Hoe vaak drinken aanbieden?

Wij zijn zaterdag gestopt met het geven van de fles. Melk krijgt ze nu in een tuitbekertje bij de boterham. Maar (daar kom ik weer ) hoeveel bekers per dag moet ik dan aanbieden?

In die tuitbeker gaat natuurlijk niet zoveel als in een gewone fles. Ik heb weleens gelezen dat als je de hele dag door drinken voor haar heb staan en ze drinkt steeds kleine beetjes dat dat dan slecht is voor haar gebit.

Wat is nu de beste manier?

Groetjes van Sascha en Senne

Ik geef Tim al heel lang s’ochtends bij zijn boterham een beker melk. Dan tussendoor bij zijn fruit een beker diksap. Tussen de middag bij zijn boterhammen een beker melk en dan weer bij zijn koekje een beker diksap. S’avonds bij het eten nog een beetje water en dat was het.

Groetjes,
Sandra

hoi hoi
hier niet zo’n goede drinker. Ik heb dus wel de hele dag door een flesje staan wat hij zo nu en dan pakt en wat uit drinkt. Bij eetmomenten krijgt hij uiteraard ook wat drinken aangeboden, maar drinkt vaak maar hooguit 50 cc per keer. Zo gaat t goed, maar ik moet wel zeggen dat het flesje wat er altijd staat gewoon water is, dat lust ie ook. Kan me dus niet voorstellen dat dat slecht zou zijn voor zijn tandjes. Ik denk als ze goed drinkt, je haar bij elk eetmoment wat drinken aan kan bieden, en dat ook voldoende is.

groetjes
Ineke

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Wij geven hier 'smorgens nog wel een fles, uit een beker vertikt ze het om melk te drinken.
Dus 'smorgens als ze net wakker is bij ons in bed een fles melk (dan wel meteen 250ml),
daarachteraan een boterham en halve beker sap.
Als we de oudste weggebracht hebben de rest van de beker.
Daarna gaat ze meestal slapen, en als ze op tijd wakker is drinkt ze nog een beker sap.
En dan bij het eten nog een halfje, tussendoor nog een volle beker en dan 'savonds bij het eten weer een halfje.

Bij elkaar komt ze dan aan ongeveer een liter…

Hier vraagt ze er zelf steeds om. Heeft altijd ontzettend veel dorst.
Maar als ze er niet om vraagt zou ik het gewoon houden bij de maaltijden, en tussendoor 'smorgens 1 beker en 'smiddags 1 beker.

Drinken neerzetten en dat ze steeds kleine beetjes nemen, is inderdaad erg slecht voor het gebit.

Je moet uitgaan van 7 eet/drinkmomenten op een dag.

Hier kregen ze

• 's ochtends een bord pap op die leeftijd
  • halverwege de ochtend fruit met wat drinken
  • tussen de middag boterham met een beker melk
  • 's middags een tussendoortje met evt. drinken
  • 's avonds bij het avondeten een beker melk
  • en evt. nog wat drinken voor het naar bed gaan.

Groetekes, Sje

• 's-ochtends 1 beker melk
  • halverwege de ochtend fruit en of brood met 1 bekertje roosvicee.
  • tussen de middag boterham met 1 bekertje roosvicee.
  • rond half 3 koekje met roosvicee/sap
  • rond etentijd bekertje roosvicee

Daarna drinkt ze nog wel wat slokjes voor het naar bed gaan. Ook na het avond eten nog weleens een paar slokjes. Al met al kom je dan idd ook wel aan die 7 drink momenten per dag.

's Ochtends gaat de melk schoon op maar bij het fruit drinkt ze hooguit 3 slokjes.
Net heeft ze een halve beker melk op bij de boterhammetjes en nu ligt ze op bed.

Als ze straks uit bed komt weet ik dus niet zo goed wat ik moet geven, sap of melk. Ze is gek op melk maar of dat nou wel zo’n goede keus is?

Het is en blijft een rare drinker. Ook drinkt ze niet als ze d’r beker beu is.
Das toch vreemd?

