Hoe leren sap drinken?

De titel zegt het eigenlijk al. Hoe leer je je kindje om sap of roosvisee te drinken. Onze dochter wil uit geen enkele drinkbeker drinken, ook uit geen gewone beker. Heb inmiddels een heel keukenkastje vol met allerlei tuitbekers staan, maar ze doet het niet. Ik ben bang dat ze te weinig vocht binnen krijgt, want dr flesje voeding drinkt ze ook niet leeg. Alle tips zijn welkom!

Blijven proberen! mijn oudste wilde in eerste instantie ook niet uit een andere beker drinken maar uiteindelijk pakte ze het wel (rond het 1e jaar). Ik zou wel elke keer dezelfde beker aanbieden en niet te vaak wisselen met een andere.
Dus blijf het aanbieden! Enne, ik weet niet hoeveel vocht ze binnenkrijgt, maar ze krijgt ook vocht binnen via fruit en ander voedsel. Ze hebben niet te snel te weinig…
Succes!
Groetjes Nancy

Inderdaad, blijven proberen met dezelfde beker. Het duurt gewoon een tijdje voordat ze eraan gewend zijn. En de luiers in de gaten houden. Als ze voldoende plasluiers heeft, krijgt ze echt niet te weinig vocht binnen. Ik heb trouwens in het begin bij Merel thee geintroduceerd met een klein beetje opvolgmelk erin. Zo proeven ze ook iets vertrouwd. Ik weet niet hoe oud je dochter is, maar hier gaven ze aan om zo lang mogelijk water of thee te blijven aanbieden ipv sap of roosvicee ivm de suikers.

Je kunt haar ook in bad met een beker laten oefenen.

Groetjes Natasja

Hoe oud is ze? Kan namelijk zijn dat ze middenin een sprong zit. Zie het oei-ik-groei-boek.

En verder: ze zijn gewend om hun vocht alleen maar warm aangeleverd te krijgen. onze oudste wilde ook niks anders dan verse moedermelk of (na half jaar borstvoeding) warme flesvoeding.

Dus toen ben ik haar sap op gaan warmen. Gewoon lauw. En dat dronk ze wel. Steeds beetje korter opwarmen tot ze uiteindelijk wel koud sap dronk.

Groetekes, Sje

Onze zoon heeft eerst uit een flesje gedronken (dus ook de diksap) en later uit een tuitbeker met een zachte tuit. Harde tuit heeft hij nooit gepakt. Sinds een half jaar drinkt hij uit de kiddyboo beker. Vergt ook wat oefening, maar na een paar keer had hij het door! Ik zou ook steeds dezelfde beker blijven aanbieden. Wellicht roosvicee of diksap heel dun aanlengen (op de fles staat 1 op 7, maar ik deed wel 1 op 20 of zo). En iets opwarmen, zou ook een optie kunnen zijn!

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Hier duurde het ook heel lang voor ze iets anders wilde dan de poedermelk.

Pas rond het eerste jaar dat ze echt flink ging drinken.
Het komt vanzelf. Aanhouden en inderdaad niet te vaak van beker wisselen.

onze zoon moest ook heeeeel erg wennen aan diksap, duurde echt wel even voordat hij het lekker vond!

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Demi van ons wilde ook geen sap, maar water wel (gelukkig)
nu nog steeds drinkt hij veel water (water uit flesje/tuitbeker) dat de hele dag op tafel staat (kan hij pakken wanneer hij wilt) en verse sinaasappelsap of gewoon sap drinkt hij uit een beker (daar wilt hij weer geen water in hahaha)

net wat sje schrijft, wij hebben het geprobeerd met een beetje lauw water bij het begin (tja… vind het ook niet te drinken maar demi dronk het wel )

sucses ermee

we hebben diksap, roosvisee, water en thee geprobeerd, maar ze wil het niet. De flesvoeding is ook trouwens ook niet echt super goed. Ze heeft vanmorgen om 8 uur net 80 ml gedronken, ze is trouwens 8 mnd. Voor het weininge drinken van de flesvoeding zijn we al meerdere keren bij de HA geweest maar die kon niets vinden, ook de KNO arts kon geen reden vinden en het CB zegt dat we waarschijnlijk geen flessenkind hebben. Maar ze zal toch op andere manieren dr vocht binnen moeten krijgen. Ze krijgt straks rond 12 uur een flesje, daar drinkt ze ong 130 ml van en dan vanavond een papfles. En dan natuurlijk dr fruit, groent en toetje

8 maanden = hartstikke middenin een sprong! Geen moeite meer doen voorlopig want ze staat nu toch niet open voor nieuwe toestandjes. Eerst even uit die sprong laten komen! Zie het oei-ik-groei-boek.

Pas na de sprong weer verder met oefenen. En dan sap opwarmen in plaats van koud geven.

Groetekes, Sje

hoe lang kan zo n sprong duren dan want we zijn al 1,5 mnd aan het oefenen. Er is soms een dag bij dat ze 40 ml sap drinkt op een dag, maar er zijn dagen bij dat ze helemaal geen sap wilt.