hoi Kirsie,
ja ik snap t helemaal hoor, maar het is wel zo dat baby’s zich alleen duidelijk kunnen maken door te huilen. En zoals ik al schreef kon ik er ook nooit zo goed tegen, maar met het in slaap vallen ben ik altijd redelijk consequent gebleven. Maar ik liet m nooit langer dan 5 minuten huilen voor ik weer even ging kijken, speentje erin, aai over de bol en weer weg. Ik vond 5 minuten al lang, laat staan 15 minuten! Maar goed, hier werkte het wel, en ik merkte wel dat het niet uitmaakte of ik m er dan uithaalde (wat ik uit wanhoop ook wel eens deed) of niet, hij huilde toch. Maar in zijn bedje viel hij uiteindelijk wel in slaap. Na een week was het huilen nog tien minuten-kwartier en dat is zo gebleven tot ie ongeveer 6 maanden was.
Ik snap je gevoel wel hoor, dat het voelt of je hem in de steek laat, maar het feit dat je er zo mee zit, is een teken dat je een hele goede moeder bent!! En dat voelt je zoontje!! Dus je laat m absoluut niet in de steek, maar bent gewoon een manier aan t zoeken om m lekker in slaap te laten vallen. Ik had hier altijd het gevoel dat het een manier was om zijn prikkels te verwerken die hij had opgedaan in de tijd dat ie wakker was. Ik merkte ook dat als ie meer prikkels had, hij langer huilde.
Het heeft hier ook even geduurd voor alles liep en we een schema hadden, maar ik heb me nooit echt aan een schema gehouden, en gekeken naar wat ie nodig had op dat moment. Als ie moe was, ging ie slapen… enz… Was dat toevallig rond dezelfde tijd als de dagen ervoor, mooi. Was dat niet zo, jammer dan. Een schema heeft ie nu wel, omdat ie nu nog 2x per dag slaapt en altijd zowat rond dezelfde tijd wakker wordt.
Lang verhaal, maar hopelijk heb je er wat aan. Hou voor ogen dat het goed komt!!! En dat je een goede moeder bent!!
groetjes
Ineke