Vroeger kreeg ik al heel jong (ongeveer 12 weken) een geraspte appel. Heb het terug gelezen in mijn cb boekje van vroeger. Tegenwoordig mag je al snel iets niet. Vind het ook wel jong … maar denk echt niet dat het kwaad kan. Het heeft volgens mij alleen te maken met evt de darmpjes die nog niet ontwikkeld zijn en de allergie die men ervan kan krijgen. Daarom krijg je als tip meestal wel dat je maar 1 soort tegelijk moet proberen. Dus als je groente wil gaan geven dan 3 dagen lang paar hapjes van bijv worteltjes. Komt er geen allergische reacties dan kan je er iets bij gaan geven of een ander soort weer 3 dagen testen.
Maar mijn mening. Zou hem nu lekker die fruit geven met die fv en verder nog geen groente daar zou ik toch pas met 4 maanden mee beginnen anders weet je dan geen alternatief meer.
Wat je ook kan geven tussendoor … water en verder niks. Vooral met dit warme weer. Lust hij het niet dan evt diksap / thee met water mengen maar dan echt heel licht verdunnen.
Verder zou ik nog niet teveel doen… en lekker eerst dit laten verwerken. Dat hij zijn flessen niet leeg drinkt heeft echt met zijn sprong te maken (zie het oei ik groei boek). Blijf het evt toch aanbieden… vooral met dit warme weer. Wil hij echt niet dan niet dwingen … maar accepteren en hem geen alternatief geven…
Persoonlijk ben ik iemand die Jurian niet teveel zoetigheid/snoep/koek etc. wil geven. Daarom meng ik ook maar heel zelden (als er teveel sap bij fruit zit) er een liga door. Maar net wat ik zeg het is heel persoonlijk… vroeger was het ook al snel sinaasappel / banaan en liga!! enne… ik ben er niet té dik van geworden hoor…
Moeilijk soms he!!

Gewijzigd door - mini-boy op 29 Jun 2009 23:11:40