Hoe moet ik dit aanpakken... slaapproblemen

Hai,

Ik heb ook zo gelopen de eerste maanden, en ik vond het huilen hart verscheurend en ik dacht ze is zo klein ik kan haar nu niet verwennen, maar op een gegeven moment komt er toch een breekpunt dat je zelf op bent en dat je kindje ook niet in ze hum is.
Wat bij mij wel hielp was een slaap ritueeltje, iedere avond het zelfde:Bedje beetje verwarmen, pyama aan die lekker warm is gemaakt op de verwarming en slaapzakje ook, en daarna een boekje lezen en liedje zingen en nog even naar de knuffels kijken en dan naar bed… Mijn kleintje ging wel huilen maar ik kwam iedere keer terug en stelde haar gerust maar pakte haar niet op en de eerste dagen was het max 15 min voor ze in slaap viel. En dat ritueel kan iedereen voor zich zelf invullen natuurlijk… Ik liep wel uit de kamer maar kwam snel weer terug om te laten weten dat ik er nog ben. en dat soms wel een paar keer , het is doorzetten en best zwaar, maar het geeft bij heel veel kindjes resultaat.

Succes

Hoi beetje late reactie. Maar goed. Hoe gaat het nu? Ik was begonnen op het advies van het cb toen rens ongeveer 1 maand oud was. Het is idd mijn eerste. Ik heb tot 10 maanden bv gegeven. Ik heb dat altijd op verzoek gedaan. Ook in de nacht. Hij sliep met 10 weken 's nachts door. Wakker maken heb ik nooit gedaan.
Moet wel zeggen dat hij met de ria blom methode vrij snel een eigen ritme kreeg.
Maar dat duurt wel een paar weken. Over het algemeen zijn baby’s makkelijker als ze hun eigen ritme mogen bepalen.
Slaapjes wisselden hier ook nogal. Maar hij sliep wel veel. Op die leeftijd was hij incl voeding en verschonen ongeveer 5 kwartier op. Ik vond het ook niet altijd leuk dat hij zoveel sliep maar dat hebben ze gewoon nodig. Word vanzelf minder.
En nu is Rens bijna 2 en zou ik soms willen dat hij ietsje meer sliep.
Hier heeft Rens ook nog wel een tijd 10 minuutjes gehuild voordat hij sliep. Heeft denk ik idd te maken met het verwerken van prikkels.
Rens is een vrolijk peutertje die nu absoluut geen slaapproblemen meer heeft.

groetjes Ramona