Hoe leren om door te slapen 9mnd

hallo
het onderwerp egt het al hoe leer je een baby van 9mnd door te slapen.
ze wordt na 1uur wakker en wil dan niet meer in haar eigen bedje maar bij ons in bed ze slaapt dan direct verder en als ik dan ga slapen slaapt ze daarna verder in dr eigen bedje
maar ik wee niet hoe ik haar kan leren om na 1uurtje niet wakker te worden als ik haar laat gaan huilt ze en slaapt ze tot 12uur niet en huilt alleen maar.
op de dag slaapt ze 2x 30minuten en dan is het gedaan ze is nog wel steeds moe maar wil gewoon niet slapen.

wie heeft tips

Lilypie First Birthday tickers

Een baby die overdag goed slaapt en uitgerust is, slaapt 's nachts ook beter. Dus misschien beginnen met de slaapjes overdag? Op vaste tijden en dan met een vast bedritueel. Zodat ze weet dat ze gaat slapen en ze zich er makkelijker aan over zal geven.

En 's nachts volgens hetzelfde ritueel in bed leggen en dan voet bij stuk houden. Als ze huilt, troosten in haar bedje en weggaan. Dan na 5 min. gaan kijken, na 10 min., etc. Volhouden hoor. Ze zal het eerst niet accepteren, omdat ze gewend is dat ze naar jullie mag, maar het is de enige manier. Mits ze niet ziek is natuurlijk, of een poepluier heeft, etc.

Sterkte!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hoi,

Sluit me aan bij verhaal van Mriek.

En met de slaapjes overdag: bij moeheid (gapen, jengelen, oogjes wrijven)
wakker op bed leggen.
Bij ons waren de kinderen ook wel eens met een half uur wakker.
We gingen er dan niet heen.
Vaak werd er even paar min. gebrabbeld en dan vielen ze vanzelf weer in slaap.

Je mag je kindje ook best een half uurtje laten huilen hoor.
Het wordt vanzelf minder en op den duur zal ze ermee ophouden, omdat ze weet dat jullie toch niet komen.

Groetjes Lisan.

lisan
bedoel je met laten huilen na dat ze bijv 30min heeft geslapen of er voor?
ze huilt altijd voor dat ze gaat slapen.
maar avonds en nachts vindt ik het zelf erg vervelend omdat mijn vriend de volgende dag weer moet werken en hij wordt van een muis nog wakker dus hij slaapt ook al weken erg weinig.
ze gaat wel altijd om de zelfde tijd slapen en we doen ook altijd het zelfde.

gaan jullie er ook heen als ze helemaal overstuur zijn dat is senna namelijk al heel erg snel en ze kan dan ook zo hard huilen dat ze met haar hoofd tegen haar bed stoot met als gevolg blauwe plek op haar bol.

ik denk eigenlijk ook dat er geen andere mogelijkheid is dan laten huilen maar wat is bij jullie het max?

groetjes

Lilypie First Birthday tickers

Wij lieten onze dochter maximaal 10 minuten huilen en ging dan altijd even kijken. Wat bij ons in het begin goed werkte was om er even bij te blijven. Ik bleef dan nog even ‘rommelen’ (was wegleggen etc) in haar kamertje. ik gaf haar dan geen aandacht meer maar vaak (niet altijd hoor) bleef ze dan rustig en ging niet direct huilen waardoor ze rustig in slaap kon vallen. Op het CB kregen wij het verwijt dat we haar verwent hadden met slapen bij ons en dat ze nu moest leren om zelf in slaap te vallen. Over het eerste was ik het niet eens maar zag wel in dat ze het nu moest gaan leren zelf te doen. Bij ons heeft het ongeveer een week geduurd en nu slaapt ze van ca. 20.00 uur tot .05.00 uur door.
Wat de anderen trouwens ook al schreven merk ik ook: als ze overdag goed slaapt, slaapt ze 's nachts ook goed.
Succes!

HoiSenna,

Ik bedoel voor het slapen gaan. (huilen)
Laat maar even half uurtje huilen.
Het zal elke dag minder lang worden en vanzelf een keer ophouden.

Als de kinderen helemaal overstuur waren ging ik er wel heen. Dan was ik bang dat ze dachten dat wij er niet meer waren.
Is zielig vind ik.

Als het s nachts is dan zou ik haar niet laten huilen, maar even laten zien dat je er bent.
Niks zeggen alleen aai over de bol, kusje en weer weg lopen.

Succes ermee en houd je ons op de hoogte!

Groetjes Lisan.