Hoe maken jullie de groente warm?

Hoi …

Hier weer een denkvraag voor de moeders waarvan de kindjes al groente eten. Hoe maken jullie deze op de juiste temperatuur? Magnetron/pannetje water/flessenwarmer?

Ik heb een flessenwarmer waar het mee kan maar de uitleg is minimaal en de groente is niet warm … dus blijf ermee vogelen! Wie heeft de tip??

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

ja ik kan er vanaf nu ook over meepraten
maar heb je lepeltjes van nuby? want die verkleuren als de voeding te heet is.
zou als de flessenverwarmer niet werkt toch de magnatron proberen.
zo staat het tenminste op de potjes van olvarit

Ik verwarmde in de magnetron. Op een gegeven moment weet je uit ervaring hoe lang de groentenhap moet en op welk vermogen. Kwestie van uitproberen.

Groetekes, Sje

Magnetron. Maar doe het langer dan op de potjes staat, daar staat op 30 sec. op 600 watt. Dan vind ik het echt niet warm genoeg, dus doe het langer. Wat Sje zegt, even uitproberen!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

En laten jullie het dan in het olvarit potje zitten of doen jullie het over in ander potje? Ga het morgen gelijk uitproberen in die magnetron.

Hier aten ze nooit uit het potje! Ik eet zelf ook niet uit een conservenblik. Dus fruit en groenten werd hier altijd uit het potje overgedaan in een normaal eetbakje.

Vorige week zat een vriendin hier haar zoontje ook uit een potje te voeren en ik vind het geen gezicht. Hoop dat ik hier nou niemand mee kwets overigens, maar het is voor de kindjes zelf ook gezelliger als ze gewoon uit een schaaltje of van een bordje hun eten krijgen.

Groetekes, Sje

Ik maak alle groente vers klaar. Heb allerlei verschillende groente hapjes in de vriezer liggen. En haal er iedere dag een zakje met groente uit. De aardappel of rijst die ik erbij klaar maak kook ik op de dag zelf. Alles door elkaar prakken en dan de magnetron in, omdat de aardappel dan wel warm is maar de groente nog niet.

Groetjes,
Sandra

Na het opwarmen doen we het van het potje in een schattig Nijntje-schaaltje…

ik heb ook nijntje haha en ook snoopy

gister van mijn zus een kookboek voor baby’s gekregen. Staan leuke recepten in… dus hier ga ik ook kokkerellen (ja Sje je leest het goed … deze dame in de keuken) Denk kan Jurian vast wennen aan de slechte kookkunsten van zijn moeder

Maar duidelijk het potje is afgeraden

Snoopy, ook leuk. Binnenkort maar weer eens shoppen…

Veel succes met koken mini-boy! Je kan je kind niet vroeg genoeg laten wennen aan de kookkunsten van z’n moeder, vooral als die heel beroerd zijn…haha. Aangezien ik heeel goed kook, blijf ik voorlopig nog even potjes geven…

Goed bezig in de keuken Mini-boy!

Groetekes, Sje

Ben benieuwd wat je eerste gerecht voor de kleine wordt!

hmm ja eigenlijk moeten we poehbeer hebben want rico’s hele kamer is poeh en zn vriendjes

Hoi,

Ik doe altijd de groenten in een bakje…en op 1000 watt 30 seconde in de magnetron…precies goed!

Gr, Danielle

@Scottie, waarom wordt het tijdens eten vanuit een wipstoeltje een grotere smeerboel dan tijdens eten vanuit een kinderstoel? Maakt toch niet uit waar jij het eten uit schept? Hier hebben ze in de wipstoel-tijd ook gewoon uit een bakje of schaaltje te eten gekregen. Geen verschil met kinderstoel.

Groetekes, Sje

Ik doe een half potje Olvarit (6+) in een bakje en dan 40 seconden op 600 watt. Als het bijna op is doe ik de andere helft op dezelfde manier. Zo heeft ze in ieder geval een warme hap want het koelt zo snel af.

net als sabijn doen wij eerst ook een halve en als hij meer lust (wat nog nooit gebeurd is) dan maken we de andere helft ook warm. Is het erg dat hij op deze leeftijd nog geen heel potje wil eten? Krijgt nu ook geen toetje natuurlijk, wil eerst dat hij potje op eet!

De groente in het potje is redelijk warm maar blijft altijd beetje dikkig. Nu deed ik het gister geprongelijk verkeerd en was hij dus te heet geworden. Maar hij was dan wel veel smeuiger. hoe is dit bij jullie?

Klopt wat je zegt; ik zorg altijd dat het niet te dik en niet te dun is. Erik vindt het overigens allebei prima, dus da’s meer voor mezelf…haha. Een heel potje opeten komt vanzelf, het is nogal een overgang van een vier-maandenpotje naar een zes-maandenpotje tenslotte.

hahaha… het is zelfs van niks naar een 6 maanden potje! die 4 maanden potjes vondt hij echt afschuwelijk!!