Hoe lang "nee"fase boos peutertje

Minke is de laatste weken erg ondeugend… de hele dag “nee!!” op alles, veel jengelen en ze verveelt zich snel. Ik ben natuurlijk ook druk met Neeltje, ookal is dat echt een voorbeeldige baby, slaapt veel en huilt bijna nooit en lacht naar alles en iedereen. Daardoor heb ik automatisch niet altijd tijd voor Minke, en ik vind dat ook wel goed want daar leert ze ook weer van. Maar ik ben soms zo moe van de hele dag “politie-agentje” spelen. “Nee Minke, niet doen” de hele dag door! Minke doet, vooral als ik Neeltje voedt, zo vervelend! Alles trekt ze uit de kast, aan de gordijnen gaan trekken, staan op stoelen en de bank, de hond ( hard!) aan zijn oren trekken… zucht. Negeren is dan ook geen optie want ze doet dan echt Joep ( hond) pijn. Ze zit nu vaak op haar "strafstoeltje"maar ik merk dat dat niet veel indruk maakt. Andere momenten wil ze als een babietje op schoot liggen en knuffelen en is ze superlief. Hoe ervaren jullie deze fase van veel "nee"en gedram, gejengel, etc? En hoe lang duurde dit bij jullie? Ik merk dat ik soms gewoon blij ben als ze slaapt s avonds. En daar voel ik medan weer schuldig over want natuurlijk hou ik superveel van haar! Het is gewoon niet leuk om zoveel te verbieden en ik mis gewoon mijn vrolijke peutertje… Heb er even een dipje van .
Tips anyone?

groetjes

Lilypie First Birthday tickers

Die nee fase zit ik nu ook midden in en word er af en toe ook echt MOE van!
Wat ik merk is dat Thoby vooral ‘vervelend’ is als hij aandacht wil.

Minke moet jou nu ineens delen en dat is voor zo’n kleintje natuurlijk erg moeilijk.
Misschien zou je kunnen proberen om even met Minke te spelen net voordat je Neeltje gaat voeden.
Op deze manier krijgt Minke haar aandacht en kun je tijdens het voeden van Neeltje ook duidelijk tegen haar zeggen. Nee Minke mama heeft net met jou gespeeld en nu is het even tijd voor Neeltje.
Of probeer Minke te betrekken bij de dingen die je met Neeltje doet.
Als je haar gaat verschonen bv…zet er een kinderstoel bij en laat Minke meekijken en een luier aangeven ofzo?

Ik weet het ook niet hoor wie weet heb je er wat aan.

Succes!

Liefs
Margot

Die fase duurt hier al maanden en ik voorzie nog geen einde…

Tips? Niet van alles een strijd maken, maar duidelijk begrenzen waar het nodig is. Dus inderdaad wel bij het aan de oren trekken van de hond, maar niet bij iets anders kleins wat niet zoveel kwaad kan. Kan zo even geen voorbeeld bedenken, maar heb altijd de uitdrukking “pick your battles wisely” onthouden. Ik kan me daar helemaal in vinden. En dan wel consequent zijn natuurlijk, niet de volgende keer iets bestraffen wat je eerst door de vingers zag.

En Minke zoveel mogelijk betrekken bij de dingen die je voor Neeltje doet, maar dat doe je vast ook al wel. Lastig hoor, je aandacht verdelen. En ik begrijp je hoor, ook ik ben wel eens blij als die kleine duvel in bed ligt. Dat doet heus niets af aan onze liefde voor ze!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Oh ik snap je ook helemaal en dan heb ik nog maar 1 kindje waar ik mijn handen al vol aan heb … Ik denk dat die ‘nee’ fase erin blijft zitten tot ze naar school gaan. Ze kunnen nl steeds meer en proberen het gewoon uit. Probeer je erbij neer te leggen en geef duidelijk je grenzen aan. Nee is Nee en wordt geen Ja… dit vind ik zelf ook erg moeilijk hoor. Want als ik dan Ja doe is het tenminste klaar met gezeur. Maar dan heb ik het de volgende dag weer

