Hoe leren poepen op de wc?

Gisteren na het badderen wilde Eliza echt geen luier aan, PRIMA!!
Eindelijk geeft ze het zelf aan.
Het ging echt hartstikke goed, op het begin iedere 10minuten gevraagd of ze moest plassen en dat deed ze ook, erna om het half uur en dat ging ook goed. Tussendemiddag een luier aan gedaan voor slapen en had ze gepoept. erna luier weer uit en weer paar keer geplast op de wc. Ze geeft het zelf nog niet een om te plassen, steeds als we het vragen zegt ze ja en ze plast dan ook.

Vanmorgen na het slapen luier weer uit en geplast op de wc zelfde verhaal, WEER geen ongelukjes, ging dus hartstikke goed. Met boodschappen wel een luier aangedaan maar bij thuis komst was die nog steeds droog dus morgen zonder luier proberen. Kort om, plassen gaat super!!!

Net zat ze dus te eten en ze moest plassen bleek ze in haar onderbroek te hebben gepoept. Toen ik haar vertelde dat dat niet goed was en dat poepen ook op de wc moest werd ze echt verdrietig, ik mocht haar niet schoonmaken en ze snapte er echt niets van en ze stond erop dat poepen in haar onderbroek goed is.

Hoe leer ik haar dat poepen ook op de wc moet? Tips misschien? hihi.

Groetjes,

Shirley, de gelukkige mama van Eliza (L).–

Super joh dat het plassen zo goed gaat.

Je hoort vaker dat kindjes er moeite mee hebben om te poepen op de wc. Gelukkig is dit bij Tim meteen goed gegaan, dus ik heb qua ervaring geen tips. Wel weet ik dat Sje een mooie uitleg heeft, om uit te leggen wat poep is. Waardoor het voor Eliza wellicht makkelijker wordt om op de wc te poepen. Ze zien vaak poep voor iets heel anders aan dan plassen, wat het moeilijk voor ze maakt het op de wc te doen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Wat top zeg, dat ze al zo goed op de wc plast!

Poepen heeft inderdaad een psychologisch aspect in zich. Sommige kindjes zijn dan bang dat ze een stukje van zichzelf verliezen. Bij Erik ging het gelukkig ook meteen goed, maar wat ik van het verhaal van Sje weet is het volgende:

Leg aan Eliza uit dat haar lichaam poep maakt van alles wat ze eet en wat niet gebruikt kan worden om van te groeien. Dat wordt opgespaard in haar billetjes en is dus poep. Als ze dat uitpoept, maakt ze ruimte voor nieuw eten en voor nieuwe poep. Waarschijnlijk is niet het woordelijk hetzelfde verhaal als wat Sje altijd vertelt, maar het komt er wel op neer.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Ik had inderdaad zo’n afvalverhaaltje voor onze meiden.

Ik vertelde dat het buikje van alle hapjes die daarlangs komen kijkt of het goeie hapjes zijn om van te groeien. De hapjes die niet goed genoeg zijn om van te groeien, gooit het buikje tussen de billen en al die hapjes moeten er weer uit om plaats te kunnen maken voor nieuwe hapjes die in het buikje komen. Want het buikje moet wel door kunnen gaan met opruimen.

Die vergelijking legde ik ook met slokjes drinken en omdat ze wel goed konden plassen en zich realiseerden dat het dus eigenlijk zo simpel was als plassen, ging poepen op het potje of het toilet daarna ook stukken makkelijker.

Groetekes, Sje

Blijft een topverhaal, Sje!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

En helemaal zelf verzonnen! Slim blondtje ben ik!

Groetekes, Sje

Heul slim

Groetjes,
M

Bedankt voor de tip! (verhaaltje) hihi,

Ga het vanmiddag zeker uitleggen aan Eliza.
Vanmorgen weer 2 plasjes op de wc en nu zit ze op school dus ben benieuwd hoe dat gaat

Groetjes,

Shirley, de gelukkige mama van Eliza (L).–