Hoi,
Nog even en hij staat voor de deur. Lijkt wel of het elk jaar vroege wordt. In mijn beleving kwam hij vroeger twee weken van te voren aan. Maar goed.
Mijn dochter was vorig jaar helemaal hyper drie vier weken lang. net voor dat ie kwam en daarna ook nog een paar dagen. We hebben en hadden het er bewust al niet over maar toch ze pikt van alles op op tv in de winkel enzv. ik kan ook zo boos worden op de supers zo vroeg alweer letters, strooigoed enzv in de winkel maar goed. Nu ook ze is al lijstjes aan het maken vraagt elke keer wanneer komt ie. Ik probeer er geen aandacht aan te geven maar probeer ook vaag te blijven zo van dat duurt nog heel lang maar toch.
Ik zie op tegen die drie weken. Ik vind het zelf een leuk feest en vind ook dat ze de sint en pieten moet/ mag ontmoeten en ik vind schoentje zetten ook erbij horen. Daarbij ontkom je er nu ook niet meer aan. Op school gaan ze dit jaar meedoen via het pakket van sinterklaasjournaal. Heel leuk allemaal maar ze wordt zo hieper dat zelfs druppeltje niet helpen (of iemand moet een ander super middel weten) en d’r oren op slot gaan ze slechter slaapt en eet en daardoor moeilijker in de omgang is.
Hebben jullie dit probleem ook en hoe gaan jullie ermee om. En als jullie er iets voor geven wat geven jullie dan.
Of help ik juist mee met het vaag houden en geen aandacht geven. moet ik er misschien met een kalender meer naar toe begeleiden en wel over praten of verhoogd dat de spanning juist ten slechte. Bij mijn broers en zussen hebben de kinderen wel een spanning maar zijn veel minder hyper dus die hebben die ervaring veel minder.
groetjes,
lon106