Hoe op te lossen?

Ja zit er echt heel erg mee. Vandaag had ik geen oppas omdat Jurian ziek was. Maar ik kwam uit de nacht en trok het gewoon niet meer. Dus mijn moeder gebeld en daar om 10 uur naartoe gegaan om even 2 uurtjes het bed in te duiken en de boys bij mijn vader en moeder gelaten. Nu doet het geval dat Jurian heet met een pen op de muur strepen trekken. Mijn vader had er té laat erg in. En nu zitten er echt flinke strepen op …

Mijn moeder zegt dat ze maar beter op had moeten letten en maakt er niet zo’n punt van … maar ik … baal enorm. Gevraagd of ze Jurian op de stoel heeft gezegd en hem duidelijk verteld heeft dat hij dit NIET mag doen. Ze gaf aan dat dit gebeurd was dus geloof ik dit ook. Maar wat moet ik doen? Hoe doen jullie dat? Moet hij nu spaarpot opentrekken (begrijpt hij denk niks van?) ?? of wat moet ik doen???

niks meer aan doen, je moeder heeft het opgelost. en ja het is vervelend! maar ze waren er zelf bij,hij is nog klein
Nog een keer straffen of iets uit zijn spaarpot trekken heeft geen nut
Hooguit kan je hem een mooie tekening op echt papier laten maken! met een nog keer sorry

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Waarschijnlijk is Jurian het zelf alweer vergeten. Dus net wat Kim zegt een mooie tekening op papier laten maken voor Opa en Oma en nog een sorry. Er zal vast nog wel eens wat gebeuren, in de vorm van iets breken qua glaswerk enz enz.

Onze meid heeft laatst bij oma ook een tekening op de muur gemaakt. Heel vervelend. Dan had Oma de kleurtjes maar beter moeten opruimen.

Ik ben het eens met Kim en Pjukje. Het is lullig, maar opa en oma waren er zelf bij. Dan is het hun verantwoordelijkheid en niet de jouwe. Zij hebben het opgelost en Jurian zal de link tussen iets uit z’n spaarpot halen en die mooie muurtekening echt niet meer kunnen maken. Dus het zal niet het effect hebben wat je daarmee beoogd.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

tja mijn muren zitten ook onder de kunst werken en ik lig er niet wakker van, natuurlijk laat ik hem weten dat dat echt niet mag en krijgt hij een time out maar ik schilder de muren voorlopig niet meer.

maar ik zou hetzelfde doen als wat bakmama zegt , maar niet dubbel op straffen dat heeft volgens mij geen zin.

before you judge me, try hard to love me

ik snap dat je er mee zit maar hij is echt nog te jong om te begrijpen dat hij daarvoor geld moet inleveren. daarbij moet je dat nu nog zelf niet willen nu je nog KAN sparen voor je kleine ukkepuk. Later kun je het wel toepassen uiteraard maar dan met zakgeld inhouden oid…
Nogmaals snap dat je er mee zit maar dit is niet jouw verantwoordelijkheid meid. ik weet niet of jij rico’s muur hebt gezien?

dit is m dus:

ik had dus even niet opgelet en hij had potloden zijn slaapkamer ingesmokkeld.
en het erge was nog: hij was ape trots. de kleine picasso
ik ben ook niet echt heel boos geworden ik zei wel van: ooh rico wat heb jij nou gedaan? je mag niet op de muur tekenen!
nog steeds is hij er apetrots op en ja wat kan ik zeggen… hij krijgt een peuterkamer 1 deze weken als we alles binnen hebben en dan komt er toch een kleurtje overheen
verf hoeft niet duur te zijn en ik denk dat je ouders zelf ook wel denken van: tja hadden we maar op moeten letten. Ik neem aan dat het hun muur was?

kun je het niet opgeven aan de verzekering? Mijn nichtje heeft laatst met de acrylverf van oma ook de muur blauw gemaakt en het overschilderen werd helemaal vergoed de de aansprakelijkheidsverzekering. Misschien eens informeren?

22-12-2009 colin geboren

Ja jullie hebben wel gelijk … We gaan en de mooie tekening maken en iets lekkers bakken voor opa en oma. Maar heb zelf ook gezegd (zonder dat Jurian erbij was) waarom zetten jullie hem dan niet voor straf op een stoel oid?! Ach dat kan toch gebeuren zegt opa… tja dan moeten ze het ook maar zelf weten.

