Hoe speelgoed schoonhouden?

Heerlijk, ik kan eindelijk mijn vragen kwijt, die heb je er best veel als je kindje geboren is. Vraagje, hoe houden jullie het speelgoed, wat de baby in de mond kan steken, schoon? Of zon bijtring die je kan koelen voor het doorkomen van de tandjes?

Ik had laatst iets stoms gedaan. Een kunststof speelgoedje in de sterilisator gedaan, helemaal gesmolten (-; Een kindje had dit in zijn mond gehad, leek me niet echt fris en fruitig.

Kunststof speelgoed kan gewoon in een warm sopje afgewassen worden. Duplo, lego, playmobil kan in een goed afgesloten kussensloop op 30 graden in de wasmachine. Let op: wasmachine, niet vaatwasmachine!

Groetekes, Sje

Indd gewoon afwassen. en de meeste knuffels enzo kunnen in de wasmachine.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Als je knuffels wilt wassen in de wasmachine, dan kun je ze het beste in een kussensloop doen, op 30 graden en een klein beetje haar shampoo er bij doen in plaats van wasmiddel.
Blijven de knuffels lekker zacht bij en ze ruiken ook nog lekker.

Lilypie First Birthday tickers

Ik gooi 1 keer in de week mijn dochters speeltjes (plastic) in haar badwater! Dan even flink schrobben! Verder wassen wij hier knuffels op de hand en dan buiten hangen! Dan maak ik vaak haar puzzels (hout) schoon door middel van een nat doekje en dan in de zon! Ik wil het ook niet te steriel houden want dan bouwen ze geen weerstand op! Oohh ja en een bijtring gewoon met een soppie en dan ongeveer 45 graden onder de kraan, daarna in de koelkast (zo doe ik het iig) maar weet wel dat toen Jada wat jonger was ik hier meer aan deed dan nu! Ik denk maar zo ze is 21 maanden en is de hele dag in de tuin aan het wroeten, daar krijgt ze vast veel bacterien bij binnen! hahahahh

ik gooi ook alles wat in de wasmaschine kan erin. en kunstof speelgoed doe ik in een sopje en schoonspoelen.

Groetjes Gytha