Hoi hoi
Warm kraanwater zit meestal geen metalen in meer hoor Sje
. Tenzij er loden leidingen lopen. De rest heeft geen effect. Maar qua bacteriën heb je gelijk.
Ik heb een tijdje koud kraanwater gebruikt en dat opgewarmd, dan heb je bijna geen risico op verkeerde bacteriën. Uiteindelijk toen Jens ouder (6mnd+ dacht ik) werd ben ik wel warm kraanwater gaan gebruiken en dat ging prima.
Wat ik altijd tot die tijd heb gedaan is als volgt:
Ik had 4 of 5 flessen dat wel, en die vulde ik altijd met gekookt water (nadat ik de flessen had gesteriliseerd cq uitgekookt) en sloot ze af met de dop en zette 't in de koelkast. Gekookt water blijft namelijk zo’n 24u lang goed, mits goed afgesloten en in de koelkast.
Als ik een flesje nodig had, dan pakte ik die, warmde dat op in de magnetron, deed er vervolgens de poeder bij. Ik maakte noooooooooiiiit voeding klaar voor de hele dag, dat lijkt mij persoonlijk zo goor
. Op 't pak staat ook dat 't max. 1 u bewaard mag worden, daar zit natuurlijk wel een marge in, maar dat zal geen 24u zijn
.
Als ik wegging waar ik niet zeker wist of ik een magnetron tot m’n beschikking had, dan nam ik een thermosfles gekookt water mee en een flesje spa-water ofzo. Dat mengde ik net zo lang tot de temperatuur goed was en al 't water wat er teveel in zat mikte ik weg. Poeder erbij uit zo’n bakjestoren (van de hema) en klaar is kees.
Groetjes!