Hoe omgaan met "woorden"

ik bedoel “vieze” woorden.
Emma heeft nu het woordje K** ontdekt. (geen idee van wie )
ze zit dus regelmatig, K**, K**, K**. eerst dacht ik ik besteed er geen aandacht aan, dan is het niet leuk, en gaat t weer over…
maar ze bleef het zeggen (hopelijk vooral thuis). dus nu heb ik gezegt dat het niet zo een leuk woord is en dat ze het maar niet meer moet zeggen.
Belt mijn schoonmoeder net op (emma is daar nu), weet je wat emma zegt. ik mag van mama een woord niet zeggen, weet je welk woord? K**, gek he dat ik dat niet mag zeggen… waarop mijn schoonmoeder antwoord, ja wat gek zeg!!!
Dus…
hoe reageren jullie op zulke woorden?
ze zit al in een vieze woorden fase, poep is hilarisch op het moment, maar vind ik toch anders als K**…

groetjes!

Hahaha herkenbaar. Ik heb gewoon heel duidelijk gezegd dat dat soort worden niet zijn toegestaan in het huis en dat ik ze nooit meer wil horen en andere mensen ook niet. Ohhh en dat er straf tegenoverstaat, want stoute woorden zeggen is niet leuk! PUNT!

Nou is het natuurlijk kort door de bocht, maar die van mij heeft geen baat bij een ellelange uitleg. Gewoon, ik wil het niet horen, en doe je dat wel krijg je straf, soms zeg ik ook nog de betekenis erbij! Zij begon paar maanden geleden met sh’t! Nou daar ben ik absoluut niet van gedient, ookal weten ze de woorden niet, uitleggen wat het is; K’T is een niet netjes woord voor plasser/vagina (of wat voor woord jij ervoor gebruikt) en ik wil dat nooit meer horen anders kun je voor straf naar je kamer.

PS voor schut voel je je dan als moeder he? Ik had het schaamrood op mijn wangen staan toen ik het hoorden!

ja, nou zegt ze het alleen nog in “veilige” kring, gelukkig.
Ik flap K** er ook wel makkelijk uit als iets mis gaat met ik eerlijk toegeven. Ik kreeg laatst van een vriendin een goede tip, gebruik Fluit flap je er ook makkelijk uit, helpt bij de frustratie en als je kind het na-aapt is het niet erg, ben dus nu bezig mezelf Fluit aan te leren als iets tegenzit.
nu hopen dat emma het overneemt!

Ja ik denk dat ik bij emma er ook maar streng op ga zijn want as het straks niet meer alleen in veilige kringen is sta ik idd voor schut!

groetjes en bedankt

Tja mijn man heeft het met het woord Stupid, en ook dat nam J over, heb ik papa ook streng over aangesproken. Negeren is leuk, maar als het na een paar dagen terug komt gewoon streng zijn. Kun je je voorstellen sta je straks in de supermarkt!

Hahahah, fluit? Dat is nou een woord dat ik zelf echt nooit gebruik! Maar vervelend als Emma zulke woorden overneemt. Wij hebben het ook niet gehad, ze zei alleen een keer dat ik ’ een vieze kont’ was. Dat viel nog mee…Ik zou het zo oplossen als Malawimama als negeren niet meer helpt! Ongetwijfeld ga ik dit ook nog tegenkomen!

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers