Hoe vaak gemiddeld ziek/koorts?

Is er een gemiddeld aantal waarbij kindjes rond deze leeftijd (1 a 2 jaar) ziek zijn? Jurian is best heel vaak koortsig… De reden is vaak dat er tandjes of kiezen aan het doorkomen zijn. Maar ook verkouden/kwijlen/hangerig… hoort echt wel bij Jurian. Had de hoop dat dit na de operatie (amandelen verwijderen) minder zou zijn … maar hij heeft het nu in korte tijd toch zeker weer 2x gehad en is eind maart geopereerd.

Hoe vaak hebben jullie kindjes gemiddeld koorts? Of zijn ze ziekjes? Of wanneer zouden jullie je zorgen gaan maken?

Lilypie In verwachting Ticker

Dylano heeft het een maand of 4 gehad door zijn doorkomende kiezen, zodra die door waren was het over. Weet niet of Jurian al kiezen heeft en hoektanden want dat zijn drama’s bij de meeste en duurt ook lang.

Arm ventje

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Vanaf 4 maanden is hij al met tandjes begonnen … en dit heeft zich in snel tempo voortgezet. Nu moet hij misschien nog 1 of 2 kiezen … de rest zit er al in

Lilypie In verwachting Ticker

Hier elke maand zeker 2 weken ziek,sinds hij naar de psz gaat.
Hij komt nu veel in aanraking met allerlei kinderziektes en bacterien.

Maar goed zo bouwen ze wel aan hun weerstand.

Hij heeft ook best vaak koorts en dan is het de dag erna weer over.
Waar het vandaan komt ??

Volgens mij zijn ze tussen de 1 en 2 jaar niet zo gek vaak ziek toch?

groetjes Bianca

Bianca mv Nicky en Mika Dani 16-08-2007

1 keer per maand echt ziek zijn is heel normaal voor peuters vooral als je broertjes of zusjes hebben of naar school gaan! Hier ook gemiddeld 1 keer per maand snotneus! hahahah

tja echt ziek is Lindsey is niet zo snel, daarentegen is ze wel practisch continu verkouden met misschien een weekje per maand dat ze nergens last van heeft. maarja ook Lindsey gaat naar de kdv en daar vangen ze zeker het eerste jaar/anderhalf jaar heel veel verschillende soorten virussen op.

liefs,
Rinske

[img]http://lb2f.lilypie.com/Zkwep2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />

Ik moet het afkloppen, maar Tim heeft zelden koorts of is ziek. Hij gaat al sinds hij 3 maanden is naar het KDV. De eerste paar maanden heel vaak verkouden, maar daarna ook maar heel af en toe. Ziek is hij ook bijna nooit. Het zal ook echt per kindje verschillen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Ook ik ga driftig kloppen
Maar ook Seth is nog bijna nooit echt ziek geweest(ja, wel paar keer een dagje rode billen enz. van tanden). Denk 2/3x nu in totaal. En verkouden ook maar een keer of 3, en niet lang.

Dan moet ik er natuurlijk wel bij zeggen dat Seth bijna nooit in aanraking komt met andere kinderen, dus ook weinig op kan lopen.

Maar volgens mij is het heel normaal als jonge kinderen regelmatig wat snotteren en een beetje ziek zijn. Ze bouwen op die manier weerstand op.

Liefs, Anne

Minke is nog nooit ziek geweest en Neeltje is sinds haar geboorte ongeveer aan een stuk door verkouden en heeft ook een paar keer koorts gehad. De huisarts zei mij dat het ene kindje gewoon wat sneller "reageert"op een virus met koorts dan het andere en dat je daar niets aan kan doen. ( behalve natuurlijk zorgen voor voldoende rust, gezond eten etc. maar dat doe je natuurlijk ook al )
Dus ik denk dat jouw kindje ook net wat gevoeliger is ervoor… hopelijk bouwen ze nu zo’n goede weerstand op dat ze er vanzelf sterker van worden!
groetjes

Lilypie First Birthday tickers

klop klop klop hier ook een kindje dat eigenlijk nooit ziek is. Ze heeft afgezien van haar reflux 1 keer in der leven echt overgegeven en 2 flinke ooronstekingen gehad. 2 keer echt hoge koorts door tanden/ kiezen. Ze kan wel goed verkouden zijn, en ook in het begin heeft ze geoeg gehad aan verkoudheid en lichte bronchitus maar sinds ze een jaar is echt bijna niks meer.