Maar wij komen uit een groot gezin dus je weet hoe het gaat. Kom ik er week later (of nog later …) en dan … Jurian wat heb ik gezien op die muur … dat heb jij toch niet gedaan. Boef… Weet je wel van die opmerkingen. EN DAT WIL IK NIET… het moet afgekapt zijn anders gaat hij het nog leuk vinden ook, en elke keer als men het zegt moet ik zeggen dit was stout maar Jurian heeft gezegd die NOOIT meer te zullen doen …

Bedoel elke keer wordt het bewust/onbewust naar boven gehaald bij hem… Daar baal ik van.

Ik kan me je gevoel heel goed voorstellen mini-boy. Ik heb soms het idee dat opa’s en oma’s niet boos kunnen worden op hun kleinkinderen. Bij mij begint het namelijk ook een steeds groter irritatie punt te worden. Als Tim iets doet wat niet mag, wordt er nooit wat van gezegd. Ik wordt daar helemaal gek van en vind dat ze dat best kunnen doen. Tenslotte zijn wij ook streng opgevoed en lieten mijn ouders het goed merken als wij iets deden wat niet mocht. Er wordt of niks van gezegd of een beetje lacherig nee dat mag je niet doen. Maar ja als een kind van 2 ziet dat opa iets zegt met een grijns van oor tot oor dan vraag ik me af of ze dat echt serieus gaan nemen. Ik vind ook dat bepaalde dingen gewoon gelijk afgekapt moeten worden. Tim is iedere maandag bij mijn ouders, dus het is ook niet zo dat hij er maar af en toe is. Dan had ik het misschien beter kunnen hebben, maar nu is het toch 1 keer per week. Hij mag ook echt alles van mijn ouders wat hij wil.

Groetjes,
Sandra

Dat is inderdaad irritant mini-boy (en Sandra). Gelukkig zijn mijn ouders wel gepast streng voor Erik (mijn moeder méér dan mijn vader, dat wel). Zij kan duidelijk laten blijken wanneer iets haar niet zint en áls mijn vader dat een keer doet, dan is de boodschap ook meteen heel duidelijk voor Erik (omdat 'ie niet vaak boos wordt).

Vanavond werd ik zelfs een beetje boos op mijn vader… We aten daar en Erik was de hele tijd al aan het stieren, dus ik zet hem op de gang. Zegt m’n vader ineens: “Erik kijk, een lekkere pannenkoek.” HALLO!!! Dus ik zei, een beetje bot: “Pap, niet mee bemoeien. Ik heb hem op de gang gezet, dan bepaal ik ook wanneer hij weer terug de kamer in komt.” Hij was direct stil, haha. En m’n moeder steunde me, dus het was 2 tegen 1

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

ooh ja dat snap ik helemaal mini-boy het moet niet aan de gang blijven. weet je wat je moet doen? een briefje schrijven en dat ophangen bij je ouders waar op staat: aub niet meer over beginnen, Jurian weet dat het niet mocht maar door erop door te gaan daar wordt hij alleen maar onzeker van omdat ik dan weer moet zeggen dat hij toen stout was geweest."
of weet ik veel wat, mijn eigen oma heeft ook veel kinderen en zij heeft een prikbord hangen waar de hele familie op kijkt voor: familie berichten
ik weet niet of jouw ouders dat ook hebben, maar anders gewoon toch opschrijven of aan je ouders vragen of zij willen melden dat er niet meer over gesproken word.t
goed is dit niet voor een kind. arm schaapje en jij moet het telkens weer verantwoorden, alsof je niks beters te doen hebt. Sorry hoor maar heb gewoon met je te doen

Ik probeer het maar te negeren. Want … wat jij zegt Inge is een goed idee, maar dan zeggen daar komt miep opvoedkunde weer aan. Ze vinden gewoon dat ik té streng ben voor mij kindjes … maar ze zijn wel jaloers als Jurian met 2 woorden spreekt

Tja het maar even de tijd geven en hopelijk is dan weer over. Mijn zus zei alwel dat ik gek ben als ik er iets voor ging geven (geld oid) want het is hun eigen schuld. Hoe komt Jurian aan de pen? Lag die veilig opgeborgen? NEE. Dus … tja dat is ook zo. Maar rot is het wel … want mijn moeder deed/doet veel voor mij!

quote:
Begrijp die irritaties heeeel goed! Zullen wij daarom met z'n alle afspreken om het zo nòòit aan te pakken met onze kleinkinderen??

Oef dat klint ver weg