Hoe lang mag baby 8 mnd zitten?

Mijn dochter heeft ontdekt hoe ze zelf vanuit liggende positie kan gaan zitten en doet nu ook niets liever. Ik heb alleen altijd gedacht dat ze nog niet zo lang mochten zitten, omdat dit nog slecht zou zijn voor het ruggetje. Hoe moet ik dat oplossen dan? Ze gaat zelf meteen weer zitten zodra ik haar neer leg.

mama1980

Lilypie First Birthday tickers

hoi
ik heb altijd begrepen dat je ze niet te lang mag laten zitten als ze het nog niet helemaal zelfstandig kunnen. Eenmaal dat ze zelfstandig kunnen zitten, zijn hun rugspieren voldoende ontwikkeld. Je kan ze moeilijk elke keer neerleggen als ze zelf kan gaan zitten. (knap trouwens!)

groetjes
Ineke

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

idd erg knap dat ze vanuit een ligstand kan zitten! ben het verder eens met Ineke. zodra ze het zelfstandig kunnen dan mogen ze zitten zolang als ze willen. Meric doet nu ook niet anders tijdens het kruipen even zitten uithijgen dan weer verder…dus kan geen kwaad als ze er moe van worden gaan ze vanzelf over naar een andere houding.

Ja, volgens mij mag het gewoon als ze zelfstandig kunnen gaan zitten.
Dus lekker laten je meis

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

ok, ja ze had het ineens door! Alleen als ze zit kan ze zelf niet meer terug naar lighouding. Ik moet haar daar dan mee helpen. Wel handig, zodra ze zit gaat ze dus geen kant meer op haha! (voorlopig ) Blijf haar dus maar even neerleggen als ik de indruk krijg dat het zwaar wordt. gaat ze dan toch weer zitten dan weet ik igg dat het geen kwaad kan.

mama1980

Het niet mogen zitten heeft meer te maken met dat je ze dwingt om te zitten. Zoals je zet ze rechtop in een buggy, fietsstoeltje of eetstoeltje terwijl ze er niet aan toe zijn.

Als ze zelf gaan zitten dan kunnen ze het blijkbaar al. Vind het wel heel knap dat ze het al zelf doet. Haha wij hebben nog twee weken . Mijne zit wel en hij valt vanzelf wel weer om in de kussens… en dan moet hij zich weer even overeind trekken aan mijn handen. Maar die van jouw laat zich dus niet vanzelf vallen of dat ze omvalt?

@bakmama, was hier tot vorige week precies hetzelfde hoor. Dan wilde ze iets pakken en boem, daar ging ze weer omver. Maar ineens, van de ene op de andere dag viel ze niet meer en ging ze zelf zitten. In 2 weken kan dus veel gebeuren! Ben benieuwd, we wachten af

mama1980

Onze dochter doet het omgekeerde. Zij kan nog niet vanuit lighouding gaan zitten. Maar ze kan wel heel goed vanuit zithouding, gaan liggen en kruipen. Daarbij kan ze ook al heel goed rechtop zitten! Ze zit soms ook best wel een tijdje rechtop. Leg haar dan toch maar neer, omdat iedereen inderdaad zegt dat het slecht is, maar ja als ze het zelf steeds doen, dan zal het ook wel ok zijn!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

ja raar he haha. lijkt mij ook veel makkelijker om je vanuit zit om te laten vallen naar liggen,maar nee, mevrouw hier heeft geen enkele moeite om vanuit liggen te gaan zitten, maar terug???!!! dat heeft ze dus nog niet uitgevonden. hihi

mama1980

[img]http://lb1f.lilypie.com/MYjNp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

Dat is inderdaad voor jonge baby’s die nog niet zelfstandig kunnen zitten. Maar Muriel kan ook al een maand zelf zitten en doet niets anders meer. Nou ja sinds een week kruipt ze dus daar is ze nu drukker mee haha. kan geen kwaad lekker haar laten zitten. Leuk is dat he om te zien hoe ze zich zelf vanuit liggen in zit stand brengen. Muriel kan het ook al een tijdje zelf.