Hoe om te gaan met andermans kinderen

Misschien goed dat de bom eens gebarsten is? Dat ze nu inziet dat het zo niet kan?
Bij mijn ouders kan ook veel, maar daar hoort stuk maken niet bij! Blijf het apart vinden dat ouders zulke dingen ‘goedkeuren’

ik heb het ooit meeegemaakt dat een kindje in het speelparadijs Rico heel hard van de trap duwde (zo’n kussentrap he niet een echte hoge ofzo hij kon zich niet bezeren) maar ik was zo boos en rende erop af. aangezien er geen ouder in de buurt was. ik zei ook: als ik dit nog 1 keer zie sleep ik je bij je haar hier de zaal uit. (kind was 7 rico was net 'n dagje 2 jaar! ja sorry hoor!) ik was echt geschrokken!
enfin, ik snap wel dat jij zo reageerde op het schoppen. MAAR ik ben wel van mening aangezien zijn moeder bij jou thuis was (welliswaar in de keuken maar toch) dat je daarna naar haar had moeten lopen, zeggen wat er gebeurde en dat jij wel wil dat er wordt opgeruimd door de kinderen. of zij dat dus op wil lossen.
was ze niet bij jou thuis… dan vind ik dat de taak bij jou ligt om te zorgen dat hij opruimt.

quote:
weet je wat mij altijd opvalt ... dat de 'vreemde kinderen' (al is het familie) ontzettend lief / gezellig etc zijn. Maar zodra hun mama weer in beeld komt ze zich gaan uitsloven / dwars gedragen etc. Is jullie dit nooit opgevallen?

inderdaad haha! dat uitsloven herken ik ook. als oma hier komt gaat hij expres heel gek doen met zijn eten enzo. echt heel irritant want ik wil niet dat hij gooit met eten punt uit. ook niet als oma er is.
en ik wil ook niet dat hij bij oma gooit met eten. ook al zou zij zoiets hebben van: tja boeien.
kijk stel rico hoeft bij een ander NIET op te ruimen en hier wel heb ik zoiets van ja prima als het niet hoeft van hen dan niet. maar ik vind gooien met eten wel wat anders. dat zijn MIJN regels MIJN opvoeding ook al is dat bij een ander thuis.