Niet drinken als ze haar beker beu is kan ook peuterpuberteit zijn. Gewoon uitproberen of ze een andere leukere beker kan scoren. Dus daar zou ik niet intrappen.

Groetekes, Sje

@sascha en senne … Fabienne drinkt 1 beker melk per dag omdat ze anders diarree krijgt van meer melk. Het CB heeft me weleens verteld dat 1 beker melk ook voldoende is, meer hebben ze niet nodig voor de groei. In jouw geval zou ik haar iets anders aanbieden dan melk. Diksap, roosvicee …

Groetjes Esther

Ze heeft dat al heeeeel lang dus met de peuterpubertijd heeft het denk ik niet te maken. Maar uitproberen ws wel…

Ze zou het liefst alleen maar melk drinken maar ook daar ga ik niet aan beginnen.
Als ze dorst heeft drinkt ze wel denk ik.

Ze zit nu op 300 cc totaal, ik probeer meestal op 500 uit te komen… ben benieuwd!

quote:
@sascha en senne ... Fabienne drinkt 1 beker melk per dag omdat ze anders diarree krijgt van meer melk. Het CB heeft me weleens verteld dat 1 beker melk ook voldoende is, meer hebben ze niet nodig voor de groei. In jouw geval zou ik haar iets anders aanbieden dan melk. Diksap, roosvicee ...

Groetjes Esther

Diksap lust ze echt niet en roosvicee ook maar heel soms. Ik geef haar dan maar gewoon appelsap aangelengd met water…

Ok … ik doe ook weleens een sapje aanlengen met water. Fabienne wil ook geen diksap maar roosvicee gaat er altijd wel in.

Ik woon overigens in 's-Gravenpolder Zie andere topic over thuis blijven of werken.

Groetjes Esther

@Sascha, vergeet niet dat in fruit en avondeten ook veel vocht zit he?! Dat moet je ook meetellen.

Groetekes, Sje

@Sje: Ja, weet ik. Maar 500 vind ik een mooi “streefgetal”
Niet dat ik me anders zorgen maak, dat heb ik niet meer.

@Esther2107 Das lekker dichtbij mij

Hier heb ik op het CB te horen gekregen dat ze 800cc vocht binnen moeten krijgen (incl. vocht van fruit/groente en toetje) waarvan 300cc zuivel.

Maar ze gaven ook meteen aan dat 800cc voor veel kindjes best veel is.
Mijn dochter is niet een hele goede drinker dus ik ben blij als ze de 600cc haalt.
De 300cc zuivel redden we wel met opvolgmelk en pap. Gewone melk lust ze niet. Dat ga ik nu proberen met wat optimel o.i.d. te mengen met halfvolle melk en dat steeds verder op te bouwen.

Lauwe thee mogen ze ook hebben.

Nou, 800cc haal ik NOOIT…

Met de tuitbeker is ook (nog) geen succes dus we puzzelen nog even verder.

Vrijdag wordt ze geopereerd aan d’r amandelen, ik ben heel benieuwd hoe ze daarna drinkt! Vrees het ergste

Als ze niet drinkt na het verwijderen van haar amandelen: ijs geven! Dat gaat er altijd in, is lekker koel voor de wondjes in de keel en ze krijgt vocht binnen.

Groetekes, Sje

Fabienne dronk en drinkt graag veel. Bij haar moet ik opletten dat ze niet meer als 5 bekers x 220 cc drinkt per dag. Als ze dan kans krijgt dan drinkt ze meer als haar moeder !!!

Ze is volkomen gezond maar gewoon een enorme drinker en dan heb ik het nog niet eens over voeding waar ook vocht in zit.

@Sje: Waterijsjes toch?

Ze heeft tot nu toe alleen een bekertje melk gedronken vandaag… pffff, ze heeft weer zo’n fase

ontbijt beker melk = 170 cc en boterham
tussendoor alleen fruit (drinkt dan niet)
middageten 170 cc melk en glas thee =120 cc en boterham
tussendoor 140 diksap /roosvicee en koekje
avondeten en 100 cc roosvicee / diksap en toetje

groetjes Jeuly

Lilypie Second Birthday tickers