Hoe veel voeding minimaal?

Hallo

Mijn dochter is nu 3 1/2 maand +/- 6Kg en zit op 5 X 180CC +6 scheppen Nutrilon.
Nu drink ze de laatste tijd niet al haar flessen leeg, de eerst 150cc gaan prima daar begint ze dwars te doen en laat ze zo’n 40cc staan. Soms drink ze alles wel op, het wisseld een beetje. Ze is al wel een tijdje verkouden, kan dit er mee te maken hebben? Ze heefd wel een goed humeur, geen koorts maar slaapt wel wat meer als voor hee. Begint wel s’morgens om 4.30 te jengelen (met ogen dicht)

Hoeveel voeding moeten baby’s van die leefdtijd en gewicht minimaal binnen krijgen?
Groetjes
J

Gerekend wordt gemiddeld 100ml. vocht per kg lichaamsgewicht.

Daarbij komt dat ze midden in een sprongetje zit. Zie het oei-ik-groei-boek en rond de 3 maanden zijn de regeldagen. Zoek op trefwoord regeldagen op Google en je vindt meer informatie. Dus je hebt gewoon alles tegelijk.

En verder zou ik me niet te druk maken of ze precies het aantal ml. binnenkrijgt wat ze binnen zou moeten krijgen. Je drinkt zelf ook niet elke dag precies hetzelfde dus waarom zou zo’n kleintje wel op uur en tijd zo’n fles leeg moeten klokken?

Van kindjes die borstvoeding krijgen, is ook niet van bekend hoeveel ze binnen krijgen, dus vooral ook geen paniek bij fleskindjes als die eens een paar dagen anders drinken. Ze drogen echt niet zo snel uit. Dat gebeurt pas bij veel diarree en overgeven of als ze heel langdurig slecht drinken en dan heeft het cb of de huisarts al lang ingegrepen.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 26 Nov 2008 13:09:51