Hoi Mede mama’s.
Ja sorry dit is weer een topic met een slaapprobleem.
Ik zit hier al tijden met een probleempje, en na heel veel denken kom ik er nog niet uit.
Zoals de meesten weten ben ik iemand van de ritmes en regelmaat overdag
maar nu word dat steeds in de war gegooit omdat Ruben minder slaap nodig heeft overdag, op zich helemaal niet zo erg.
Maar als ik hem eerder pak is hij natuurlijk ook eerder moe en wil hij weer op bed.
en als ik hem eerder van bed pak, is hij gewent dat hij altijd iets te eten krijgt.
brood, pap, fruithap, warme eten.
Krijgt hij het niet meteen dan is het huilen en drammen, geduld heeft hij dus nog niet.
Hoe moet ik dit nou aan pakken, want tot nu toe heeft het altijd goed gewerkt overdag, en als iets goed gaat verander ik dat niet graag.
Zo ziet de dag hier er ongeveer uit:
8:30 uur opstaan aankleden, bordpap ( moet hij 5 min geduld hebben dat is meneertje al te veel)
10:00 uur op bed.
12:00 uur brood met melk ( dan is hij half 12 al wakker maar dat geeft geen problemen)
13:00 uur fruithap
13:30 uur op bed.
16:00 uur Warm eten + yoghurt of vla ( maar meestal is hij om half 3 klaar wakker en brabbelt tot half 4 en dan gaat hij echt jengelen)
17:00 uur beetje roosvice
17:30 uur op bed
19:00 uur wakker maken in bad en dan de laatste fles, dan meteen op bed.
Ik hoop dat ik mijn verhaal er een beetje goed neergezet heb, want ik vind het moeilijk te beschrijven.
Is er iemand die dit herkent en nog belangrijker hoe heb je het opgelost?
want als ik hem op bed leg is hij echt heel moe en valt vrijwel meteen in slaap dus langer wakker houden is geen optie.
Groetjes Marianne Mama Van Ruben

Gewijzigd door - MJ op 01 Mar 2006 16:40:40