Hoe oud voor eerste vakantie

Dit jaar zit er waarschijnlijk geen vakantie voor ons in omdat we 14 juli zijn uitgerekend.
Maar hoe oud is verandwoorlijk om met een baby op vakantie te gaan, wij willen graag naar koratie en zou ongeveer 1300 km gereden moeten worden met eigen auto.
Dus stoppen voor voedingen is geen probleem, en nemen alle tijd voor een tussenstop.

Geen idee welke leeftijd erg verantwoord is. Maar als je half juli bent uitgerekend zou ik deze zomer niet meer gaan. Volgens jaar kan prima, want dan is de kleine ook wat ouder. Daan was 2 maanden toen we een weekendje weg waren, maar dat was gewoon in Nederland. Tim was 11 maanden toen we met hem naar Zuid Frankrijk zijn gegaan.

Groetjes,
Sandra

nee in de zomer wil ik zeker niet meer gaan mischien in het na jaar.
onze dochter was pas 3 jaar oud toen we gingen voor eerst, maar dat had meer te maken met geen oppas voor de honden.

amy was 4 maanden toen zijn we gaan vliegen. Naar mijn zus in het buitenland. vlucht van 1,5 uur. hele dag onderweg trein, vliegtuig, auto. ging heel goed. amy in de draagdoek gedragen.
1300km in de auto betekend ook 8 uren in de maxicosi. verder zou ik geen bezwaren weten. ze passen zich erg gemakkelijk aan als je zelf ook gemakkelijk met de situatie omgaat.
liefs Annelies

Lilypie First Birthday tickers

kan al heel snel, juist die eerste maanden als ze nog zo heerlijk veel slapen is wel relax. dan merken ze die auto rit ook niet zo. vrienden van ons ging met 2 maanden naar zuid frankrijk met de auto, heel goed gegaan!
ik ging met emma voor t eerst toen ze 8mnd was, maar wel in het vliegtuig… ging overgins prima!

dit jaar gaan we weer in de zomer sam is dan 9maanden, we twijfelen nog of we met de auto of het vliegtuig gaan… ik wil liever met de auto, lijkt me geellig met z’n allen! maar vriendlief heeft liever dat ik ga vliegen met de kids en hij met de auto (zo deden we het de afgelopen 3 jaar, maar ja nu zijn er 2 kids… en we hebben inmiddels een grote auto.

dus ik zou zeggen lekker gaan hoe eerder de kleine wend aan afstanden rijden hoe beter ze het later zullen doen, denk ik…

ja wil eerst ff kijken hoe de baby veder is aangezien onze dochter wel 12 weken lang huilbaby was(dag en nacht) zie het niet zitten om daar straks met een huilbaby te zitten.
en zowie zo moet het eerste de prikken hebben voordat ik volgens mij nederaland uit mag met hem/haar

Gewijzigd door - moeder van 1 op 02 Jan 2012 12:43:00

Sylvie was 4 maand toen we voor het eerst met haar op vakantie gingen. We zijn naar Spanje geweest met het vliegtuig. Alles ging prima. Baby’s passen zich nog zo makkelijk aan!
Afgelopen jaar zijn we helaas niet geweest maar dit jaar gaan we zeker weten. Dan zal Amy rond de 9/10 maand zijn. En dan gaan we naar Fuerteventura (Canarische Eilanden).

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie en Amy