Hoe voeding aan te pakken?

Effe een vraagje voor jullie dames want als je het aan het cb vraagt mag hij niets. hihihihi.

Reneetje is nu 14 weken en krijgt nu 5 flessen van 180 ml met 6 scheppen forte. En sochtends krijgt hij ook zijn fruithapje.

Nu drinkt hij sinds 3 dagen zijn flessen niet helemaal leeg dus wil ik morgen overgaan op 4 flessen van 180 ml met 6 scheppen forte.
Dan krijgt hij ze om 07.00-12.00-17.00 en om 22.00 uur.
Tussen zijn 1ste fles en de 2de fles wil ik dan zijn fruithapje gaan geven.

Maar het lijkt mij dat hij dan nog wat extra’s nodig heeft. Eigenlijk wilde ik tussen de voedingen van 17.00 uur en 22.00 uur 2 eetlepels groente gaan geven.

Hebben jullie misschien tips of aanvullingen voor mij. Of dat ik pap moet gaan geven of iets anders.

groetjes van sabrina en rené

Je moet het helemaal zelf weten maar ook ik vindt met 14 weken fruit en groente wel heel erg vroeg

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

hij krijgt al 2 weken fuit. Hij krijgt alleen banaan met 2 eetlepels water en liga erdoor. En hij vind het echt heerlijk. Ik kan blijven scheppen met de lepel. This nooit genoeg .MEt de groente wacht ik ook wel even.

Ik kreeg al met 8 weken fruit.

Vroeger kreeg ik al heel jong (ongeveer 12 weken) een geraspte appel. Heb het terug gelezen in mijn cb boekje van vroeger. Tegenwoordig mag je al snel iets niet. Vind het ook wel jong … maar denk echt niet dat het kwaad kan. Het heeft volgens mij alleen te maken met evt de darmpjes die nog niet ontwikkeld zijn en de allergie die men ervan kan krijgen. Daarom krijg je als tip meestal wel dat je maar 1 soort tegelijk moet proberen. Dus als je groente wil gaan geven dan 3 dagen lang paar hapjes van bijv worteltjes. Komt er geen allergische reacties dan kan je er iets bij gaan geven of een ander soort weer 3 dagen testen.

Maar mijn mening. Zou hem nu lekker die fruit geven met die fv en verder nog geen groente daar zou ik toch pas met 4 maanden mee beginnen anders weet je dan geen alternatief meer.

Wat je ook kan geven tussendoor … water en verder niks. Vooral met dit warme weer. Lust hij het niet dan evt diksap / thee met water mengen maar dan echt heel licht verdunnen.

Verder zou ik nog niet teveel doen… en lekker eerst dit laten verwerken. Dat hij zijn flessen niet leeg drinkt heeft echt met zijn sprong te maken (zie het oei ik groei boek). Blijf het evt toch aanbieden… vooral met dit warme weer. Wil hij echt niet dan niet dwingen … maar accepteren en hem geen alternatief geven…

Persoonlijk ben ik iemand die Jurian niet teveel zoetigheid/snoep/koek etc. wil geven. Daarom meng ik ook maar heel zelden (als er teveel sap bij fruit zit) er een liga door. Maar net wat ik zeg het is heel persoonlijk… vroeger was het ook al snel sinaasappel / banaan en liga!! enne… ik ben er niet té dik van geworden hoor…

Moeilijk soms he!!

Gewijzigd door - mini-boy op 29 Jun 2009 23:11:40

Ik heb er nog eens goed over nagedacht. En ik blijf toch bij de 5 flessen maar de laatste fles die hij eigenlijk om 23.00 uur krijgt gaat ik iedere 2 a 3 dagen afbouwen met een half uurtje. Ook gaat ik hem geen 180 meer geven maar 160 ml. Want hij drinkt ze toch niet op. En dan tussen zijn 1ste fles en 2de fles een fruithapje. Ik geef ook alleen maar banaan. Ik maak het fruithapje zelf omdat er in de kant en klare potjes appelsap doorheen zit. En aangezien hij reflux heeft zijn zuren niet echt goed.
Dus vandaag krijgt hij zijn flessen om
07.00-11.00-15.00-19.00-22.30 uur.
We gaan het zo maar proberen en de groente laat ik ook nog even achter wegen.

