Hoe maak ik

een luierkinderwagen? Mijn schoonzusje is over een week of 8 uitgeteld en verwacht haar tweede kindje. Ze wil graag een luiertaart met cadeaubonnen oid. Erg leuk, maar nu zag ik op internet een luierkinderwagen en die vind ik eigenlijk veel leuker… Maar ik kan nergens een instructievideo vinden. Van luiertaarten zijn er tig, maar van een kinderwagen geen één… Hebben jullie een idee hoe je die maakt?

Groetjes Natasja

Deze bedoel je?
http://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=18321

Dat hoeft toch niet moeilijk te zijn?

Stapeltje luiers wat aan de voorkant komt bij dat bloemetje. Zo’n zelfde stapeltje erachter zodat je een bodem hebt. Luier aan linkerkant om af te dekken, luier aan rechterkant om af te dekken en een uitgeklapte luier er overheen bij wijze van kap!

Alles bij elkaar houden met lingen, popje erin met dekentje (spuugdoekje ofzo) erover en klaar is Klara. Volgens mij zit zo’n ding zo in elkaar.

Woon je in de buurt? Ik kom wel helpen hoor.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 08 Aug 2011 21:29:23

Overigens, zo’n luier-cadeauding niet maken van newborn luiertjes he?! Altijd minimaal 1 maat groter. Mensen laten zo’n ding vaak lang staan en tegen de tijd dat ze hem ontmantelen, zijn de luiertjes te klein.

Zo heb ik dus destijds van een vriendin die eerder bevallen was, een hele stapel newborn luiertjes gekregen omdat ze haar luiertaart te laat ontmanteld had en dus niks meer aan de luiertjes had.

Groetekes, Sje

Bedankt Sje! Ik had een andere gezien, maar deze ziet er inderdaad behoorlijk simpel te maken uit. Deze had ik gezien en dan de eerste foto:

http://www.50statesclassifieds.com/ad.php?id=55282

Maar volgens mij zijn dan alleen de wielen van luiers, of misschien ook de vulling van de bak. Want de ombouw lijkt met te stevig voor een luier. Ik zag nu op marktplaat een luierdriewieler en die vind ik nog een stuk gaver. De foto’s zijn ook vrij duidelijk, dus ik denk dat ik dat nog wel na kan maken.

http://kind-baby.marktplaats.nl/kraamcadeaus-en-geboorteborden/445147085-luiertaart-driewieler-luier-kinderwagen-luierfiets.html?
return=eJw1jcsOgjAQRf%2FFBJZQCr5KiNGVn%2BC2oVUaSjtph%2BAj%
2FrvTqLtz7pxkpKjEywjWRsH5RqyilqEf2gERRFmOHrQr
JhlGBCslxsLZ8psUMMDhbrsqV7FDn9XHKqtPMBMwAmUI0gC%2FwSLB05Ce4lXFf4%2B%2F85Q6N086mD7Vd1LOdw3bJ3uQNQ2rm2TjQmZnowNKGTD
ja85G45QOi7xpR4WP6TvPAeaO5eAj9l7pbsvW1eW8at8fjwJLJw%3D%
3D&df=1&fta=eNotj8FugzAQRP%2FFUjnbxi0wK%2B459dwbWmE3teKAhU2gjfLvNU1vo53Z2beMBveEFm
JdwnDjkAQlqFpD7KFXlU19nqEorpBkPSjGIkLGj4%
2BUPm06vFxG14hpvbrFjxR2aN0a2VH4hjGyNh1dNoTVuyUzL%
2FlFy4ufrFs2PruJ5uShqxjXXlZxTnmcresb%2Bao%
2BTgeMgYglJ8iXWwk1hLdPygZC8diYVttdcdu%2BNaN94kPkObJNQ3DTOX8du7IYHcSV9%2BGoKw32r698ypug9395E8SQuD8ev%2B3HWKc%3D&fta_ind=2&fs=1

Ik woon in de Achterhoek, dus volgens mij is dat niet echt naast de deur voor je. Maar bedankt voor het aanbod! En inderdaad als ik een luiertaart oid maak, gebruik ik altijd maat 2 of 3.

Groetjes Natasja

Gewijzigd door - kringeldingetje op 08 Aug 2011 21:56:36

Mmmm. Ik denk trouwens dat die marktplaatslink niet echt werkt…

Groetjes Natasja

Nee, da’s te ver uit de richting! Haha! Ik zit in midden-brabant.

Die driewieler is ook gaaf zeg! Heel leuk!

Die luier-wagen die jij eerder gezien had, heeft inderdaad volgens mij alleen de wielen van luiers en dan moet je er een bak op zien te monteren. Dan is die ik gevonden had sowieso makkelijker te maken en dan heb je alleen luiers en lint nodig om een kinderwagen in elkaar te zetten. Da’s makkelijker.

En je ziet het op de foto: met lint, een bloemetje, een leuk popje en een gekleurd “dekentje” heb je een hele leuke luier-wagen!

Groetekes, Sje

Marktplaatslink werkt wel hoor!

Groetekes, Sje

Niet slim, in die link naar die driewieler staat dat er newborn-luiertjes gebruikt worden!

Groetekes, Sje

Nee, inderdaad. Maar je hebt ook newborn maat 2 en 3. Die heb ik destijds voor de luiertaart voor mijn zwager gebruikt.

Groetjes Natasja

Oh dat wist ik niet. Ik ken alleen newborn en dan mini, midi en maatje 3.

Groetekes, Sje