Hoi hoi
Na zo’n drie maanden ben ik ook gestopt met tellen in weken. Want hoe meer weken, hoe harder je nadenkt over hoeveel maanden dat is… dus gelijk maar in maanden.
't Is ook zo idd, dat 4 weken geen maand is. 4 weken is 28 dagen, en een maand uiteraard 30 of 31 dagen (behalve februari
).
Dus ja, ik telde ook van 27 dec tot 27 jan (1mnd), 27 feb (2mnd), 27 mrt (3mnd), etc etc.
Ik ben begonnen met brood geven toen Jens iets meer dan 6 mnd was. Eerst een korstje om op te sabbelen, later een halve boterham en dat weer opgewerkt naar een hele.
Ook opvolgmelk ben ik gewoon rond de 6 mnd gaan geven. Toen de nr. 1 op was, ging ik gewoon over op de 2. Uiteindelijk was hij 6 mnd en een paar dagen, maar wat maken die paar dagen nou uit…
Fruithapjes gingen we proeven toen hij krap 4mnd was. Net even een paar dagen eerder, maar aan flesvoeding had hij niet meer genoeg… dus ja, wat moet je dan? Zeker als je kindje geen voeding voor hongerige baby’s (forte) kan verdragen…? Dus huppa, uitproberen… hapje voor hapje…
Achteraf heb ik geleerd dat je moet beginnen met groente en daarna met fruit. Groente schijnt minder allergieën te ‘triggeren’ dan fruit en is makkelijker te verteren dan fruit. Maar ach… hij heeft er niks aan overgehouden.
Gr. Marla