Hoe voorbereiden op speen afgeven?

Ik heb met Luca een afspraak gemaakt. Nou ja, ik had het idee om zijn speen aan de baby van de buren te geven als die wordt geboren. En dat idee heb ik gewoon medegedeeld Nu heb ik vandaag gehoord dat de baby over twee weken gehaald wordt, ze krijgt een keizersnee. Dus hebben we nog 2 weekjes om Luca voor te bereiden!!! Help…
Hoe gaan we dit doen? Wie heeft een goed idee?

Er zijn vast boekjes bij de bieb of zo. Misschien anders een verhaaltje te vinden op het net.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Hoi Kim
Misschien samen met Luca de speen inpakken als kadootje voor de baby. En vertellen dat alleen baby’s spenen nodig hebben en dat ze nu een grote meid is?Misschien heeft ze zelf wel een idee hoe ze afscheid kan nemen van haar speen.
Groetjes Chantal

Chantal

Ow die vind ik wel goed joh, mooi doosje erom heen, strikje erop enz…

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Wij hebben onze meiden in beide gevallen hun speen bij kraambezoek aan een baby af laten geven dat is perfect gegaan. Wel vooraf even met de ouders van de pasgeboren baby overleggen of ze daarin mee kunnen gaan.

Ik heb van de laatste speen die de oudste kreeg precies zo’n zelfde gekocht maar dan de pasgeboren-baby-versie. Zo zag zij het verschil niet. We hebben samen haar speentje uitgekookt. Voordat hij in de waterkoker ging heb ik haar nog een keer extra lekker laten proeven.

Daarna heb ik de pasgeboren speen stiekem ook uitgekookt en terug in het eveneens uitgekookte beschermhulsje gedaan. Ingepakt en cadeau gegeven aan het pasgeboren neefje. Ze mocht het speentje zelf in zijn mondje doen (eerst overlegd met mijn zus of dat mocht). En hij begon er meteen lekker op te sabbelen. Dat was voor onze oudste heel fijn om te zien dat haar neefje er heel blij mee was.

Nooit meer moeite gehad om zonder speen door het leven te gaan.

Groetekes, Sje

Nicky heeft vrij lang een speen gehad. Met Sinterklaastijd heeft ze hem in haar schoen gedaan voor de babypiet. Ze had toen een mooi kado gehad met een briefje erbij dat babypiet er erg blij mee was.

Bob was gelukkig geen spenenkind.

Succes ermee, want ze zijn er aan gehecht hoor!

Groetjes Maaike, mama van Nicky en Bob

helemaal geen ervaring mee Kim.
van het begin af aan wou Ruben geen speen.
dus kan je alleen suc-6 wensen

Groetjes Marianne mama van Ruben

Milan was wel wat ouder, met hem had ik de afspraak dat als je 4 bent en dus ook naar school gaat je geen speentje meer kan hebben.
Onze tandarts heeft daar mooi op in gespeeld, en zij tegen Milan, als je de volgende keer je speentje bij mij brengt, krijg je een groter kado.
Precies op z´n 4e verjaardag was het klaar zoals ik met hem afgesproken had.
Het volgende bezoek aan de tandarts nam hij braaf z´n speen mee en kreeg zoals beloofd van de tandarts een groter kado
Hij heeft het wel even moeilijk gehad, en zei dan ook wel een paar avonden, ''mam het valt niet mee om te slapen zonder mijn tutje ''
Maar verder ging het prima!
Ik zei ook tegen hem dat hij hele lelijke tanden kreeg van het spenen, dat was ook zo hoor, de tandarts kon nl aan z’n tanden zien dat ie een speentje had.

Succes ermee, goed voorbereiden, dan komt het vast wel goed!

Groetjes Nathalie & Co

ik heb er ook geen ervaringen mee kan je dus ook niet helpen kim
mijn kinderen waren 6 en 4 maanden toen wilden ze al geen speen meer

Hallo

Mijn dochter was ook pas 3 toen ze van de speen af was.
Ze was heel erg gehegt aan haar speen.
De afspraak was dat ze wat uit mocht zoeken in de winkel en dan de spenen doorknippen.
Dat heeft perfect geholpen.
Nick is nu 2 en is al van de speen af.
Bij hem hebben we de speen gewoon niet meer gegeven dag en nacht niet.
Hij vroeg er wel naar maar we zeiden speen is voor baby’s Nick is nu een grote jongen.
En dan was het goed.

Ga inderdaad nog even naar de bieb voor wat boekjes. En er een mooi kadootje van maken is inderdaad ook een goed idee, Ga volgende week eens kijken of ze de babyversie ervan hebben. Zal de buren er nog even aan herinneren, heb het een tijd geleden wel gevraagd.
Bedankt voor de goede ideeen!! Ben echt benieuwd hoe het zal gaan!

Hoi Kim
Ja, laat even weten hoe het afloopt . Ik ben benieuwd en de anderen ook. Bij Sje haar kinderen is het ook gelukt dan zou dit waarschijnlijk ook bij Luca het geval zijn. Gaat wel lukken!!!toy toy toy
Groetjes Chantal

Chantal

vandaag zijn we op kraambezoek geweest. Luca had zijn speen zelf ingepakt, en bij de buren heeft hij hem in de box gelegd, bij de baby.
s Avonds in bed zei hij, we hebben toch nog een speen? Nee, die heb ik weggegooid, want die was kapot. Even piepen en huilen, afspraak gemaakt, dat ik straks kom kijken bij hem. Ben iets van 4 keer naar boven geweest, en de 4e keer sliep hij. Al met al, best goed dus! Ook is meneer deze week zonder luier gaan slapen, en dat gaat ook super goed! Volgende week vieren we zijn 3e verjaardag, hij wordt echt zo groot!!! Ben heel trots op hem, zal morgen een kleine verassing voor hem halen!

[img]http://b4.lilypie.com/6EQWp2.png" alt=“Lilypie 4th Birthday Ticker” border=“0” />

Lilypie 1st Birthday Ticker

Goed bezig!

Groetekes, Sje

Goed gedaan zeg.
Hij mag echt super trots op zichzelf zijn hoor!!!

Bianca

nou knap hoor!!!

groetjes Gytha