Hoe vlot mijn bevallingen gingen

Mijn eerste bevalling is wel al bijna 7jaar geleden maar vindt het heel fijn om erover tepraten en als ik er aan denk zou ik het zo weer over doen

ik was helemaal niet bang om tebevallen ik zag er echt naar uit van hoe het zou zijn en de pijn.Ik had in de eerste maanden last van overgeven en op het laaste veel maagzuur maar niet echt veel pijn alleen de laaste dagen had ik last van voorweeen.De dag dat ik moest gaan bevallen (hihi)ik zat smorgens met mijn vriendin aan de koffie en zij was toen ook zwanger ze is 4weken naar mij bevallen,dus we zaten lekker koffie teleuten en over de bevalling tevertellen ik was grapjes aan het maken van zou wel fijn zijn als ik vannacht ging bevallen want die nacht was het konningendag dus ik ging verder met de dagelijkse dingen dus poetsen dat doe ik heel graag maar ik had helemaal nergens last van dus lekker savonds ik bad en toen lekker in mijn bedje tegen 3uur snacht kreeg ik last van buikpijn ik dacht niet echt van ik ga bevallen ik was uitgerekend op 3 mei dus ik ging in bad liggen met warm water want ik had gelezen als je dat deed dat het sneller ging en ik kon op de klok kijken dus ik kreeg door dat ik weeen had om de 5 min dus het was dus aan de gang (hihi) ik heb eerst mijn moeder gebeld voor tezeggen dat het zo ver was en die is meteen gekomen met mijn vader en in de tussen tijd hebben we de verloskundige gebeld dat ik weeen had al om de 5 min ze zei dat ze snel zou komen maar ik had drang voor op wc tegaan dus ben op de wc gaan zitten en was aan het proberen om tepoepen maar dat ging dus niet maar ondertussen was ik ook over aan het geven dat was niet zo fijn en door het warme bad kwamen de weeen heel heftig echt heel heftig en het duurde lang voor dat de verloskundige er was maar ik was van plan om in het ziekenhuis tebevallen mijn moeder heeft mij van de wc af gehaald ze zei dalijk wordt de baby in de wc geboren dus we wilden uit ons eigen maar gaan naar het ziekenhuis en toen kwam de verloskundige net aan ze zei van ga maar eerst even liggen op bed ga ik eens voelen hoe veel ontsluiting je hebt dus op bed gaan liggen en ze gaat voelen ja zegd ze van het gaat niet om naar het ziekenhuis tegaan je hebt volledige ontsluiting dus alles moest klaar gemaakt worden voor de thuis bevalling dus daar ging het aan de gang ik mocht meteen beginnen met persen naar ongeveer 5 tot 8 keer persen met best flinke pijn werd mijn mooie meid geboren ik vroeg eerst als het gezond was en toen pas gevraagd wat het was ze was 50cm en 3200 gram ze had veel zwarte haren maar toen ze op mij werd gelegd huilde ik van blijdschap en ik was alles vergeten ik heb over de bevalling ongeveer 2 en half uur gedaan met alles erop en eraan dus ik heb een hele goede en fijne bevalling gehad van mijn dochtertje!!!