Hoe maak je sla klaar?

Bij het lijstje met groenten voor kids vanaf 6 maanden staat ook sla, ik vraag me alleen af hoe je dat klaarmaakt. Dat kook je toch niet? Gewoon gelijk door de blender? Vind het beetje vaag…

Seth is nu 1,5 en heeft nog nooit sla gegeten…
Ik zou het gewoon overslaan dus, en geven als ze echt tandjes en kiezen heeft.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Ik denk dat ze bedoelen sla in stamppot zoals je ook rauwe andijvie-stamppot maakt.

Maar dan nog moet je goed pureren want rauwe sla-sliertjes kunnen erg onhandig in het keeltje blijven hangen en dan gaan ze kokhalzen.

Groetekes, Sje

Dylano is 20 maanden en die eet het ook niet Das gelijk tuffen als hij het in zijn mond heeft. Zou het dus voorlopig gewoon weglaten.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Wij hebben hier een kleine die vanaf 1 jaar sla eet. Lekker met honing-mosterd dressing ofzo, maar meestal doet mama er wel wat lekkers doorheen als komkomers op zuur (Mijn manier van augurkjes maken in malawi ) of een gekookt eitje ofzo! Maar 6 maanden vind ik idd wel jong! Ik denk dat het zo is als Sje bedoelt, succes!

Joey eet vanaf een maand of 8 sla. Gewoon die zachte sla met wat sla-saus naturel en een gekookt eitje door de aardappels geprakt. Hij vind het heerlijk. Van de week heeft hij ook sla-mix gehad met ijsbergsla-wortel-rode kool-lenteuitje en dat vond hij heerlijk!

Groetjes Anouk

Lilypie First Birthday tickers