Hoe tellen van weken?

hoi,

ik vroeg me af welke datum je aanhoudt voor bijvoorbeeld beginnen met opvolgmelk en brood ed.

Onze dochter is van 20 mei. Is ze dan nu 21 weken oud of zou ze pas 20 oktober 5 maanden oud zijn?

Vroeg me af wanneer ik met opvolgmelk kan beginnen? Is dat 20 november of als ze 24 weken is?

Hoi,

Grappig, ik zat over hetzelfde na te denken. In het begin telde ik met weken, maar toen ons zoontje 12 weken werd, was hij nog geen 3 maanden. Dus ben toen maar met maanden gaan tellen. Ik zou gewoon de maanden aanhouden dus…
Maar maken die 3 weken veel verschil uit dan?

Groetjes Evelien

Ivm brood ed wel denk ik. Ze mogen pas met 6 maanden gluten toch?
Is dat dan 20 november pas?!

Vind het wel lastig. Want als je met weken telt dan kom je op 20 mei 2009 uit op 52 weken, maar als je naar maanden kijkt dan zou ze nu net 5 maanden zijn, maar al wel 22 weken.

Wat is wijsheid??

Ik reken altijd per 3 maanden 13 weken. En dan de extra weken erbij optellen.

Dus een kindje van 20 mei was op 20 augustus 13 weken
Op 20 november is ze 26 weken. Dan is ze nu ongeveer 21-22 weken.

Je moet niet zo krampachtig op de dag af de weken af proberen te tellen hoor. Maakt echt niet uit of ze net geen half jaar is bij de opvolgmelk of dat ze al over het half jaar heen is. Die ene week marge kunnen ze makkelijk hebben.

Brood is toch pas bij 7 maanden? Bij 6 maanden begint groentenhap. Althans in mijn herinnering.

Groetekes, Sje

ik ben met 8 maanden met brood begonnen en met 4 maanden groente/ fruit.
Zou je niet precies houden hoor.
Je kunt ook echt wel eerst je pak opmaken voordat je met opvolgmelk begint.

groetjes Gytha

Ze belde net van nutricia. Als het om voeding gaat dan moet je in maanden tellen.
Dus van bijvoorbeeld 16 juni tot 16 juli is 1 maand, 16 aug is dan 2 maanden ed.

Weten we dan ook weer.

Dan blijft nog steeds gelden wat Sje zegt: niet te krampachtig doen.
Als jij merkt dat je kind aan wat nieuws toe is, of meer aan zou kunnen, wat eten betreft: doen.

Hylke krijgt nu al een maandje ook 12maanden spul. Geen probleem.
De wisseling van 6 naar 8 maanden hebben we ook niet al te strak aangehouden.
Wel goed opletten natuurlijk.
En zoals zo vaak gezegd wordt: je gevoel volgen.

M.

Op de wijk hebben ze mij geadviseerd om liever pas vanaf 7 maanden met brood te beginnen, ivm de gluten. Opvolgmelk mag vanaf 6 maanden.

Ik ben rond de 20 weken de tel kwijt geraakt, mat haar leeftijd (in weken), ben overgegaan in maanden.

Groetjes Frauk

Hoi hoi

Na zo’n drie maanden ben ik ook gestopt met tellen in weken. Want hoe meer weken, hoe harder je nadenkt over hoeveel maanden dat is… dus gelijk maar in maanden.
't Is ook zo idd, dat 4 weken geen maand is. 4 weken is 28 dagen, en een maand uiteraard 30 of 31 dagen (behalve februari ).
Dus ja, ik telde ook van 27 dec tot 27 jan (1mnd), 27 feb (2mnd), 27 mrt (3mnd), etc etc.

Ik ben begonnen met brood geven toen Jens iets meer dan 6 mnd was. Eerst een korstje om op te sabbelen, later een halve boterham en dat weer opgewerkt naar een hele.
Ook opvolgmelk ben ik gewoon rond de 6 mnd gaan geven. Toen de nr. 1 op was, ging ik gewoon over op de 2. Uiteindelijk was hij 6 mnd en een paar dagen, maar wat maken die paar dagen nou uit…
Fruithapjes gingen we proeven toen hij krap 4mnd was. Net even een paar dagen eerder, maar aan flesvoeding had hij niet meer genoeg… dus ja, wat moet je dan? Zeker als je kindje geen voeding voor hongerige baby’s (forte) kan verdragen…? Dus huppa, uitproberen… hapje voor hapje…
Achteraf heb ik geleerd dat je moet beginnen met groente en daarna met fruit. Groente schijnt minder allergieën te ‘triggeren’ dan fruit en is makkelijker te verteren dan fruit. Maar ach… hij heeft er niks aan overgehouden.
Gr. Marla

Wat betreft voeding (potjes ed.) reken ik altijd in maanden. Omdat het ook zo op potjes en de pakken staat aangegeven. Tot Noa 3 maanden was rekende ik altijd in weken en op de een of andere manier is dat toen overgegaan in maanden. Hoewel ik wel weet hoeveel weken Noa nu is ( mocht dat gevraagd worden) dus houd het stiekem wel bij.