Hoe vertel je het echte verhaal van sinterklaas?


#1

Hoe vertel je het echte verhaal van sinterklaas??

Ik heb het geprobeerd en vanavond zij hij:

Wanner mag ik mijn schoen zetten?

Hij weet dat het niet zo is, maar wil er nog niet aan geloven…
Heeft iemand dit al eens moeten vertellen en hoe ging dat?

Groetjes Kristine


#2

tja, dat had jemisschien in de zomer moeten doen… zo heb ik het gedaan bij mijn 9 jarige…
nu is het een beetje dubbel aangezien de man toch in het land is
groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!




“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”


#3

Mij hebben ze het op school verteld, een vriendinnetje uit de hoogste klas zei het ten me en ik kwam huilend thuis. Dus ik mocht gewoon blijven geloven van mijn moeder. En mijn broertje is er ook zelf achter gekomen, ik balen want toen was het echt over bij ons thuis. Ik was toen wel al 18

Groetjes,

Michèle


#4

Bij mij zelf was mijn vader de sint.
Mijn broer had het gezien en verraden het voor mij.
Dus dat was wel even raar dat mijn vader ineens onder die baard vandaan kwam.
Zo wilde ik het dan ook niet doen.
Wij hebben het overigens een paar weken geleden al verteld. was misschien idd wel beter geweest het al wat eerder te doen…
Maar ja het is niet anders…
Groetjes Kristine


#5

ik zal het nu niet doen,ze zitten er nu midden in,allemaal zo dubbel

zal dan wachten tot volgend jaar als het weer rustiger is

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn


#6

Het echte verhaal zou ik zoiezo niet vertellen en dan heb ik het over de echte sint die uit turkije komt , daar is namelijk niks positiefs over en alleen al om die reden begrijp ik niet waar er een feest van gemaakt word maar goed dat bedoel je waarschijnlijk niet.

wij hebben het nooit gevierd dus heb het probleem ook niet mijn kinderen weten dat het een feest is die niet bij ons geloof past maar ik zou het ind ver van te voren vertellen als de man nog niet in het land is
maar als je het hem echt nu duidelijk wilt maken maar er een verkleed feestje van hij een piet papa of mama de sint en na afloop weer alles wassen en vertellen dat de sint en piet op tv ook na afloop alles uittrekken en hun gezicht wassen of iets in die trand.

before you judge me, try hard to love me


#7

Hoe oud is de kleine? Want wat mama van 3 jongens zegt werkt niet altijd. Ze hebben die test namelijk een keer gedaan bij kinderen van 6 jaar. De juf verkleede zich tot sint waar de kinderen bij waren en het was ook echt de sint. Toen ze de spullen weer uit trok was e weer de juf maar de kinderen vertelden wel gelijk aan haar dat de sint geweest was. Waarom wil je dat hij niet meer gelooft? Hij zit nu duidelijk in een twijfel fase dus de kans is groot dat het dit jaar nog geloven is en volgend jaar absoluut niet meer.
Ik denk dat je gewoon even rustig af moet wachten en desnoods in februari ofzo al op internet moet gaan zoeken naar de filmpjes van bv de club van sinterklaas en dan kijken hoe hij reageert. Grote kans dat hij dan zelf al zegt mama dat is nep.


#8

Hey mellanie,

Hij is 9 jaar.
Ik denk dat hij nog graag wil geloven.
Hij vind het nog zo leuk…
Dus na de feestdagen maar eens kijken hoe of wat hij zegt.
Bedankt voor de tips iig.
Groetjes kristine