Hoe maak je aardappel aantrekkelijk?

Senne eet zo goed als alles maar vooral pasta/ rijst/ bami

Zolang het maar geen aardappel is! Geen gewone aardappel, geen puree, stamppot, zelf frietjes vind ze maar zozo…

Zelf ben ik een echte aardappeleter dus hoe krijg ik haar dat ook te eten?
Ik geef het wel gewoon, eet ze het niet… nou, dan niet. Bord weg en geen strijd.

Zou het alleen kwestie van wennen zijn?

Groetjes van Sascha en Senne

Jada heeft het ook niet zo op aardappelen hoor. Krieltjes gooi ik in de oven, dat vind ze dan wel redelijk, en een prakje word soms ook wel opgegeten. Maar hier is het een succes als het bijvoorbeeld in een ovenschotel of stoofpot gedaan word, das eigenlijk een van de weinigen keren dat het zonder morren word opgegeten! Tja moeilijk he, als jij en je kind duidelijk een andere smaak hebben!

bij morgan is het om en om. Soms eet ze ze wel en soms niet. Pappa is een aardappel eter en mamma niet. Ik doe er niet zoveel mee, ze eet verder alles goed dus ik maak me er niet druk om.

Groetjes,

Michèle

Nora houdt erg van aardappelen, zelf gewoon simpel gekookt (zijn we bij opa en oma achter gekomen ). Mara misschien als je ze bakt met wat appelmoes of ketchup als ‘saus’ kan wel helpen misschien.

En inderdaad een stamppot of ovenschotel, met wat kaas erdoorheen… Ik weet het niet omdat wij dat probleem dus niet hebben. Nora houdt niet zo van rijst en ik moet eerlijk zeggen dat ik daar weinig mee doe, maar dat eten we misschien eens in de twee weken en dat eet ze dus gewoon heel weinig

Succes!

Liefs!

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Tje, zelfs geen frietjes…?

Prima dat je het haar wel steeds aanbied, en idd geen strijd van maken.

Als je er echt energie in wilt steken, (maar dat slaat misschien beter aan als ze iets ouder is) dan kan je nog wat creatief expirimenteren door b.v. de aardappelpuree in leuke vorm op het bord aan te bieden bieden (je kan van die steekvormpjes voor koekjes maken gebruiken)
Leuke toefjes maken (aardappelpuree in de slagroom-spuitzak…)
en idd stampotjes, hier altijd een succes ( maar jasper is een alles-eter )

Succes!
Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

mijn oudste was ook geen aardappeleter
ik prakte gewoon alles doorelkaar heen bijvoorbeeld bloemkool aardappelen bloemkool sausje en dan stukjes vlees er boven op
en happen maar
kijken wat voor groente ze wel lekker vind
of een beetje appelmoes er bij of zachte kruiden aan de aardappeltjes toevoegen
kan ook nog wel een helpen
sucses

Dani vindt aardappelen sinds een aantal maanden wel lekker. Hij lust ze gewoon zonder iets, maar hij vindt het extra lekker met een beetje jus of bijvoorbeeld kethup. Nu moet je je kindje misschien niet laten wennen aan allemaal sausjes bij het eten, maar ik eet mijn aardappelen ook het liefst met jus. Dus dat mag Dani van mij dan ook.

Stampot was in het begin bij Dani niet altijd een succes. Vaak snij ik de rookworst of balletje gehakt nu in kleine stukjes en meng die er doorheen. Dit vindt hij heerlijk.

Tim lust alles, dus ook aardappelen zijn voor hem geen probeem. Ik geef ze nooit los, maar prak ze altijd voor hem door de groente. Dan een klein beetje jus erover, anders is het zo droog. En zolang je niet te veel jus erover doet is dat geen enkel probleem. Tenslotte hebben ze die vetten ook nodig.

Groetjes,
Sandra

Aaron wil ook geen aardappels eten geen gekookte, geen gebakken en friet lust ie ook niet!(ik geef altijd met appelmoes of saus of jus)
Als ik een potje olvarit geef wil hij er wat tomatenketjup bij en dan eet ie een half potje (hooguit), dat zijn dan zijn aardappels die week.
Ik maak me er eerlijk gezegd echt niet druk om want hij zal alles op een keer lekker gaan vinden.

Gr, Danielle

quote:

Ik maak me er eerlijk gezegd echt niet druk om want hij zal alles op een keer lekker gaan vinden.

Gr, Danielle

Denk je … mijn zwager lust nl nog steeds niks en die is toch al de 30tig gepasseerd

Jurian lust juist wel aardappels met jus etc. maar geen rijst…

Dank voor de tips.

Stamppot was gisteren geen succes… maar ze had de hele dag ook niet geslapen dus ze was ook te moe om te eten…

Hoihoi,

Job heeft ook heeeeeel lang niks willen eten dat van aardappel gemaakt was, ook geen frietjes idd.
Het is hier vanzelf gekomen, dat wil zeggen, hij eet nu wel friet, aardappelkroketten uit de oven, maar verder ook nog niet.
Dus ik heb verder geen tips, je zou de aardappel in reepjes kunnen snijden net als friet?

Ik moet eerlik zeggen dat Senne nooit alleen maar frietjes eet.
Als wij frietjes eten krijgt ze een potje en daarna eet ze nog een paar frietjes met ons mee. Eerst gingen die er in als koek maar nu niet meer.

Frikandel daarentegen (vr)eet ze met huid en haar op Wat ik dan weer niet begrijp, ik vind die dingen ZO vies

Ik moet het toch even kwijt hoor… elke keer als ik de titel van dit topic zie, denk ik: haartjes maken van wol, lipjes en oogjes van vilt, kraaltje voor neus…en tadaaaaa, klaar is je aantrekkelijke aardappel!! Sorry, kon het niet laten )

quote:
Ik moet het toch even kwijt hoor... elke keer als ik de titel van dit topic zie, denk ik: haartjes maken van wol, lipjes en oogjes van vilt, kraaltje voor neus...en tadaaaaa, klaar is je aantrekkelijke aardappel!! Sorry, kon het niet laten )

HAHA!! Ja, zo kan je het ook zien

Mr. patatohead… Moest er ook steeds aan denken, yavahn!

Liefs!

hahahah zat toevallig ook aan mister patato head te denken, Jada heeft er een, maar dan van plastic!

Alsof mr. Potatohead zo aantrekkelijk is

Groetjes,
M

Nouhou… voor een pieper mag ie er best wezen!

Liefs!

Groetjes,
M