Nog een vraagje trouwens. Hoelang waren jullie kids rond deze leeftijd van rené (14 weken) wakker. Hij wordt wakker om 06.30 uur. Dan krijgt hij zijn medicijnen en blijft hij nog even in bed liggen met een speeltje. Na ongeveer 20 min haal ik hem eruit en krijgt hij zijn fles. Dan zit hij nog even bij mij en gaat hij in zijn wipstoel. Maar op een gegeven moment gaat hij lopen mekkeren en wil hij echt alleen bij je zijn.

Jurian is de eerste weken een huilbaby geweest… na 8 weken zijn wij begonnen met inbakeren. Jurian had toen al snel het ritme van 2 uur wakker / 2 uur slapen… en als ze dus moe gaan worden lekker op bedje leggen. Want ze geven het zelf vaak duidelijk genoeg aan. Doe je het niet dan heb je vaak een kindje dat wel wil slapen maar te moe is om te slapen … en hierdoor in een negatief cirkeltje komt. Dus luister lekker naar die kleine vent… soms denk pfft ga jij alweer slapen… maar ze hebben het echt nodig. Helemaal in sprongentijd … dan slapen ze vaak meer (of juist niet) … en eten en drinken ze slechter.

aaa oke. Hij had deze keer zijn flesje helemaal op. Net is de fysio langs
geweest en ze vond dat het al stukke beterder met hem ging.
Ze zei “ik zie echt duidelijk verandering in opzicht van
vorige week, het gaat echt goed met jullie beide”.
Dus dat was wel leuk om te horen. Reneetje had een voorkeurshouding.
Maar ben echt met hem aan het oefenen gegaan om die nekspieren l
ekker soepel te krijgen en het resultaat mag er echt wezen nu.
Hier even een foto van daarstraks. Ik moest hem echt hier even laten zien.
Ik vond hem zo leuk.

Gewijzigd door - sabrinamunne op 30 Jun 2009 11:53:15

he super joh dat t zo goed gaat!

en wat een onwijs schattige foto echt heel erg lief!

liefs,
Rinske

aaah wat een enge foto… ik ben doodsbang van katten…

Fijn dat het zo goed gaat!

normaal gezien gaan ze pas rond 5 mnd (ligt aan 't gewicht) over op 4 flessen.
ik zou zn flessen gewoon houden. mischien heeft ie last van de warmte en is ie wat hangerig. sommige kindjes hebben dan geen zin in eten omdat ze vaak te vermoeid zijn om ze op te drinken.
oh en trouwens
ik keek net even op “het schema” en daar stond op dat ze rond die leeftijd 5 flessen mogen van 150:5 = 165 voeding
dan zou ik dus gewoon de voeding op 165 houden maar wel 5 flessen.

enne lieve foto! echt schattig maar ik ben ook bang voor katten net als miniboy hahah

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

quote:
Effe een vraagje voor jullie dames want als je het aan het cb vraagt mag hij niets. hihihihi.

Reneetje is nu 14 weken en krijgt nu 5 flessen van 180 ml met 6 scheppen forte. En sochtends krijgt hij ook zijn fruithapje.

Nu drinkt hij sinds 3 dagen zijn flessen niet helemaal leeg dus wil ik morgen overgaan op 4 flessen van 180 ml met 6 scheppen forte.
Dan krijgt hij ze om 07.00-12.00-17.00 en om 22.00 uur.
Tussen zijn 1ste fles en de 2de fles wil ik dan zijn fruithapje gaan geven.

Maar het lijkt mij dat hij dan nog wat extra’s nodig heeft. Eigenlijk wilde ik tussen de voedingen van 17.00 uur en 22.00 uur 2 eetlepels groente gaan geven.

Hebben jullie misschien tips of aanvullingen voor mij. Of dat ik pap moet gaan geven of iets anders.

Mijn dochter eet vanaf 11 weken maar 4 flessen per dag. Wel van 210 + 7 schepjes. Minder is niet genoeg. Vanaf 14 weken beginnen met fruit en groenten wordt niet aangeraden. Ik ben begonnen vorige week (17 weken oud) en ze eet nu om 12u haar groentepap (125ml) + klein flesje van 60 +2 schepjes. Om 16u eet ze fruitpap (125ml) + flesje 60 +2 schepjes.

quote:
enne lieve foto! echt schattig maar ik ben ook bang voor katten net als miniboy hahah

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090617/Yqux.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m1.lilypie.com/n5BMp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

JIJ? dacht dat jullie er ook hadden… oh ik ben zo bang. Is gewoon obsessie geworden. Ik ga ook niet met personeelsuitje mee als ik weet dat het ergens is waar een kat rond loopt … erg he!!