Hoe lang nog

Hoi,

Ik heb al vele gezien met zieke kinderen. Ik ben nu al bijna drie maanden aan het zeulen met dan de een ziek dan de ander dan ik zelf weer. We raken het maar niet kwijt. Nu heeft onze dochter een bactiriele darminfectie en krijgt ze daarvoor een combi antibiotica. Maar we moeten tijdens deze kuur stoppen met de medicijnen voor de obstipatie met als gevolg dat ze elke avond een klysma nodig heeft. En nu komt het die mag ik alleen toedienen maar ik ben zelf sinds vandaag ook weer ziek. ( ik ben zeker dan een halfuur intensief bezig het doet n.l. in het begin nogal pijn en ze moet blijven zitten op de w.c. wat ze dan niet wil) Koortsig benauwd , hoofdpijn enzv.(niet erg bevoordelijk als je dochter het uitschreeuwd en huilt van de pijn en onbegrip) Paracetanol helpt een beetje op moment.
Ik begin behoorlijk aan het einde van mijn latijn te raken. Waarneer stopt het elkaar aansteken nu eens. mijn man kan niet even een dagje vrij nemen is zelf net weer beter en hersteld van een buikgriep. Mijn schoonouders hebben we ook al aangestoken dus daar kan ook geen hulp vandaan komen.
Ik durf bijna nergens meer na toe in de hoop dat het dan stopt onzin natuurlijk maar ja. Het mag voor mij hartstikke zomer worden.

Ach moest het even kwijt hoor. Dit ontspant toch weer even een beetje lezen wat jullie voor “probleempjes” hebben.

groetjes

lon106

ach meis

wat vervelend

en nee het is echt het seizoen voor dit soort dingen en helaas de kids zijn dan als eerste aan de beurt.

en wat verder betreft probleemtjes… weinig aan de hand hier

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

pffff het zit gewoon niet mee bij jullie
lijkt wel of het om jullie huis heeft gekleefd die virus

heel veel beterschap en hoop dat de zon snel gaat schijnen

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

Hoi Ion,

Beterschap hoor!
Hier ook zieke kindjes. Elke en Anne hebben peuterastma.
Nou ja, Anne is dan nog wel geen peuter, maar zo noemen ze het.
Hebben een pufapparaat gekregen en gebruiken dit 2 maal daags.
Hoop dat de meisjes hier ook snel herstellen.

Groetjes heleen. mamma van Elke en Anne

veel beterschap gewenst!!!

groetjes gytha

Vanuit hier in ieder geval een dikke digitale knuffel!! !!

Anna is hier gisteren ook flink ziek geweest. Heeft al haar pyamatjes en de vloer, de muren kortom alles eronder gespuugd!! Er zijn gisteren heel veel handdoeken gebruikt en slaapzakjes (en kleren van mama!). Is allemaal weer goed voor de was, zullen we maar zeggen!

Iedereen veel besterschap en hopelijk knapt iedereen weer snel op!

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

Hoi,

Bedankt voor jullie reactie’s. Met probleempjes bedoel ik jullie verhalen en vragen enzv. Het is toch altijd leuk te weten dat andere ook met dezelfde vragen zit.
Ben net even op ook weer wat gegeten maar heb een zware nacht gehad. De buurvrouw durfde onze virussen wel aan en heeft vandaag een paar uur op onze dochter gepast. Ook mijn man kon wat vroeger naar huis om zo het eten te maken. Ben benieuwd hoe het vannacht en morgen gaat.
Wel moest er vannavond weer een klysma aan de pas komen. Ze accpteerde het wat beter nu dat ze in de gaten heeft dat mama echt ziek is. Zelf is ze ook weer zwaar verkouden ondanks de anibiotica ook hier weer pufjestijd.
Nog drie dagen antibiotica en dan moeten we na het weekend weer terug naar het zkh. Bloedprikken kweek van urine en ontlasting en hopen dat het onder controle is.

groetjes,

lon106

En, hoe gaat het nu?

Hoi

Ben nog zieker geweest dan mijn laatste reactie, Flinke koorts, spugen enzv. Flinke griep dus zo nu en dan wel opleving gehad door de paracetamol, maar ben nu echt weer aan de betere hand. schoonouder zijn ook weer beter dus krijg wat hulp daarvandaan. En deze week gaat ze hopelijk weer gewoon naar de oppas. Die had het ook al weer flink te pakken gehad. Tja carnaval he.
Mijn man is met mijn dochter na het zkh geweest. Ze hebben alles op kweek gezet, de arts zag wel dat ze aan de betere hand was( meer kleur beter eten gewicht) maar was niet tevreden over de bloedwaarden. Morgen moeten we bellen voor de kweekuitslagen. Tot die tijd nog geen obstipatie medicijnen gebruiken. Dus vandaag toch weer een klysma gezet. ze had toch wel pijn in de buik. Ze was ook boos op de dokter zei ze die had haar niet beter gemaakt. Ze mocht geen drink medicijntje hebben tegen de buikpijn en dat vond ze niet aardig.
En dan te bedenken dat we een maand geleden nog hele gevechten moesten voeren om haar die medicijnen te laten opdrinken.
Ik hoop dat de kweken goed zijn anders zit er nog een antibotica kuur aan te komen en deze misschien wel via een infuus. Zit ik niet bepaald op te wachten dan wordt ze of opgenomen of we mogen 5 dagen achter elkaar op de dagopname komen.

Nou dat was het weer duik zo weer lekker onder de wol,

Groetjes,

lon106

Weet in elk geval zeker dat wij vanuit ikkeben.nl erg met jullie meeleven!

Anna is in vergelijking met jullie situatie maar eventjes een beetje ziek geweest. Ze is wel iets afgevallen en heeft wel veel gespuugd. Maar als ik bedenk hoe ongerust ik was met Anna hoe zullen jullie je dan voelen!!!

hoi,

Net te horen gekregen dat er toch nog een antibiotica kuur moet komen. We moeten morgen naar het zkh om alles te bespreken en te kijken wat het beste is om te doen. Weer antibiotica in druppel/tablet vorm ( 10 dagen) of vijf dagen opname/ of elke dag komen en via infuus. Moeilijke keuze je hebt ze liever thuis maar we zitten ook met de obstipatie. Maar de ka zei dat ik me daar geen zorgen over moest maken hij ging op zoek naar een andere oplossing. ben benieuwd om de dag een klysma zetten is niet fijn en de bedoeling.
Ben zelf al weer stukken beter heb vandaag tot nu toe normaal gegeten en heb geen koorts meer. wel vier kilo afgevallen maar ja die zitten er helaas ook zo weer aan als je eenmaal weer normaal kan eten.
Hopelijk blijven de virussen nu bij ons vandaan. Ik bedoel we moeten nou toch wel genoeg antistoffen hebben aangemaakt.

groetjes

lon106

Hoi,

Er is gekozen voor een antibotica kuur via het infuus en wij hebben stoer besloten dat het dan maar via de dagbehadeling moet. Dit ook vanwegge het feit dat ik nog niet helemaal de oude ben en dus graag op mijn eigen bank lig aan het einde van de middag dan dat ik me groot hou en de hele dag in het ziekenhuis zit. We zijn nu vijf dagen lang de hele ochtend in het zkh. ipv dus de hele dag. Het was wel even een moeilijke beslissing. Ze geven haar nu ook een ander soort medicijn om de darmen goed op gang te houden dit is ook van belang om de infectie weg te krijgen+ nog meer letten op het eten moet extra vezel rijk zijn. Al met al geen leuk besluit. Aan de ene kant ben ik blij dat ze nu thuis is en dat ze lekker slaapt in d’r eigen bed maar aan de andere kant vind ik het ook wel een beetje eng.
Zij zelf heeft alles maar een beetje over zich heen laten komen ze was wel een beetje bang maar het scheelde dat ze al een keer eerder een infuus heeft gehad.
Ik ben dus erg trots op haar. ik ben benieuwd of ze vannacht nog over gaat dromen en er wakker van wordt.

Nou jullie horen me wel weer
toch fijn om het even op te schrijven

groetjes

lon106

Hoi,

Nog twee infussen en we zijn erdoor. Ondanks dat ik toch onzeker was over onze beslissing gaat het heel goed en is het de beste beslissing geweest voor onze dochter. Ze behoud haar ritme enigzins en kan lekker in d’r eigen bed bijkomen van het drukke ochtend en slapen. Ze ziet er veel beter uit. nu zien we pas hoe wit ze was. Ook is ze veel beter gaan eten. Ze at wel redelijk goed maar nu zit ze ook echt te genieten. Ze is nu al een halve kilo aangekomen. Ze is 98 cm en woog maar net aan 12,5 kilo. ( ± 15 kilo is normaal) terwijl ze voor dat ze ziek werd in september bij een lengte van 95 cm 14 kilo woog. Volgens de verhoudingen juist (goed). De ka gaf aan dat we niet gek moesten opkijken dat het lichaam tijdelijk overschiet in d’r gewicht om dat het lichaam vaak tijdelijk meer reserves gaat opslaan. Maar meestal zal het lichaam dit ook weer opgeven na een half jaar. ben benieuwd.
Ik ben heel blij dat het nu goed gaat en dat de medicijnen aanslaan. Ze vind het wel goed zo volgens de psygologie verpleegkundige doet ze het goed verwerken en mogen we niet veel problemen verwachten als het voorbij is. wel vraagt ze een paar keer per dag waarom haar arm zo ingepakt is. Veelal verteld ze het zelf aan mij waarom dat het ook al weer is.

groetjes

lon106

Goed om te horen dat het nu weer wat beter gaat! Het doet echt heel zeer als je kind ziek is, wij hebben het al met een griepje, dan moet ik er niet aan denken dat zoiets met je kindje gebeurt! Ze wilt hun pijn zelf wel overnemen zodat zij er geen last meer van hebben!

Nu maar hopen voor jullie dat het nu de goeie kant op gaat en je zelf ook een beetje bij kan komen. Dit is natuurlijk niet niks!

Veel sterkte!

Hoi,

Ik juig nog niet te vroeg maar de kweken waren positief en ze hebben het infuus verwijderd. De ka is tot nu toe tevreden. Ze krijgt nog voor de zekerheid 3 keer een controle met tussenpozen van een week. Ook moeten we weer een dagboek bijhouden met eetgewoonte temparatuur slaapgewoonten enzv. Ze mag nog even niet naar de pz om een griep die nu heel erg heerst onder de pz kinderen te voorkomen. Als de tweede controle goed is mag ze weer naar school.

Nu dit was de laatste update voorlopig bedankt voor de steun.

Groetjes

lon106

Hopelijk is nu het einde in zicht!!!

Succes! En veel sterkte voor jullie gezin!