Hoe pak je dit nu eens aan?

tja peuterpuberteit dat ha mijn kind niet ik dacht echt at we alles heel goed voor elkaar hadden maar nu begint ook mijn scheetje grrrr zich te vormen tot een hels draakje alles om mama maar uit te proberen.
hij kan uit een gewone beker drinken maar nu hij zo een bui of wat heeft gooit hij regelmatig me een stalen gezicht een glas om en dan nog eggen oh oh even opdrinken grrrrrrrrrrrrr ook even snel een schone luier om we zaten in het grote bed van ons ik doe zijn luier af en nog geen seconde later piest hij het hele bed vol en lachen joh enz enz.
hoe moet je hier nu mee om gaan

hihhiihi sorry hoor
ja gewoon zo luchtig mogelijk mee omgaan
vooral niet laten blijken dat ie je heb, want dan word het voor hem
alleen maar leuker
hoe moeilijk ook , tot het echt niet kan natuurlijk , dan moet je toch een soort “straf” verzinnen
tja en verder HET GAAT OVER!!! maar dat duurt ff zucht…
hij is gewoon even aan het testen hoe ver hij kan gaan bij je ,en dat is leuk hihi
als hij die beker blijft omgooien , geen drinken meer geven zo van jij drinkt toch niet dan hoef je ook geen beker!! bijvoorbeeld hoor , elk kind is weer anders en je weet eigenlijk pas een beetje hoe je er mee om moet gaan , als het achter de rug is , want het is gewoon per kind verschillend hoe je met ze moet omgaan
ik had bij de oudste dingen die bij de middelste gewoon helemaal niet van toepassing waren
als het heel erg word , moet je iets vinden waar je hem het meest mee heb , en dat steeds toepassen
ik had er een die liep de hele tijd met eten te klooien , ik dekte de tafel niet meer voor hem , nou heel verbaasd en huilen ik oooook eten , nee hoor jij eet toch niet dus hoef je ook geen bord , nou was snel over hoor
maar voor het zelfde geld hebben ze er gewoon lak aan en gaan lekker spelen zo van eet ik toch lekker niet!! ( he he dat heb ik voor mekaar denkt hij dan hahaha)
dus dat is even uitvogelen
heeeeeeel veeeeel sucses!!!

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 5 mnd