Hoe verschil leren tussen plas en poep?

Ik las op internet dat het beginnen met zindelijk is dat je leert wat het verschil is tussen plas en poep. Onze dochter geeft de laatste tijd aan dat alles poep is, dus ook plas is in haar ogen poep. Hoe moet ik haar het verschil leren? Een plaatje laten zien of als wij wat hebben gedaan laten zien is 1. Maar zij moet ook verschil leren in hoe wat voelt. Op internet las ik dat je moet vragen doe je een poep als ze aan het poepen zijn en doe je een plas als ze aan het plassen zijn. Nou kan ik heel goed zien wanneer ze gaat poepen, maar wanneer ze gaat plassen dat zie ik echt niet hoor
Hoe leren jullie je kind het verschil tussen plas en poep?

Groetjes

Euhm…dat heb ik hem niet hoeven leren. Dat gaan ze vanzelf begrijpen.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Net als Mriek zegt, dat leren ze zelf door het te ervaren. Mijn dochter had dit al snel door (was met 2 zindelijk), maar weet dat ik zelf pas ruim na de 2 interesse had in het plassen/poepen op het potje (ondanks de hydrofiele luiers die ik toendertijd droeg )
Groetjs Nancy

Ik heb ze ook het verschil niet geleerd. Ik heb alleen toen de oudste zo’n moeite had met zelf poepen op het potje of het toilet, met een verhaaltje uitgelegd wat poep eigenlijk is. En daarna lukte het haar binnen een week om wel gewoon te poepen op het potje en het toilet.

Groetekes, Sje

Okee apart zeg dat ze dan alles voor poep aan ziet. Maar dat zou dus vanzelf goed moeten komen? Ze wijst nu zelfs naar plassen water en zegt poep?

Groetjes

Welja joh, komt vanzelf goed! Geen zorgen over maken.

Groetekes, Sje

nooit over nagedacht eerlijk gezegd haha leren ze idd helemaal vanzelf hoor. komt vast helemaal goed, het gewoon blijven benoemen als ze bijv. alleen geplast of gepoept heeft maar ook dat hoeft echt niet altijd lijkt mij. op den duur leert ze het wel.

liefs,
Rinske