Hoe warm kinderkamer winter

hoe warm hebben jullie de kinderkamer met koude dagen?
ik heb altijd geleerd dat slapen in warme kamer niet zo gezond is als in een
lekkere frisse kamer…
maar hoe zit dat eigenlijk met het kamertje van ruben?
ik zat zelf te denken dat het rond de 15 graden wel lekker is…
of moet het toch nog warmer…
hij heeft een lekkere dikke slaapzak aan(straks) met lange mouw en daaronder dan zijn piama…

groetjes!!

karin

Nee hoor 15 graden is prima. Wij hebben hem ook op 15 staan in de winter als we naar bed gaan. Vorig jaar nog op 18 maar dat was snel afgebouwd eigenlijk.

Groetjes,

Michèle

Bij ons staat de verwarming 's nachts ook op 15.
Meestal koelt het in de slaapkamers niet zover af.
Maar wij houden ook aan: > 15 is ok.

M.

Bij ons wordt het altijd stervenskoud 's nachts in de winter op de slaapkamers. Ook al brand de kachel overdag… (oud huis, slechte isolatie…). 's Nachts brand de kachel niet, dan staat ie op 15gr. En in de woonkamer (waar de sensor zit) blijft het makkelijk boven de 15, dus slaat ie 's nachts niet zomaar aan zodat het boven ook weer wat warmer wordt.
Daarom hebben wij een electrisch kacheltje gehaald, zodat die het ietsjes warmer maakt (dus naar de 15/16gr) en verder komt ze ook te liggen in een dikke winterslaapzak, fleece pyjama, en misschien zelfs nog wel een extra deken… En dan eens kijken welke combi’s we gaan toepassen.
Ik zie wel hoe 't lopen gaat!

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

@Marlala: even een tip uit ervaring. Houd het gebruik van dat electrische kacheltje even goed in de gaten, want dat ding slurpt electriciteit. Mede doordat wij ook zo’n ding gebruikten hadden we ooit een torenhoge eindafrekening…schrikken was dat. Dus verkijk je daar niet op.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Mjah, dat was dus ook wel iets waar ik mee zit… Danique is nog steeds aan het banjeren in haar bedje, dus ligt ook meestal niet onder haar dekentjes. Dan weer op het hoofdeinde, dan weer op het voeteneinde… En altijd overdwars! Heel apart. Denk dat het voor ons wel een verstandig idee is als ze in zo’n winterslaapzakje komt te liggen met van die mouwtjes… Lekker warm! En natuurlijk haar kamertje behaaglijk maken.

Is 15 graden echt warm genoeg ja? Ik dacht dat het minstends 18 moest zijn, of geld dat alleen voor pasgeboren baby’s? Hier is het ook zo vreselijk koud op de kamers boven. Oud huis en enkel glas. Ik zag em al de hele winter de verwarming weer aan laten 's nachts. Maar als ik dat niet doe zal het rond de 15 graden zijn. En dan een dikke slaapzak met mouwen dus en pyjama? Een deken is hier echt geen optie, daar blijft hij niet onder liggen…

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

bij de terstal heb je heerlijke dikke slaapzakken met lange mouwen…
misschien bij de zeeman ook wel, maar daar ben ik nog niet geweest…
heb ruben er 1 gehaald bij terstal 13.99 …
ik moet er dus nog 1 bij maar die wil ik bij zeeman halen…is denk ik wel goedkoper…

groetjes!

karin

@mriek, ik weet het! Gelukkig staat ie alleen aan om even de kou uit de kamer te jagen, verder niet .

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Dan is het goed, Marlala…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Wat koud!
Ik vind 15 graden echt wel heel koud hoor! hie is het meestal zo’n 19 graden… en koelt 's nachts ok niet zo erg af, meestal tot de 18 graden. dan vind ik het al fris! (ben wel een koukleum). maar ik heb emma ook nog niet in en winterslaapzak en ook nog geen pyama aan… dus het kan nog wel wat kouder worden.

Groetjes gidget

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Hier Danique wel in de pyjama, en binnenkort de lekkere warme flanellen pyjama. Het wordt hier overdag ook steeds frisser dus heb de verwarming al lekker aan hoor! Anders heeft die kleine meid ook zulke koude beentjes met al dat kruipen over die koude vloer…

@Karin… Volgens mij hebben wij hier in de buurt geen Terstal, wordt toch de Zeeman denk ik. Of misschien HANS textiel, die is ook nooit zo hele duur. Van de week maar eens even sneupen.

Bij Seth wordt het volgens mij in de winter zo’n 16 graden.
Toen hij pasgeborden was, lag hij altijd in zijn kleertjes, maar zou hij nu zo’n hele dikke slaapzak nodig hebben?
Daar kunnen ze toch niet in bewegen?
Liefs, Anne

@gidget…ruben heeft ook nog een dunnere slaapzak aan hoor…maar als het straks echt kouder word dan krijgt ie lekker die dikkere aan.
als ie dan in bed gaat banjeren heeft ie het tenminste lekker warm!

ik ben ook een koukleum maar de slaapkamer moet lekker koud zijn!
liefst raam open!
warme slaapkamer vind ik niet prettig!

groetjes!

karin

@Karin
Bij mij op de slaapkamer is het ook altijd fris, en het raam open, maar ik heb een dik dekbed, dat scheelt toch wel denk ik…
Ik ben altijd bang dat Emma het koud heeft, tot grote ergernis van mijn vriend, hij is n altijd bang dat ze het te warm heeft, handig he?
Maar zo vinden we wel vaak samen de goede middenweg…

Groetjes Gidget

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

onze baby kamer is ongeveer 16 gradene n eonze meiden hebben hun kleertjes en een slaapzak aan
met een lakentje + deken

wat doe jullie ze er nog bij over?
valt mij wel op dat onze dames altijd koude handjes hebben

JW

Hier ook een kamer van rond de 17 graden, maar geen laken en deken. Gewoon een romper, pyjama en winterslaapzak met mouw.

Koude handjes zijn in principe niet erg, als het nekje maar warm aanvoelt.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Geen idee hoeveel graden het bij ons is boven. Ik heb op onze slaapkamer en die van Tim kachel aan. Vind het helemaal niks om in een slaapkamer met kachel aan te moeten slapen. Zelfs in de winter zet ik overdag even lekker het slaakamerraam open om er wat frisse wind in te laten komen.

Tim slaapt in romper, pyama en winterslaapzak. Idd geen lakentje of dekentje, want daar blijft hij toch nooit lang onder liggen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Ik heb bij ons boven nooit de verwarming aan. Ook niet bij Rens. Of het moet echt hard vriezen. En dan nog liever niet want ik word altijd beroerd wakker als ik met de kachel aan heb geslapen. Rens heeft een pyama en een winterslaapzak en een lakentje en dun dekentje. Hij heeft wel koude handen maar nooit een koude nek zo. Wij hebben wel overal dubbel glas dan wordt het ook niet zo snel koud in huis denk ik.

Groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers