Hoe weer aan deken laten wennen?

Omdat onze zoon in bed van voor naar achter en van onder naar boven bewoog, heeft hij tot op heden alleen een slaapzak aan (vanaf dat hij ongeveer 14 mnd was). Nu wordt het 's nachts wat kouder en ligt hij ook op een koudere kamer dan voorheen (ivm komst zusje) en ik vroeg me af hoe ik hem het beste weer aan een deken kan laten wennen.

Hij heeft namelijk als slaapritueel dat hij eerst gaat staan, dan doe ik het muziekdoosje aan en leg hem neer en wens hem welterusten. Dan gaat hij nog eens woelen enz en dan valt hij op de buik in slaap. Vandaag wilde ik het met een deker proberen (ik denk ik neem de middagslaap, dan kan ik hem beter in de gaten houden), maar toen hij de deken zag, bleef hij helemaal niet meer in één kee liggen. HOe hebben jullie dat gedaan? Of slapen ze bij jullie ook niet onder een deken?

Alle tips zijn welkom.

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Ik zou hem gewoon nog lekker in een dikke slaapzak laten slapen en eventueel als hij slaapt een dekentje over zijn voetjes leggen.

Wij hadden destijds een combisleeper slaapzak en wij waren daar echt heel erg tevreden over! Maar er zijn ook anderen die er niet zo blij mee zijn of meer er van hadden verwacht geloof ik. De onze bleef er in ieder geval heerlijk warm in terwijl het maar 13 graden op zijn kamertje was. Hij had dan ook nog wel een lekker warme flanellen pyjama aan

De onze heeft ook tot aan zijn tweede zonder dekens e.d. geslapen, mede doordat hij de dekens alle kanten op draaide. En nu (ruim 3 jaar) gooit hij nog wel eens zijn deken van hem af maar hij kan er nu weer zelf onder terug kruipen

Dus een lekkere dikke slaapzak halen en een heerlijk warm flanellen pyjamaatje erbij

H. heeft van haar 6 weken tot een paar weken terug niet onder een deken geslapen. Enkel in een slaapzak.

Zodra ze overging naar haar peuterbed heb ik er een deken opgelegd.
Meestal trapt ze die eerst een paar keer van zich af (ik ga meestal twee keer kijken) en na de laatste keer blijft ze er lekker onder liggen.
Zodra hij merkt dat het warmer is zal hij wel blijven liggen.

En anders een dikke pyjama en dikke slaapzak aan.

Pyjama en winterslaapzak zijn voldoende als het op het kamertje gewoon rond de 18 graden is. Ze blijven pas vanaf een jaar of 4 goed onder een dekbedje liggen. Tot die tijd gaan ze nog hun hele bed door 's nachts. Dan heeft een dekentje geen zin.

Groetekes, Sje

Hij heeft nu een dikke slaapzak aan en een flanellen pyjama. Op zich voelt hij 's ochtends lekker warm aan hoor! Op zijn kamer is het maar 13-14 graden, dus das niet heel veel. Gisteren had ik hem er weer onder gelegd, maar toen ging hij er bovenop liggen in zijn slaapzak dus

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Lekker weglaten dus die deken! Als je zelf naar bed gaat en zijn nekje voelt warm aan, dan heeft-ie het warm zat!

Ligt-ie nog in een ledikantje? Dan zorgen het hoofd- en voeteneind namelijk ook voor wat beschutting, ondanks de open zijkanten van het bedje.

Groetekes, Sje

Onze Dion is ruim 2 1/2 en slaapt ook nog in een slaapzak, hij vind het heerlijk en wil hem s’morgens niet een uit hahahahaha dan loopt hij nog een uurtje in dat ding door het huis.

Ik heb er een van Prenatal die is velours van buiten en gevoerd en met mouwen en ik heb voor als het echt koud word een combisleeper en die is echt heel warm die heeft hij toevallig vannacht aan omdat de blauwe in de was zit en dan heeft hij alleen een romper aan.
Ik vind alleen dat de mouwen van de combisleeper nu te kort zijn.

Maar Dion hoef ik ook niet onder een deken te leggen hoor want die gaat zijn hele bed door, ik heb al wel een dekbedje gekocht maar ik vind het toch een beetje eng als hij er met zijn hoofd onder ligt.

Dion geboren op 26 maart 2009