Helaas het gaat heel slecht met de poes, en vanmiddag moeten we haar helaas in laten slapen, pffff…
maar jordy is zo gek met die kat wat kan ik hem nou het beste vertellen?
Tries
Liefs Tries
Helaas het gaat heel slecht met de poes, en vanmiddag moeten we haar helaas in laten slapen, pffff…
maar jordy is zo gek met die kat wat kan ik hem nou het beste vertellen?
Tries
Liefs Tries
pf moeilijk hoor
maar denk de waarheid
vertel dat de poes ziek is en dat hij nu gaat slapen en geen pijn meer heb.
misschien dat er nog andere antwoorden komen maar dit hoor ik van meer moeders die het zo doen
sterkte
groetjes bianca
Ik snap wat je bedoelt bianca maar tis nou juist niet goed te zeggen dat ie gaat slapen, want kunnen ze gaan denken als ik ga slapen kom ik ook niet meer terug… zo heb ik het weer van de psygo van mijn zusje alleen die was ouder kon je net wat meer vertellen jordy snapt natuurlijk niet wat dood is (gelukkig)
alleen ik moet hem wel wat vertellen pfff wat is het moeilijk…
denk als hij het vraagt waar is poes dat ik zeg naar de hemel… weet het ook niet
Tries
Liefs Tries
Hallo Tries
Is heel moeilijk omdat Jordy nog heel jong is.
Ik weet wel wat mijn vriendin vertelde tegen haar zoontje vorig jaar toen oma doodging.
Zij heeft haar zoontje verteld dat oma naar de hemel ging en dat ze een sterretje is geworden. Samen hebben ze een keertje 's-avonds een sterretje uitgezocht wat voortaan oma is.
Dat vond ik wel heel erg mooi moet ik zeggen.
Sterkte ermee.
Groetjes Miriam
ja, inderdaad…dit bovenstaande herken ik van vrienden van mij, die hun toen 3 jarige dochtertje gingen uitleggen dat oma er niet meer zou zijn! Was heel mooi. Nu, een jaar later, vraagt zij wel naar haar oma…en is het "sterretjes verhaal"een beetje te vaag voor haar. Ze wilde weten waar oma dan was, en of ze daar ook haar haar moest kammen…(?!) Toen hebben ze het uitgelegs met een heliumbalon. (zo’n met gas gevulde, bedoel ik…) Oma d’r lijf was moe, ziek en oud…dat ging "dood"maar ieder mens heeft een soort balonnetje van binnen (ziel) en die gaat naar de hemel…en toen hebben ze het balonnetje de lucht in gelaten, om het visueel te maken. Oma is nu volgens haar een “balonsterretje”…en ze accepteerd het nu wel, omdat ze het "heeft gezien"hoe dat dan ongeveer gaat! Misschien is dat ook een tip??? Sterkte hoor…ook voor jullie! Een huisdier is ook een belangrijk gezinslid, jullie zullen 'm wel missen gaan! Liefs, Corrine.
tries
ja daar heb je ook weer gelijk in nooit bij nagedacht maar je hoort dat op school,kijk toen mij opa ging zeiden we hij is naar de engeltjes net als kevin dylan begrijp dat die was toen 5 en als hij een ster ziet zegt hij al standaard kijk daar heb je opi die waakt over ons
maarja met een poes weet het ook niet sta volgens mij al aardig wat voorbeelden
hoop dat je er uit komt
is er geen voorlees boekje van afscheid van een dier
groetjes bianca