Hoe pak ik het aan met mijn dagritme?

Er wordt al veel over geschreven maar ook ik had graag hulp hoe ik t beste fruit kan gaan inplannen en hoe ik overga van 5 naar 4 flessen?

Indy is nu 6 maanden en ik ben fruithapje aan het introduceren. Ik heb gewacht omdat ze ook al koemelkallergie heeft. Ze krijgt dus nog geen hele potjes maar een paar hapjes. Waar in de dag kan ik dit het beste inplannen?

Ook moet ik denk ik overgaan naar 4 flessen. Indy laat kliekjes en soms wel 50 cc staan als ik haar 5 flessen geef. Haar dagritme wat flessen betreft:

7.00 uur ( deze drinkt ze niet leeg! ) - 180cc 6 schepjes
ongeveer 11.00 uur- 180 cc 6 schepjes
14.30 uur/ 15.00 uur- idem
19.00 uur idem
23.30 uur idem met rijstebloem

Ik zou graag die fles van 23.30 uur laten vallen of vervroegen naar 22.00 uur of zo. Het lieft geef ik haar natuurlijk rond 19.30 uur de laatste fles maar ik durf niet in 1 keer een fles weg te laten.

Hoe pak ik dit aan? Met ergens in het dagritme fruithapje.

groetjes Joyce ( mama van Kane en Indy

joyce Kurstjens-huber

Wij zijn hier wel beide keren een hele fles weg gaan laten (de laatste). Als je dit niet wilt zou ik de late fles afbouwen en evt de andere flessen ophogen als dat nodig is.
Het fruit zou je smorgens kunnen geven tussen fles 1 en 2 of fles 2 en 3, ik weet niet wat de slaapmiddel zijn. Je zult zien dat de andere flessen dan wat later gegeven kunnen worden zodat je de fles van 1900 rond 20.00/20.30 kan geven.

Ja ik zou rond de tijd dat je de 2e fles geeft misschien iets eerder doen haar een fruithap aan bieden. Dan verschuift de 2e fles inderdaad een stukje… En zo schuift de hele boel door.
Je biedt haar laatste fles rond de klok van 20/u net wat jou gevoel is je biedt een fles aan van 210 met rijstebloem 1/2 schep oid. Je kijkt wat ze drinkt en dan zie je vanzelf hoe laat ze de volgende ochtend komt.
Er loopt momenteel een toppic over precies het zelfde “situatie”.
misschien dat je daar wat info/tips uit kan pikken.

Greetz Cora

hoi
Sam had qua flessen ongeveer hetzelfde schema.
ik ben fruit/groente (wisselend) gaan geven rons half 6.
toen heb ik de laatste fles in 1 keer weggelaten en rond half 8 de laatste fles gedaan met rijstebloem. dat ging meteen prima!
hier was toen (met 1hapje op een dag) het volgende schema;
tussen7-8 fles 180/6
tussen 11-12 fles 180/6
15.30u fles 180/6
tegen 18u hapje
rond 19.30u fles 180/6 en wat rijstebloem

succes!

Hoi,

Ik weet nog dat wij het ook eerst niet aandurfde om de late fles weg te laten. Was veel te bang dat hij dan in de nacht weer zou komen…maar dat bleek helemaal niet het geval te zijn.
Hoe is ze tijdens de laatste fles? Moet je haar wakker maken, wordt ze goed wakker, drinkt ze de fles leeg? De ochtend fles dinkt ze niet leeg dus zit ze eigenlijk nog (te) vol.

Ik zou als ik jou was de papfles verplaatsen naar 19:00 uur.
Misschien zelfs nog een (half) uurtje later.

07.00 uur papfles (ontbijtpap)
09:30/10.00 fruithap + sapje
11.30 fles
Tussendoor flesje diksap ca 60 cc
15.30 fles
18:00 groentehap
19.30 papfles

Dit is ongeveer het schema dat wij hanteren ( iets andere tijden, onze eerste fles is om 08.30 uur, 12.30, 16.30 en 20.00)

Ik begrijp je angst, mijn zusje had precies hetzelfde. Maar ook zij heeft de gok gewaagd en het gewoon geprobeerd en meneer sliep gewoon door hoor.
Wie niet waagt wie niet wint! Je kan het allicht een uitproberen…

Groetjes,