Hoe lang 's nachts huilen bij 6 maanden

Onze tweelingdochters zijn bijna elke nacht om 4.00 wakker. Ze zouden met 6 maanden al door moeten slapen. Tot anderhalve maand geleden kregen ze dan een fles, maar op advies van het cb doen we dat niet meer. Ze vragen daar dan ook niet om. 's Avonds in slaap komen is geen punt, maar doorslapen doen ze nauwelijks. De meiden willen dan graag een paar uur aandacht en huilen dan als ze dat niet krijgen. Inmiddels zitten we er helemaal doorheen. We hebben ze al een paar nachten laten huilen en de nacht daarna gaat het wel wat beter. Toch voelt het niet erg goed om dit te doen. Een van beide valt vaak redelijk snel in slaap, maar de ander kan gerust anderhalf tot twee uur huilen. Is dit verantwoord en zal dit helpen?

We hebben het gevoel dat we een patroon moeten doorbreken, maar is dit de manier?

gr martin en judith

Hoihoi,

Onze Job sliep met 6 weken door maar kwam daarna ook nog wel eens snachts om 4 uur.
Huilen etc, ik wist dat hij zonder fles dus die kreeg hij dan ook niet.
Ik ga hem een aai over de bol en een knuffel terwijl ie gewoon in bed bleef liggen stopte hem nog een keer in en ging dan weer weg.
Deed geen licht aan en praatte ook niet of heel zachtjes.
Dit heb ik een weekje zo moeten doen en toen was het afgelopen en sliep ie door tot een uur of 6.

Liefs maaike

Hoi,

Mijn meiske sliep met 5 weken al door, maar na de vakantie kwam ze weer elke nacht (ze is nu bijna 8 mnd). We hadden in de vakantie maar toegegeven aan haar gehuil, anders brulde ze de hele camping wakker.
Het was even lastig om dit weer terug te draaien, maar we hebben haar zodra we thuis waren 's nachts alleen wat water gegeven. Dit heeft ze 4 nachten volgehouden, daarna sliep ze weer gewoon door.
Ze hebben het echt niet nodig, het is alleen gillen om aandacht, ze moeten even leren dat dit 's nachts niet kan. Het lijkt zielig, maar het is voor hun eigen bestwil. Tenslotte hebben ze meer aan een uitgeruste moeder overdag…

Groetjes en sterkte!

jantje

Kinderen moeten niet per se doorslapen bij 6 maanden. Dat verschilt per kind en je moet doorslapen ook niet proberen te forceren.

De nachtvoeding weglaten is inderdaad wel verstandig, want die hebben ze echt niet meer nodig. Dat is alleen maar voor het lekker en dat is niet de bedoeling.

Ik denk dat je echt geen andere keus hebt dan ze te laten huilen tot ze echt goed doorhebben dat ze 's nachts geen fles meer krijgen.

Dus het toverwoord is: Negeren! Erg leuk al die aandacht 's nachts van papa en mama maar niet handig. Ze zullen moeten leren dat de nacht is om te slapen.

Even doorbijten dus met dat huilen.

Groetekes, Sje

even doorheen meis!
Kan me voorstellen dat het zwaar is en zeker met 2!
Maar laten huilen is echt even de beste oplossing denk ik!
Ze moeten even weten dat ze snacht’s geen aandacht of voeding krijgen.
Ze zijn slimmer als je denkt hoor!

succes

groetjes GYtha

quote:
even doorheen meis! Kan me voorstellen dat het zwaar is en zeker met 2! Maar laten huilen is echt even de beste oplossing denk ik! Ze moeten even weten dat ze snacht's geen aandacht of voeding krijgen. Ze zijn slimmer als je denkt hoor!

succes

groetjes GYtha

Is 2 uur laten huilen wel verantwoord? Krijgen ze geen trauma, of zoiets?

Onze oudste heeft eens een keer op een avond 3 uur aan een stuk gehuild. Niks was goed! Heeft ze niks aan overgehouden hoor, dus ik zou me geen zorgen maken over die 2 uur (mits je natuurlijk gecheckt hebt of er niks anders aan de hand kan zijn: luier, kramp, koorts etc.).

Groetekes, Sje

precies wat sje zegt ons lieke heeft ook wel eens zo lang gehuild hoor!
En ze was een echte aanhouder! Wat ik er voor terug gekregen heb is een meisje die super goed slaapt en niet onrustig is. Hoef er snacht’s nooi voor uit!

groetjes GYtha

Belangrijkste is dat ze weten waar ze met papa en mama aan toe zijn en soms kost dat wat huiluurtjes.

Groetekes, Sje

helaas wel he sje?
maar werkt wel

groetjes gytha

inderdaad gewoon negeren wij hadden een huilbaby en konden het helaas niet negeren

Nou, dat was weer een nachtje brullen. Eerste beide dames om 01.00 (natuurlijk tegelijkertijd). Amy sliep weer snel, maar Lisa heeft een tijdje gehuild (we vielen weer in slaap en toen we later weer wakker werden, was ze stil. Geen idee hoe lang ze heeft gehuild)

Toen om 4.00… een uurtje gehuild. Weer allebei tegelijkertijd.

Zucht!

Even doorzetten meid!
Ze moeten het echt even door hebben dat ze snacht’s geen aandacht krijgen

succes

groetjes gytha