Minke is de laatste weken erg ondeugend… de hele dag “nee!!” op alles, veel jengelen en ze verveelt zich snel. Ik ben natuurlijk ook druk met Neeltje, ookal is dat echt een voorbeeldige baby, slaapt veel en huilt bijna nooit en lacht naar alles en iedereen. Daardoor heb ik automatisch niet altijd tijd voor Minke, en ik vind dat ook wel goed want daar leert ze ook weer van. Maar ik ben soms zo moe van de hele dag “politie-agentje” spelen. “Nee Minke, niet doen” de hele dag door! Minke doet, vooral als ik Neeltje voedt, zo vervelend! Alles trekt ze uit de kast, aan de gordijnen gaan trekken, staan op stoelen en de bank, de hond ( hard!) aan zijn oren trekken… zucht. Negeren is dan ook geen optie want ze doet dan echt Joep ( hond) pijn. Ze zit nu vaak op haar "strafstoeltje"maar ik merk dat dat niet veel indruk maakt. Andere momenten wil ze als een babietje op schoot liggen en knuffelen en is ze superlief. Hoe ervaren jullie deze fase van veel "nee"en gedram, gejengel, etc? En hoe lang duurde dit bij jullie? Ik merk dat ik soms gewoon blij ben als ze slaapt s avonds. En daar voel ik medan weer schuldig over want natuurlijk hou ik superveel van haar! Het is gewoon niet leuk om zoveel te verbieden en ik mis gewoon mijn vrolijke peutertje… Heb er even een dipje van .
Tips anyone?
groetjes