Groetjes,

Michèle

Lieke is echt regelmatig ziek. Ze gaat 2 dagen per week naar het KDV en pikt daar het nodige op. Het lijkt wel dat ze alles oppikt wat daar rondgaat. Ik vraag me weleens af of het anders was geweest als ik langer dan 6 maanden borstvoeding had gegeven.
Ze is bijna constant verkouden wat in het begin ook vaak resulteerde in oorontsteking. Heb het idee dat haar weerstand nu al weer wat beter wordt en dat ze over de oorontsteking heen groeit, of we weten misschien beter hoe we kunnen voorkomen dat het doorzet.
Merk wel dat het nu het weer weer beter wordt ze ook niet zo vaak ziek is. Het gaat nu al twee weken goed, ze is zelfs niet verkouden, afkloppen!!

Dani is echt constant verkouden, dit varieert van licht hoesten tot alles vol en dan blijf ik met de zakdoekjes lopen.
Koorst misschien 1 keer per maand dat ik weet. Zolang hij gewoon eet en drinkt etc meet ik zijn temperatuur niet echt op. Even een kus op het voorhoofd en als ik het idee heb dat hij echt koorts heeft pak ik de temperatuur. Dus verhoging heeft hij misschien wel vaker.

En echt ziek gelukkig bijna niet. En anders maar een dag of 2 echt niet lekker. Ik roep dan steeds “dat zijn vast de tandjes en kiezen”, maar dan lijkt het steeds wel niet te zijn, want meneer zit al heel lang op 8 tandjes. Kiezen willen nog niet echt.

Ik zou me pas zorgen gaan maken als koorts/diarree/weinig eten en drinken langer als een paar dagen duurt. En ook als ik zou merken dat Dani echt niet zichzelf is.
En anders niet teveel zorgen maken. Kinderen zijn zo vatbaar voor van alles

quote:
Lieke is echt regelmatig ziek. Ze gaat 2 dagen per week naar het KDV en pikt daar het nodige op. Het lijkt wel dat ze alles oppikt wat daar rondgaat. Ik vraag me weleens af of het anders was geweest als ik langer dan 6 maanden borstvoeding had gegeven.

Ik heb helemaal geen borstvoeding gegeven dus ik weet niet of het daar helemaal aan ligt Gytha.

Groetjes,

Michèle

Mijn verhaal is hetzelfde als die van Saro. Nick is precies zo.
Ook ik denk iedere keer tandjes maar er komt er nog steeds geen bij.
Nick snottert ook nu weer heel erg maar hij voelt zich prima.

Maar het is logisch dat kindjes op het KDV elkaar lekker aan blijven steken. Zo bouwen ze ook weerstand op.

Groetjes Bianca

[quote]
Ze is bijna constant verkouden wat in het begin ook vaak resulteerde in oorontsteking. Heb het idee dat haar weerstand nu al weer wat beter wordt en dat ze over de oorontsteking heen groeit, of we weten misschien beter hoe we kunnen voorkomen dat het doorzet.
Merk wel dat het nu het weer weer beter wordt ze ook niet zo vaak ziek is. Het gaat nu al twee weken goed, ze is zelfs niet verkouden, afkloppen!!

[/quote

Ik heb tot 1,5 borstvoeding gegeven en Jada is ook minimaal 1 keer in de maand verkouden hoor, oorontsteking heeft zo nooit gehad! Tja er is literatuur dat zegt dat die kleine d’r immuunsyseem beter is als je langer borstvoeding geeft, maar dat is wel erg gegeneraliseerd! Alle kinderen worden ziek, of ze nu fles of borst krijgen/ hebben gehad!

En volgens mij is het het ook zo dat ze bij 6 maanden een grens trekken. Tot die tijd raden ze in ieder geval aan om borstvoeding te geven, voor de weerstand. En daarna zijn ook de antistoffen uitgewerkt die je als baby mee hebt gekregen van je moeder.

Liefs, Anne

Jullie hebben inderdaad helemaal gelijk dat ze vanaf 6 maanden inderdaad gewoon de antistoffen zelf aanmaken. Maar toch, het speelt nog weleens in m’n achterhoofd mee tegen beter weten in eigenlijk.

Groetjes, Kirsten