Hoe lang slapen die van jullie nog

Hoi,

Mijn dochter is 2,5 ze slaapt elke middag nog minimaal 2 uur en vaak loopt dat tegen de 3 uur. Nu hoor ik in mijn omgeving steeds vaker dat dat wel erg lang is. En dat hun kinderen maar een uurtje hooguit 1,5 uur slapen/ sliepen.
Is ze inderdaad zo’n slaper of zijn er meer kinderen die zo lang slapen?
Of moet ik haar laten wennen aan minder slaap door haar er uit te halen?

Het is ook niet zo dat ze een uur ligt te kletsen en dan pas in slaap valt. Vaak is dit maar een paar minuten. En ze gaat ook gewoon weer om zeven uur slapen en dan ook na een paar minuten. Al heeft ze ook wel zo nu en dan een dagje dat ze niet wil slapen en dan is er geen land met haar te bezeilen.

Hoe lang slapen die van jullie nog of sliepen die nog op deze leeftijd

lon106

Hoi,

Heel herkenbaar!
Elke ook 2 1/2 jaar slaapt vaak 2 a 2 1/2 uur tussen de middag.
Soms (zoals vandaag) wil ze niet slapen en gaat dan vaak om half 7 al
op bed.
Normaal gesproken half 8.
Als ze niet wil slapen is ze rond 4 uur erg jengelig en zetten we
de televisie maar aan want dan is ze niet altijd even vrolijk.
Geeft zelf ook aan of ze op bed wil. Elke op bed zegt ze dan.
We leggen haar neer en ze slaapt!
We maken haar nooit wakker.
Ze geeft het zelf wel aan wanneer ze uitgerust is.

Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 en Anne 24 week

hai! Mijn jongens sliepen toen ze nog 2,5 jaar waren ook nog wel 2 uur, vaak ook wel wat langer! Dus nee, je dochter is geen uitzondering hoor! Daarna werd het vrij snel minder lang, maar met 3 jaar zijn ze allebei van de middagslaap af, niek 2 maanden eerder dan dion. Het verschilt enorm per kind, de 1 slaapt met anderhalf niet meer tussen de middag en de ander slaapt gerust nog tussen de middag als hij/zij bijna 4 is. Als zij nog gewoon slaapt dan zou ik dat gerust zo laten, ze heeft het blijkbaar nodig toch! wij hebben dion even na zijn 3e verjaardag van de middagslaap afgehaald, omdat hij 's avonds nog wel een uur of langer wakker was en steeds maar ons riep, dus niet moe… dus toen hij geen middagslaap meer kreeg, sliep hij 's avonds binnen 5 minuten… en nog steeds!
Kijken wat voor jou/jullie het beste is!

succes danielle

Luca is ook 2,5 jaar oud, maar hij slaapt niet alle dagen van de week meer tussendemiddag. Soms wil hij gewoon niet, ik denk dat hij echt in die overgangsfase zit. Als hij 2 a 3 dagen geen slaapje heeft gedaan, dan slaapt hij zo 3 uur, en anders 1,5 uur. Savonds gaat hij om 19:00 naar bed, en meestal horen we hem niet meer. De volgende ochtend om 7:00 weer wakker! Maar goed, ieder kind is anders, dus als het goed gaat lekker laten slapen hoor!!

Hoi,

Blij te horen dat ze dus zo’n uitzondering niet is. Zoals ze zeggen in mijn omgeving.
ik laat haar gewoon lekker slapen en ik zie vanzelf wel of ze minder gaat slapen. Ze heeft tot nu toe geen problemen om om 19.00 uur weer naar bed te gaan.

groetjes

lon106

Hoi,

Ik heb deze week vrij gehad van mijn werk en Elke die slaapt al een
aantal morgens uit.
Wordt pas rond 8 uur wakker en wil dan smiddags niet meer slapen.
Gaat dan savonds rond 6 uur/half 7 slapen, is dan erg moe.
Normaal gesproken is ze altijd vroeg wakker om half 6/6 uur.
Het is wel lekker voor haar maar voor mij is het minder.
Doordeweeks ga ik om kwart over 8 naar mijn werk.
Dan zou ik haar maar heel even zien en dan pas weer om half 5.
Wij hebben thuis de rollen omgedraaid. Ik werk en mijn man is huisman.
Gaat prima zo, alleen ik mis de meiden erg.
Zijn er meer moeders die dit herkennen?
Werken + kinderen laat wakker.

Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 en Anne 24 week oud