Het kan inderdaad net dat extra zetje zijn dat je lichaam nodig heeft om net wat sneller te herstellen, maar ik blijf sceptisch met dat soort produkten.
Mogelijk ook omdat ik een schoonmoeder heb die al zoveel gekke toestanden met haar lichaam uitgeprobeerd heeft dat dat lichaam gewoon niet meer normaal kan functioneren zonder aanvullende dingen.
Dan eet ze weer geen brood want haar darmen kunnen er niet tegen. Als ze merkt dat het geen bal uitmaakt, eet ze weer wel brood maar drinkt ze sojamelk in plaats van gewone melk. Als ze merkt dat dat geen bal uitmaakt neemt ze elke dag activia. En ze heeft ik weet niet wat aan potjes en doosjes in de kast staan met zink, magnesium, vitamine-tabletten. Het hele arsenaal van de drogist heeft ze staan en ze ontdekt elke keer wel weer een ander “wondermiddeltje”. Ondertussen gaat haar lichaam steeds belabberder functioneren.
Om knettergek van te worden!
Dus met dat als voorbeeld zou ik me niet zo snel in hulp-voedingsmiddelen storten. Zeker kinderen zou ik het niet geven, want die lichaampjes zijn nog heel druk met leren wat er in zo’n lichaam allemaal mogelijk is om zelf te regelen. Ik zou zo bang zijn om dat te verstoren als je nu al yakult of wat voor ander bacterie-ding dan ook zou geven.
Begrijp je hoe ik het bedoel?
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 19 Oct 2010 12:27:24