Hoe reageren jullie hierop?

Als mijn vriend en ik elkaar een kus of knuffel geven gaat Stephan op de grond liggen “pruilen”.
Hij voelt zich dan zielig en lijkt zich buitengesloten te voelen ofzo. Daarom vragen we altijd of hij ook een kusje komt halen of even komt knuffelen.
Maar hij komt dan nooit uit zichzelf, we moeten hem dan echt erbij halen (terwijl hij normaal gesproken érg knuffelig is).
Meestal wil hij dan ook met MIJ knuffelen i.p.v. met zijn pappa (zo van : dit is MIJN mamma, hoor!)
Meestal moeten we er om lachen maar ergens vindt ik het toch wel een beetje sneu dat hij zich zo zielig voelt.

Hoe gaan jullie hiermee om? Hoe reageren jullie?
Geen aandacht eraan schenken vindt ik eerlijk gezegd nogal zielig.

En het zal wel met de leeftijd te maken hebben en vanzelf weer over gaan, maar toch…hoe reageer je in de tussentijd.

Groetjes, Bianca

Hmmm moeilijk maar toch denk ik dat je er het beste geen aandacht aan moet besteden omdat het normaal is en als jij hem dan zielig gaat vinden dan voelt hij dat ook zo, en wordt de jalozie nog erger denk ik…

geef hem op een ander moment een exstra knuffel

Liefs Tries

Nou ze hebben het niet, als Marcel en ik elkaar een kus geven ofzo. Maar als ik Veronica op schoot heb, dan kan Lucas dat beslist niet hebben! Dan wordt ie een beetje boos, klimt op mijn schoot en probeert zijn zus er dan af te duwen. Ik zeg hem dan altijd, dat Veronica net zo goed bij mij mag zijn en ach…dat duurt ook maar een paar tellen hoor. Veronica heeft wel heel erg, dat ze alles maar door mij wilt laten doen. Papa mag helemaal niets doen. Nooit! Met niets! Alles is:mama wilt dat doen… Ze bedoelt dan uiteraard, mama MOET dat doen. Erg lastig moet ik zeggen. Tegenwoordig wilt ze me ook in dr bed hebben, als ze gaat slapen, maar daar ga ik echt niet aan beginnen hoor!

Eigenlijk zijn dat de enige eigenaardigheden hier hahaha. Het komt wel goed hoor met Stephan. Dan geef je hem gewoon ook lekker een knuffel en anders gewoon laten staan, als ie niet komt. Ik zou er, net als Tries, niet te veel aandacht aan schenken.

groetjes Monique