Hoe speelt een dreumes?

nog even een ander vraagje. Mijn dochter is 16 maanden. Hoe spelen/of speelden jullie dreumesjes op die leeftijd? En speelden ze ook wel eens alleen of vaak met mama/papa? Ik ga regelmatig even met haar spelen natuurlijk, maar dan lijkt het wel of niks haar boeit. Het liefst speelt ze zelf, maar dan moet ik er wel bij zitten. Denk ik: mooi, die is lekker bezig, ik ga ff wat doen dan hangt ze binnen 2 minuten aan mijn been hahaha! maar als ik dan weer met haar kom spelen mag ik om het zo even te zeggen weer niet meedoen haha. Vind het op het moment erg lastig om in te schatten wat ze leuk vind en wat niet en wat nou normaal is op deze leeftijd. Iemand tips voor leuke spelletjes die je samen kan doen voor een beetje quality time zeg maar?

mama1980

Moeilijk te zeggen. Zoals in vrijwel elk topic al terugkomt… elk kind is anders.

Hier 2 totaal verschillende kinderen. De oudste kon en kan zichzelf absoluut niet vermaken, moest ik continu bijzitten om hem dingen aan te bieden. Het enige waar hij mee speelde waren de stapelbekers die hij op die leeftijd echt al megasnel kon opbouwen.

De jongste is de hele dag aan het keutelen, komt in haar eigen taaltje wel eens wat vertellen of komt met een boekje aan die ik dan moet voorlezen, maar vraagt verder totaal geen aandacht.

Qualitytime is hier gezellig samen fietsen, boekjes lezen en dansen op K3.
Zwemmen deden we tot vorige week ook bijna wekelijks, maar heb besloten om daarmee te stoppen. Het zwemmen op zich vind ze heerlijk maar de tijd is onhandig met haar slaapjes waardoor ze vervolgens de hele dag van slag is

Ook hier geld weer… kijk naar je kind.
Bij de oudste vond ik het overigens ook heel moeilijk hoor, daar was ik dus al de hele dag mee bezig (sliep op die leeftijd ook helemaal niet meer) waardoor ik eigenlijk alleen maar blij was als ik even niet voor hem hoefde te zorgen/met hem bezig zijn. Daardoor was het moeilijk om ook echt leuke dingen met hem te ondernemen en te genieten.

Dit verschilt heel erg per kind. Het ene kind speelt graag alleen en het andere kind moet constant vermaakt worden. Tim speelt altijd alleen en natuurlijk komt hij wel af en toe naar ons toe om iets te laten zien ofzo om vervolgens weer in zijn duplo en speelgoedkist te duiken. Wij hoeven hem echt nooit te vermaken.

Ook de interesse verschilt per kind. Het ene kindje speelt graag met het ene speelgoed en een ander kindje weer met iets heel anders.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

ja dat is het inderdaad. Alleen spelen wil ze niet vaak en als ik er bij kom zitten mag ik ook nergens aan komen haha. Dat is inderdaad lastig. Verder vermaakt zij zich op het moment het meest met alles uit haar speelgoedkist gooien en dan alles er weer terug in doen. Ook in bad zet ze alle speelgoedjes op de rand om ze vervolgens allemaal weer terug het water in te smijten en dan weer van voren af aan. Of kan zich ook bijvoorbeeld een kwartier bezig houden met pop in en uit de wagen. maar echt ergens mee spelen zoals het bedoeld is doet ze niet. Ach, als ze er maar plezier in heeft. Zal idd wel weer even een fase zijn.

mama1980

Mijn dochter kan beide.
Ze kan heerlijk zelf gaan zitten spelen: De duplo poppetjes in het reuzenrad van Little People stoppen. Of Nijntje en tot de conclusie komen dat het rad dan niet meer ronddraait…
Alles in een bakje doen, alles er weer uit. Alles naar 1 kant van de box slepen, dan weer naar de andere kant.

Maar samen spelen als in met de bal rollen of met de blokken bouwen vind ze ook erg leuk.

Colin speelt eigenlijk bijna altijd alleen. Hij speelt veel met auto’s. Helemaal volladen en dan rijden. Ook rent hij de hele dag de kamer op en neer. Hij kijkt veel in boekjes of we lezen samen. Met een bal rollen ook favoriet. En met dit mooie weer in de tuin spelen. Maar ik hoef er niet bij te zitten gelukkig. Doe ik wel af en toe maar dan is hij meestal zo druk bezig dat ik maar weer ga. Hij komt wel veel knuffelen of tegen me aan zitten.

22-12-2009 colin geboren

@mamavancolin, hier loopt ze nog niet. Dat zou natuurlijk ook wel eens een frustratie van haar kunnen zijn bedenk ik me nu.

mama1980

@mama1980 dat zou best kunnen, was hier ook even lastig toen hij wel kon staan, maar niet lopen. Nu is er opeens veel meer te ontdekken. Ook vind ik het gemakkelijker nu hij loopt. Zeker met mooi weer, kan ik tenminste lekker buiten gaan zitten terwijl hij zelf speelt.

22-12-2009 colin geboren

nou inderdaad! Hier gebeurt alles nog kruipend dus da’s niet altijd even handig buiten. Zou het ook fijn vinden als ze snel gaat lopen nu. Ze staat ook nog niet eens los. Sinds kort hoeft ze dan niet meer overal de handjes aan vast te kouden en draait ze ook om, maar wel zo dat ze nogsteeds met haar rug dan tegen tafel/bank of kast of iets dergelijks kan steunen. Loopwagen wil ze ook niet. Dan ’ loopt’ ze op haar knieen haha!

mama1980