Hoe ver lopen?

Even een aantal vraagjes deze ochtend;
Hoe ver mag een 3 jarige lopen? We lopen erg veel namelijk, ze heeft goede wandel schoenen, Zondag heeft ze bijna 1 uur (5 km) gelopen. Ze heeft niet geklaagd en vond het heerlijk, maar merk wel dat ze echt extra heeft geslapen de laatste dagen. Mag een 3- jarige zoveel lopen? (met name ivm voetontwikkeling en belasting) Ik weet natuurlijk dat wandelen best gezond is. Vraag me alleen af hoe vaak we dit “mogen” doen. Want het lijkt nu wel iets wekelijks te worden.

Volgens mij mag je gewoon lopen zolang ze kan hihi! Als ze idd maar goede schoenen heeft en nergens over klaagt. Wij liepen vroeger ook uuuuuren door de Duitse bergen en ik klaagde ook nooit, net als mijn zus… Zolang ze het leuk vindt kan je volgens mij gewoon doorwandelen

1 uur wandelen voor zo’n kleintje is geen enkel probleem. Zolang ze het idd maar zelf goed volhouden en goede schoentjes aan hebben. Als wij naar het bos gaan loopt Tim ook al een uur zelf en dat houd hij prima vol. Dit doen we al een tijdje, dus ik zou zeggen gewoon lekker doen zolang ze zelf niet klaagt.

Groetjes,
Sandra

Medische richtlijnen weet ik niet, maar hier nog zo’n 2,5 jarige wandelfanaat… Met mn schoonmoeder is (was?? ) ze soms 3 uur weg! Dan lopen ze naar het dorp, langs de kinderboerderij en door de duinen of over het strand terug. Soms zitten ze ergens even, maar die 5 kilometer halen ze zeker wel!

Lijkt mij geen probleem hoor.

Mooi, had er al wel een goed gevoel over, maar wilde het toch eens navragen. Wij lopen wel heel veel heuvel op en af en onverharde paden, maar neem aan dat het ook niet uitmaakt toch? Ik bedoel hoogstens iets vermoeiender? Ahhh denk dat ik het antwoord wel weet, zolang ze geen blaren hebben en niet huilen omdat de benen zeer doen blijven we lekker wandelen. Wij hebben als gezin namelijk het plan dat als J 6 is (ja da’s nog een tijdje te gaan) Mount Mulanje de beklimmen met z’n 3! Dus we gaan oefenen!

Heb ik een lui beesie dan zeg, die wil altijd de buggy mee hebben of gedragen worden. Ik moet zeggen vind die buggy mee ook wel makkelijk hoor enne pappa is zo dat die haar wel op zijn schouders zet

Groetjes,

Michèle

Hier staat de buggy al ruim een half jaar te verstoffen…

Nee, das niet helemaal waar. Tijdens mn zwangerschap nam ik em mee om de boodschappen in te doen!

lfs

Wij gebruiken de buggy al heel lang niet meer. Ik vind het heerlijk dat hij lekker alles zelf loopt. Niet meer dat gesleep met zo’n ding.

Groetjes,
Sandra

Ooohh hier vond ze de buggy geen zak aan, alleen om er zelf achter te lopen, zelf toen ze 1 jaar was, janken als ze er in moest joh! Tja dat krijg je he, het is en blijft een Afrikaan, die worden liever op de rug gedragen! Bij ons is dat ding maximaal 6 weken gebruikt, (3 ervan in NL toen ze 6 maanden was) het was hier dus echt geldverspilling!

Wat goed dat ze al zo ver kan lopen!!!
Zolang ze er inderdaad geen last van heeft, lekker doen. Zeker als ze er ook nog eens extra lekker op slaapt hihi

Hier met een bijna 6 jarige is 2 km al teveel…

Ze houd ontzettend van lopen en doorstappen ook he, dus niet lummelen maar echt hard wandelen. Geen idee van wie ze het heeft
Van mij iig niet! Maar goed ik heb dus meer lichaamsbeweging nodig dan ik krijg, dus we gaan nu gewoon wekelijks een mooie wandeling maken. Dit weekend hebben we ook nog het geluk gehad dat we wat apen hebben gezien! Wie weet wat we volgende keer tegenkomen, ze hebben er blijkbaar ook hyena’s!