Hoe maak je flesje klaar

hoi hoi…

ons manneke heeft in het begin heel veel last van darmkrampjes gehad… we mochten de fles niet meer opwarmen in magnetron maar echt via een flessenwarmer. Dit gaat goed maar is soms erg lastig als je weg wil gaan (winkelen oid) want dan hebben ze meestal een magnetron staan terwijl ik stopcontact nodig heb! Zolang het goed is en gaat blijf ik het wel doen hoor… kleine is belangrijker dan de ongemakken maar ben benieuwd hoe jullie de voeding maken? hoor dat sommige het met warm kraanwater doen en de poeder verder niks…

Hi Miniboy,

Morgan had ook heel erg last van krampen en opgeven. Wij zijn nu ook over op de AR. Zie andere topic.

Maar wat wij doen met de fles is wij gebruiken bronwater in plaats van kraan. 75 eurocent per 6 halve liters bij de Aldi. Maar wel met zacht water. Kraanwater (vooral in Den Haag) is hard en dus vervelender voor haar buik. En wij hebben ook een flessewarmer. Wij hebben geen eens een magnetron. Maar ik liep ook altijd met dat ding te sjouwen tot ik een tip kreeg om het in een thermoskan te doen. Dus bij Blokker een 0.5 liter thermoskan gehaald. Eerst klooien met kokend water maar dan moet je weer onder een koude kraan rotzooien. Nu maak ik water warm in de flessenwarmer (dus heel veel water in de fles en dan verwarmen) en ik zorg dat de kan van binnen warm is en dan giet ik het daarin. Zo heb ik overal water op temperatuur bij me en ik loop niet te sjouwen en te zoeken. Want die kan neem ook minder ruimte in beslag.

Groetjes,

Michèle

Nooit met warm kraanwater doen! Daar kunnen metalen uit de leidingen in zitten!
Heel onverstandig om gewoon warm kraanwater te gebruiken! Kraanwater wordt ook nooit heet genoeg om alle bacteriën te doden die in het kraanwater zitten. Kan nooit goed zijn voor kindjes met darmkrampjes.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 03 Nov 2008 11:07:46

ik had altijd als we weg gingen thermoskannetje bij me met gekookt water

en dat deed ik in flesje af laten koelen en dan poeder erbij en drinken maar

of ik kookte het water deed poeder erbij en wikkelde het in een handoek blijft het ook lang warm

en heeft het honger er is altijd wel ergens een kraan om het flesje te laten afkoelen

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

Wij gebruiken bar le duc, zachter dan het kraanwater en beter voor de darmpjes van onze kleine man. Als we weggaan dan warm ik de bar le duc op in de magnetron en doe dit in een thermoskan. Poeder en flesje mee en dan maken als het nodig is. Warm kraanwater lijkt me niet echt geweldig, qua bacteriën enzo.

Groetjes!

Hoi hoi

Warm kraanwater zit meestal geen metalen in meer hoor Sje . Tenzij er loden leidingen lopen. De rest heeft geen effect. Maar qua bacteriën heb je gelijk.

Ik heb een tijdje koud kraanwater gebruikt en dat opgewarmd, dan heb je bijna geen risico op verkeerde bacteriën. Uiteindelijk toen Jens ouder (6mnd+ dacht ik) werd ben ik wel warm kraanwater gaan gebruiken en dat ging prima.

Wat ik altijd tot die tijd heb gedaan is als volgt:
Ik had 4 of 5 flessen dat wel, en die vulde ik altijd met gekookt water (nadat ik de flessen had gesteriliseerd cq uitgekookt) en sloot ze af met de dop en zette 't in de koelkast. Gekookt water blijft namelijk zo’n 24u lang goed, mits goed afgesloten en in de koelkast.
Als ik een flesje nodig had, dan pakte ik die, warmde dat op in de magnetron, deed er vervolgens de poeder bij. Ik maakte noooooooooiiiit voeding klaar voor de hele dag, dat lijkt mij persoonlijk zo goor . Op 't pak staat ook dat 't max. 1 u bewaard mag worden, daar zit natuurlijk wel een marge in, maar dat zal geen 24u zijn .
Als ik wegging waar ik niet zeker wist of ik een magnetron tot m’n beschikking had, dan nam ik een thermosfles gekookt water mee en een flesje spa-water ofzo. Dat mengde ik net zo lang tot de temperatuur goed was en al 't water wat er teveel in zat mikte ik weg. Poeder erbij uit zo’n bakjestoren (van de hema) en klaar is kees.

Groetjes!

Nee, maar je zult maar in een hele oude wijk wonen waar die oude leidingen nog liggen, dan is warm kraanwater geen verstandig idee. Brrrrrrr…
Dan maar beter als algemene regel: geen warm kraanwater voor flesjes. Dan weten we ook zeker dat mensen die met oude leidingen te maken hebben niet in de fout gaan. Moet er toch niet aan denken dat kindjes onnodig ernstig ziek worden.

Groetekes, Sje

hier deed ik ook altijd water koken en als we weggingen nam ik in een termoskannetje gekookt water mee!
Dan weet je ook zeker dat je goed water hebt!

gr gytha

quote:
ik had altijd als we weg gingen thermoskannetje bij me met gekookt water

en dat deed ik in flesje af laten koelen en dan poeder erbij en drinken maar

of ik kookte het water deed poeder erbij en wikkelde het in een handoek blijft het ook lang warm

en heeft het honger er is altijd wel ergens een kraan om het flesje te laten afkoelen

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

Zo deden wij het ook.
Alleen namen we ook meteen een flesje koud water mee.
Dan heb je het sneller op temperatuur

M.