Ik ben wel benieuwd wat jullie zoal de hele dag met je kindje doen. De mijne is nu 6 maanden. Ik zet hem wel eens voor de televisie (kwartiertje ofzo), leg hem op zijn speelkleed met speeltjes en babygym, ga met hem wandelen (waarbij hij dan lekker in slaap valt), af en toe wel eens een boodschapje doen met de auto (in de tijd dat hij wakker is), laat hem zelf in de box spelen, in de wipper laten spelen, met hem op schoot “boekje lezen”, etc. Soms lijkt het me allemaal zo eentonig…
Hoe vermaak jij je kindje?
Ik had voor onze meiden zo’n draaiende discobal met lichtjes erin. Zijn voor 5 euro te koop bij de speelgoedwinkel geloof ik.
Zette ik naast de box op een stoel ofzo, zodat ze er niet bij konden en dan konden ze heerlijk rustig in de box gekleurde lichtjes liggen kijken.
Groetekes, Sje
Ik vind dat ook weleens lastig. Senne tijgert rond op het kleed in de kamer voor de spiegel. Of speelt in de box of kijkt tv.
Ik loop iedere dag met de honden…
Ik vind het ook weleens eentonig maar Senne vind het geloof ik wel fijn. Ze is onrustiger als ik eens iets anders doe…
Groetjes van Sascha en Senne

Beste Iris,
Je bent hartstikke goed bezig, Wat wil je nog meer aanbieden. Je doet hartstikke veel met je kindje en geloof me dit is echt niet eentonig. Ikzelf ben dagbestedingcoach en de dingen die je met je kindje doet zijn allemaal leuk. Als je geregeld wisselt met de speeltjes en niet teveel tegelijk aanbiedt blijft het altijd gezellig.
Meer doe ik ook niet, hoor. Maar vind het soms weleens vermoeiend om iedere keer iets te verzinnen. Hier ligt hij heel veel op het speelkleed. Zit af en toe wel een uur voor Baby tv. Ga veel wandelen met hem en de honden. Leg hem boven op het tapijt of op bed en speel dan met hem. Ga in bad. Leg hem buiten in het campingbedje met speelgoed. Dan weer schommelstoel. Zing liedjes met hem.Ben meestal wel blij als het bedtijd is… Maar hij slaapt niet veel overdag dus dan is het ook wel lekker als het mijn tijd is…
22-12-2009 colin geboren
Hier inderdaad hetzelfde als Iris. Je krijgt zelf vaak het gevoel van ‘alweer die babygym of alweer de box’, maar blijkbaar denkt je kindje daar anders over, want anders zou je ze echt wel horen. Ik wissel nog weleens van mobiel in de box, soms leg ik de babygym in de box en dat vindt hij ook prima. Ook een dvd-tje kijken is een uitkomst hier: hij de grootste lol en ik even m’n handen vrij! Vooral als een kindje zo kort slaapt overdag, is dit wel even prettig!
Als er nog meer entertainment-tips zijn, ik hoor ze ook graag!
Doeg!
mijne ligt bijna nooit in de box. heeft er nooit van gehouden. hij ligt meestal op een kleed in de woonkamer. nu hij is begonnen met kruipen heeft hij mij niet meer nodig lijkt het wel hij vermaakt zich prima een uur lang zonder mij
soms ga ik erbij liggen en ga dan boven hem hangen als hij op zijn buik ligt daar moet hij heel hard om lachen…tot een maand geleden kon ik hem nog op de schoot houden en een paar liedjes voor hem zingen zoals klap eens in je handjes en dat vond hij dan geweldig maar nu wil hij niet eens meer op de schoot…daardoor vind ik het helemaal eentonig! hele dag op de kleed zichzelf vermaken is prima maar soms voel ik me geen goede moeder maar goed kan hem moeilijk dwingen om met mij te spelen dat wil hij gewoon niet! hij wil liever op onderzoek uit door het huis…buiten wandelen doe ik nog wel vaak dat vind hij nog wel leuk…ja je kunt weinig doen met ze omdat ze nog zo klein zijn. je kunt moeilijk samen puzzelen of een boekje voorlezen die tijd komt nog wel denk ik…dus maak je geen zorgen je doet al voldoende met je kind samen dat is hier zelfs veel minder voor mijn gevoel.
Hier leggen we Muriel de ene keer in de box de andere keer op de grond op het kleed. Heb nu trouwens een groot dekbed van zolder gehaald want ze begint met omrollen en dan is ze zo van het boxkleed af gerold. De ene keer blijf ik bij haar in de buurt en de andere keer dan ben ik bezig met het huishouden of iets anders. Ik wissel af en toe de speeltjes zodat ze weer opnieuw geprikkeld word. Een andere keer even een wandeling. Soms met de auto even naar de stad en een boodschapje doen. Soms neem ik haar mee naar mijn paardje. Maar wel heel veel hetzelfde. Maar ik denk juist dat dat wel heel goed werkt.
Op die leeftijd ging ik veel met haar wandelen en in het park zitten. Ik droeg haar op mijn rug (op z’n Afrikaans), ze zat al vrij vroeg! Heerlijk vond ik dat, het huis uit!
Gewijzigd door - malawimamajada op 16 Jun 2010 09:54:29
Een boekje voorlezen kan prima hoor!!
Dat deed ik al toen Seth heel jong was, en toen vond hij het al interessant. Lekker doen dus!
Verder zou ik erg blij zijn met het feit dat hij zichzelf vermaakt, want geloof me, je wordt het zat als ze dat niet kunnen
Liefs, Anne
Hier doe ik ook hetzelfde hoor met Neeltje! En Minke is Neeltje’s grootste bron van plezier, ze zit vaak in haar wipper bij Minke die zit te spelen en vindt dat prachtig !
" border=0>

Voel me soms een beetje schuldig wanneer ik hem bijvoorbeeld even voor de televisie zet, vooral 's ochtends, als wij moeten opschieten om te gaan werken (brood smeren, spullen voor hem klaarleggen, aankleden, etc.). Nu is dat gelukkig maar 3 dagen in de week, maar toch…voel me dan soms een beetje slechte moeder! Maar het lukt me niet om hem dan ook de hele tijd te entertainen (doe ik wel, maar dan niet constant).
En ja, ook ik vind het heerlijk om eventjes mijn handen vrij te hebben. Ik bedoel, het huishouden wordt ook niet door kaboutertjes gedaan (was het maar waar!).
Als je je kind maar korte momenten voor de tv zet hoef je je echt niet schuldig te voelen hoor, tenminste als het een kindvriendelijk programma is
Mijn zoontje krijg zo nu en dan hetzelfde filmpje van Bumba te zien, fantastisch vind ie het, en bij sommige stukjes begint ie al vooraf enthousiast te gillen of klappen, dus ik weet zeker dat ze er ook wat van leren! Niet te lang en niet te dicht bij de tv…
Ik vind het belangrijk dat mijn zoontje zich ook zelf kan vermaken dus wissel het vaak af. Even wandelen, dan daarna even zelf spelen in de box of op het kleed.
Even op schoot lezen of liedjes zingen, en daarna even in de wip met een speeltje etc.
Ik vond dat het na een half jaar wel beter/makkelijker werd met activiteiten, je kindje ontdekt steeds meer, kan ook makkelijker zichzelf vermaken.
Ik heb een kleine strandbal gekocht (prenatal) en dat was al heel vroeg een groot succes, die kan ie met 1 handje beetpakken, dan houdt ie hem in de lucht en pak ik hem over, vervolgens geef ik hem weer terug en zo een tijdje door. Als ik hem geef zeg ik steeds alsjeblieft, en als ik hem pak dankjewel…en Jasper maar lachen!
En met een doos met grote felgekleurde plastic bouwstenen vermaakt ie zich zelf prima (hij kan dan nog wel niet bouwen, maar er wel een beetje mee gooien, schuiven, tegen elkaar aan tikken)
Dat gevoel van eentonigheid herken ik wel, maar denk dat het voor de kindjes zelf juist wel duidelijk is. Niet teveel nieuwe dingen/prikkels.
Oja, je kan straks als ie goed kan zitten ook lekker met hem op de fiets, ondanks dat ik zelf helemaal niet zo’n fietser was vind ik het heerlijk!
Lekker genieten, het gaat zo snel!
Groetjes Carolien
mijn dochtertje is nu nog 10 maanden
ik vermaak haar altijd
ik ga wandelen
fietsen
op de grond spelen met der
ik laat haar zelf op de grond spelen
of zet der in de eetstoel en zet ze dan bij me neer dan zijn we aan het zingen en dansen
vaak gaan we naar opa’s en oma’s met de fiets of opa komt ons halen
of boodschappen doen met opa dan kan ze lekker in de karretje zitten en dat vind ze geweldig
of ik ga met der naar de stad
zo dat was het hihihih veel he