Hoe omgaan met je eigen moeder

Hoi allemaal,

Ik ben sinds 8 maart de trotse moeder van Yuna.
Samen met mijn vriend zijn we heel gelukkig met onze dochter.
We merken alleen wel dat het contact met de oma van Yuna en ons erg veranderd,
vooral omdat ze zich met zaken bemoeit die haar niet aangaan of van die “goedbedoelde” tips geeft…
Hebben hier meer moeders last van en zo ja, hoe gaan jullie hiermee om…?

Groetjes Sandra

groeten Sandra

tja, van die goedbedoelde tips, dat zal iedereen wel kennen zeker maar ik vind het nog een verschil als ze tips geven of wanneer ze zich echt gaan bemoeien en hun mening gaan opdringen … dit laatste zou ik ook niet aanvaarden, jullie zijn de ouders van de baby en beslissen over hoe jullie de dingen aanpakken, en alleen jullie !

Ilse,

Fiere mama van deze hartedief ! ( 25/08/2003)
Vrouwke van Marc

ach ja… schoonmoeders… gelukkig heb ik een hele lieve moeder, die het niet in haar hoofd haalt om zich met de opvoeding te bemoeien! Maar voor advies ben ik altijd welkom. Was mijn schoonmoeder ook maar wat minder opdringerig!

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik heb van het begin af aan duidelijk gemaakt dat ik geen zin heb ik bemoeienis en domme opmerkingen.
maar ja mijn moeder vatte die heel goed op maar mijn schoonmopeder helaas niet.
nu tik ik mijn eigen moeder wel eens op de vingens hihihi…nee mam dat doe ik zo ik wil niet dat je hem het zo aan leert, en dan zegt ze vaak is goed mama

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

Bij mij is het de andere kant van de medaille - mijn eigen moeder is overleden toen ik 18 was en ik doe het dus al een aantal jaartjes ‘zonder’. Gelukkig heb ik een absolute schat van een schoonmoeder. Ze woont weliswaar in Amerika, maar is er altijd voor haar zoon, voor mij en zeker voor haar kleinkinderen.

Toen Izzy net geboren was heb ik twee weken geprobeerd om borstvoeding te geven. Helaas stond ik redelijk vooraan in de rij voor borstjes, dus je kunt je voorstellen hoe dat er uitzag toen ik net bevallen was…nadeel hiervan is, is dat sommige babies (Izzy dus ook) er absoluut niks uit kunnen slurpen. In London was toen echt nog het motto ‘Breast is Best’ en kostte wat het kost, de kraamverzorgsters bleven volhouden dat ik ‘er maar doorheen moest voeden’. Na twee weken wisten Izzy en ik allebei van voren niet meer of we van achteren nog leefden (Izzy was zwaar onder haar geboortegewicht aan het raken)en om 3 uur 's ochtends (Amerikaanse tijd) heb ik toen in wanhoop mijn schoonmoeder opgebeld. Zij is altijd hoofdverpleegster pediatrie geweest dus weet aardig waar ze het over heeft! Het was de eerste keer in twee weken dat iemand (behalve mijn man) me vertelde dat ik het geweldig deed en dat ik moest doen wat goed voor Izzy en mijzelf voelde. Zij is degene die mijn man op pad heeft gestuurd om flesjes en formula te gaan kopen en mij steeds meer vertrouwen in mezelf als moeder heeft gegeven.

Ze is echt niet iemand die om iedere poep en scheet aan de telefoon hangt, maar ik kan altijd heerlijk bij haar terecht voor raad, advies lekker bijkletsen of om gewoon effe stoom af te blazen (over haar zoon hihihihi!).

Groetjes van Yvonne,
'Mummy van Izzy en Ethan

Lilypie 5th Birthday Ticker" border=0>

Lilypie 3rd Birthday Ticker" border=0>

Hier geen last van schoonmoeders omdat er simpelweg geen contact mee is.
Mijn moeder vind ik persoonlijk een schat van een moeder en ze bemoeit zich soms wel met dingen maar absoluut niet op een vervelende manier! (en anders zeg ik het wel hahahha )

Yvonne, heftig dat je eigen moeder overleden is toen je 18 was, moet er zelf niet aan denken
Super fijn dat je zo’n onwijs lieve schoonmoeder hebt!!

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

Vooral bij een eerste kind krijg je heel veel ongevraagd advies, en ze bedoelen het allemaal goed, terwijl je vaak ook merkt dat de adviezen verschillen.

Van mij mochten ze, ik moest immers alles nog leren en ik haalde er toch echt wel handige tips uit. Ook nu nog krijg ik af en toe advies van (schoon) moeder, bijvoorbeeld over zindelijkheidstraining. En weer zitten er wijze dingen bij.

Maar als je er niets aan hebt en/of je stoort je eraan, kun je misschien met haar afspreken dat al die goedbedoelde tips je onzekerder maken en dat je het graag op je eigen moedergevoel wilt proberen. En dat je graag bij haar navraagt als je ergens niet uitkomt.

schoonouders heb ik niet helaas overleden

mijn moeder bemoeid zich er gelukkig nooit mee,alleen toen dylan er net was en met voeden hield hans hem net iets verkeerd zei ze wel ietsjes zo en dan zeiden we oke dank je ma

verder vraag ik haar wle eens wat van hoe ze het zal doen,maar verders niks geen bemoeienis van wat ik hierboven leest van sabine

alleen 1 probleem ze verwennen mijn kids zo of dat ze nooit wat krijgen van ons

heb wel eens gezegd wil niet dat ze zoveel snoep krijgen en vooral niet vlak voor het eten,want dan eten ze niet,en vind eten belangrijker dan snoep…

maar verder gebeuren gelukkig nooit vervelende dingen hier

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

Ik zou er heel wat voor over hebben als m’n schoonouders en m’n moeder zich mee zouden bemoeien hoor!
Die heb ik namelijk allemaal niet meer.
Zit hier een beetje met tranen in de ogen, hadden ze er maar ooit mee kunnen bemoeien!!

Groetjes Maaike

Lilypie 1st Birthday Ticker" border=0>" border=0>

Lilypie 4th Birthday Ticker[/img][/img]

Sabine bedankt voor je lieve woorden.
Ik werd een beetje boos, wees blij dat iedereen er nog is die je lief hebt.
En ik weet ook zeker dat ze van boven af kijken en dat ze erg trots zijn hoor!

Groetjes Maaike

Lilypie 1st Birthday Ticker" border=0>" border=0>

Lilypie 4th Birthday Ticker[/img][/img]