Hoe s'nachts zindelijk

damian is net 3 en overdag helemaal zindelijk…
Nu heeft hij af en toe ook s’morgens een droge luier en ik prijs hem dan ook…
Ik heb hem gezegd dat als hij s’nachts voelt dat hij moet plassen mij moet roepen…dit doet hij dus nooit…
Hij plast dus of de hele nacht niet of hij doet het in de luier…
Hoe kan ik mijn ventje ook s’nachts zindelijk krijgen…
(had een keer de luier vergeten en stond midden in de nacht alles te verschonen)

Mijn dochter word 3 in Maart en is 's nachts zindelijk. Dit hebben we zo gedaan. Voordat ze naar bed ging, even laten plassen, op het potje of de toilet (maakt op zich niets uit. Lekker je bed ritueel doen. Dan valt de kleine in slaap. Dan ga ik meestal zo’n 2 uur nadat ze in slaap is gevallen, naar haar kamer, maak ik haar wakker (nou ja wakker is een groot woord) En zet ik haar op het potje (dit werkt dus beter als ze de kleine geen onderbroek aan doet, maar gewoon een pyjama broek en ook geen dichter pyjama die moeilijk open te maken is, met drukkers bijvoorbeeld. Dan laat ik d’r plassen, in het begin door soort van plas geluiden te maken, nu doet ze het eigenlijk automatisch, en dan als ze wakker word rond 6 uur is ze droog, dan gaat ze meteen weer op het potje! Klaar! Hier gaat het goed, ongeveer 1 keer in de 2 weken een ongelukje. Let ook op hoeveel je 's avonds te drinken geeft! Ik zou niet teveel doen. Wij doen rond 5:45/6:00 eten, met half glas water, daarna bij het tandenpoetsen nog een kwart glaasje. Dat moet je dan wel met veel drinken overdag compenseren! Succes!

@malawimamajada
damian gaat al wel plassen voor het slapen gaan,maar zal eens proberen om hem later nog eens te wekken om te plassen.
Wij eten meestal rond 17.00 en daarna drinkt hij nauwelijks nog iets…heeft hij zelf ook geen zin meer in aangezien hij de gehele dag veel drinkt.

Ja dat zou ik gewoon doen, als je naar bed gaat, luiertje uit en op het potje. Op een gegeven moment heb je ook door hoe laat ze ongeveer plassen, klinkt vreemd maar als ik in het begin later dan 9 uur naar J ging had ze al geplast. Dus voor ons is 9 uur een goede tijd, kan best zijn dat jou zoon het moment eerder of later heeft! Het is even zoeken, maar dan kom je er wel uit, als ik haar te vroeg op het potje zet word ze heel vroeg wakker met een volle blaas dat is ook niet wat je wil! Succes iig!

En wat als je kind ontzettend boos wordt als je hem rond 22.00 uur wakker maakt om te plassen? Die van ons raakt echt helemaal overstuur en wij maken hem dan maar niet meer wakker met als gevolg dat hij 's nachts regelmatig overstuur wakker wordt omdat hij moet plassen. Maar nemen we hem dan mee naar de wc, dan is dat ook weer niet wat hij wil en gilt hij moord en brand… Ik vind dit een lastige fase.

En wanneer is een kind daar ook aan toe eigenlijk?
Job is overdag al een tijdje helemaal zindelijk, ook nooit ongelukjes eigenlijk maar heeft smorgens nog altijd een zo goed als volle plasluier

Misschien een andere tijd proberen?
Kan zijn dat hij op dat moment erg diep in slaap is, en zich dus heel vervelend voelt als hij wakker gemaakt wordt.

Zoonlief hier was net voor zn derde jaar 'snachts zindelijk, ook wel met om 21.00nog even op de wc zetten.
Helaas heeft hij later een terugval gehad en plast hij nu regelmatig in bed, zelfs al is ie vóór het naar bed gaan wezen plassen, en nadat we hem gebracht hebben soms nog wel 3x komt (aandacht), én we hem nog een x op de wc zetten… is het soms gewoon midden in de nacht toch raak
Dus we zijn weer terug in de luiers helaas.