vb: vanmiddag had hij een gebakken ei op brood, maar hij eet niet zo snel. Dus ik zat al aan mijn 2e boterham waar ik kaas op deed. En hup meneer duwt zijn bord weg om ook een boterham met kaas te willen. Maar hij moet van mij eerst die 1e boterham helemaal opeten. Dus is Nee Nee… en blijft hij drammen dan negeer ik het en zet zijn bordje eindje weg. Eet (heel gezellig maar niet heus) mijn eigen broodje op en dan vind hij het opeens wel goed…

Mijn zoontje begint nu ook stilletjes aan in die fase te komen.
zucht
Dan komt hij zo bij mij staan en zegt hij 'drinken’
Dus kom ik vrolijk met drinken aandraven voor mijn ooo zo dorstig kereltje.
Maar dan is het ‘nee nee’ en loopt hij weg.

Ik denk ook dat consequent zijn heel belangerijk is.
En soms de dingen met een beetje humor te benaderen.

Bij mij is het ook wel zo dat zoals met dat drinken, dan drinkt hij gewoon niet.
Ook al wil hij plots wel.
Zo leert hij ook een beetje de gevolgen van een nee of een ja.

Liefs
Tanja

Lilypie Second Birthday tickers

Die nee-fase stopt niet hoor! Die gaat in aangepaste vorm gewoon door bij kinderen! Sorry voor de desillusie!

Groetekes, Sje

Sje heeft gelijk! Mijn dochter wordt 30 maart 3jaar en nee is nog steeds 1 van haar favoriete woordjes!Weet ook niet hoe lang het nog duren gaat. Dat nee zeggen schijnt ook goed voor de ontwikkeling te zijn alleen lastig voor ons. hihi. Dat testen hoe ver ze ONS kunnen laten gaan. En hoe ver hun kunnen gaan. (ligt er natuurlijk aan hoe consequent we zijn.)Ach ja gaat ook weer over he

Chantal

Ooit als ze beter kunnen praten wordt dat “nee” omgezet in “dat wil ik niet”.

En dan krijgen ze ook nog de leeftijd dat je kunt gaan onderhandelen met je eigen kind! Ook erg leuk!

Alleen maar goed dat ze “nee” durven zeggen en de confrontatie met je aan willen gaan. Daarvan leren ze om compromissen te sluiten en om voor zichzelf op te komen. Het is alleen niet altijd leuk.

Groetekes, Sje

Tegen de tijd dat ze 18 zijn is het wel over

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Ohhh hahahaha ja okee nou ik zal me dan maar niet verheugen op tijden dat dit over is

Hehe, daar gaat al onze goed hoop
De moed zinkt in de schoenen…

Nee hoor!
Ze moeten idd leren van zich af te bijten en niet overal aan toe te geven.
Zo ontwikkelen ze hun eigen persoontje.

Maar soms gaat dat tot grote ergernis van mama en papa haha!

Liefs

En dan denken jullie dat dit al de peuterpuberteit is hahaha… helaas…dit is alleen maar de nee-fase… de peuterpuberteit is nog erger!!! Vooral bij meisjes heb ik gemerkt… in mijn omgeving hebben de meesten namelijk jongens en die zijn echt minder erg, geloof me!! Mijn 2,5 jarige meisje in de peuterpuberteit riep een keer keihard op straat: “Ik maak zelf wel uit wat ik doe, laat me los, je doet me pijn, JIJ MISHANDELT MIJ!!!”… Nou dan voel je je wel staan hoor… die heeft toen dus ruim een half uur op de mat (strafplek) staan razen en tieren, totdat ze rustig was en ik redelijk met haar kon praten… Maar ik moet zeggen, zo erg als ze toen was, zo lief is ze nu, maar dan moet je het wel in de hand houden en consequent zijn!! Veel succes er mee!!

Grtz Von

Lilypie Kids Birthday tickers