Ik ga weer even de trotse moeder uithangen, want wat we vannacht mee hebben gemaakt had ik helemaal niet verwacht. Vannacht om half 3 riep Tim ineens mama ik moet plassen. We hoeven er nooit voor hem uit s’nachts, al vanaf de geboorte niet. Dus ik had altijd zoiets van die zal altijd wel heel vast slapen. Maar nu riep hij dus uit zichzelf dat hij moest plassen. Hij had trouwens wel gewoon een luier om. Dus ik heb op de wc gezet en hij deed meteen een plas. Hij zijn bed weer in en vervolgens 1,5 uur later riep hij weer mama ik moet plassen. Weer op de wc gezet en weer een plas. Daarna riep hij om 6 uur nog een keer dat hij moest plassen en weer een plas op de wc. Mama had dus een keer een onderbroken nacht, maar dat maakt me niet uit. Ben zo supertrots op hem. Vervolgens sliep hij wel uit tot kwart over 9. Tja wat wil je met 3 keer je bed uit.
Om kwart over 9 had ik hem op de wc gezet en weer deed hij een flinke plas. Tot 11.00 uur had hij nog niet aangegeven te willen plassen. Dus om 11 uur heb ik hem er zelf op gezet. Want daarna ging ik Daan de fles geven en omdat er al veel tijd tussen zat. Hij naar de wc en deed een plas. Vervolgens gaf hij 1,5 uur later, dus om kwart voor 1 zelf aan ik moet plassen. En idd op de wc weer een plas. Om kwart voor 2 wilde ik met hem naar boven om hem op bed te leggen. Maar de telefoon ging. Hij zegt ik ga alvast naar boven, dus ik zeg dat is goed. Kom ik na het tel. gesprek boven komt hij net van de wc af. Had hij zelf zijn broek en onderbroek uitgedaan en was op de wc gaan zitten en lag er zowel een poep als een plas.
Ben echt zo blij, dus na vannacht en deze ochtend heb ik zoiets van ik doe hem morgen geen luier om naar de creche. Hij heeft daar nog nooit iets gedaan, nou ja nooit 1 keertje. Maar goed nu gaat het hier zo goed dat ik het gewoon wil proberen. Mijn man brengt Tim altijd en ik haal hem weer op. Ik heb al zitten denken dat ze hem als hij na 1,5 uur nog niks zelf heeft aangegeven dat zij hem dan op de toilet moeten zetten. Geef wel een extra kledingsetje mee. Mocht het echt niet lukken dan maar een luier. Maar gewoon eerst dit proberen, wie weet gaat het heel goed.
De buurvrouw zei vanmorgen ook al je moet hem gewoon zonder luier laten gaan. Haar ene dochter is 4 en heeft ook op die creche gezeten. Zij zei dat ze dat ook deed toen haar dochtertje met zindelijkheid bezig was.
@bakmama, ja ik heb die luierbroekjes. Die gebruik ik voor zijn middagslaap en s’nachts krijgt hij nog wel een gewone luier om omdat daar voor mijn gevoel meer in gaat.
Groetjes,
Sandra