Maar het schijnt tot 7 jaar niet abnormaal te zijn dat een kind regelmatig in bed plast.
Ik denk dat hij gewoon te diep slaapt om het te voelen.

Waar je rekening mee moet houden is dat elke slaap cyclus ongeveer 3 uur duurt, van slichte tot diepe en weer tot lichte slaap! Als ze om 6:30 ligt te slapen en ik maak haar om 9 uur wakker voor een plasje dan zit ik op 2,5 uur, dat is voor ons een hele goede tijd. Als ik haar om 7:30-8 uur zou wakker maken krijg ik ook gegil! Vandaar dat dit tijdstip ook is uitgekozen, dus niet alleen omdat ze als ik haar later uit bed haal soms al heeft geplast! Succes

Ja ik ben hier natuurlijk nog niet echt mee bezig maar heb er wel veel over gelezen en geleerd.
s’avonds na het avond eten nog een beetje drinken geven en daarna niet meer.
verder gaat het echt vanzelf het s’nachts zindelijk maken. op den duur zijn ze gewoon droog s’nachts juist omdat je hier overdag mee bezig bent.
daardoor leren ze overdag hun blaas te trainen en als die sterk genoeg is, is dat s’nachts ook het geval.

Tja, die oudste van ons heeft zelfs een flesje naast haar bed staan om 's nachts wat te drinken als ze dorst heeft. Heb ik geen problemen mee, omdat ze al zo weinig drinkt. Met haar weinig problemen gehad, ze kan heel goed haar plas ophouden en we hebben eigenlijk nooit veel ongelukjes gehad 's nachts. Voor ons geldt dat dus niet, na 17u niet meer drinken… Ligt aan je kind denk ik… Met Nikki deden we het ook zo, haar op het potje zetten (al dan niet slapend) als wij naar bed gingen. Op een gegeven moment hoorde ik haar uit zichzelf 's nachts op het potje gaan en hoefden wij haar dus niet meer steeds wakker te maken…

nou na 5 nachten een droge luier,vannacht zonder luier geprobeerd…hij is om 19.00 naar bed gegaan en heb hem niet meer wakker gemaakt (aangezien de luier ook telkens droog bleef) en het is goed gegaan…Hij was helemaal trots vanmorgen en ligt ook nu even te slapen zonder zijn luier…ben erg trots op hem.nu eens kijken hoe het aankomende nacht gaat

wat supergoed! knap hoor van Damian, 3 jaar en al s’nachts zindelijk jeetje!
petje af!

ja goed he,ben super trots op hem vooral omdat hij de laatste tijd een beetje met zijn gezondheid klungelt en helemaal niet goed in zin vel zit en dan toch zo’n grote stap maakt !!

Ja ik vind het echt onwijs knap, hoe gaat het verder met zijn gezondheid o9p dit moment?

het gaat redelijk nu sinds een paar dagen maar de longarts heeft de pufjes ook verhoogd naar 6x per dag dus dat mag dan ook wel…gelukkig is hij nu minder benauwd en slaapt de laatste paar nachten gewoon weer lekker door

longarts? heeft hij astma?
Rico en ik hebben beide bronchitus… bij rico mag de diagnose alleen nog niet gesteld worden omdat hij nog geen 4 jaar is maar we hebben beide ventolin, (alleen rico had die niet echt meer nodig gehad na de neusamandel operatie) en ik heb ook pulmicort en seretide. maar ik hoef ze niet tegelijkertijd te gebruiken het is maar net waar ik last van heb

hoi, ja klopt hij heeft astma (al mag deze diagnose idd niet officieel gesteld worden omdat ook damian pas 3 is) Hij gebruikt 4x daags ventolin en 2x daags qvar en dan nog een schema voor extra ventolin bij extreme benauwdheid. Maar het lijkt nu wel te helpen gelukkig…zo zielig hij was erg moe,witjes en eten was er ook niet echt bij…

Wat goed van hem zeg, lekker vroeg!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers