Hoe lang is jullie 2 jarige kindje?

Mijn zoontje is nu 28 maanden en is 1m06 en 21 kilo.

Hij groeit nog steeds te hard en we lopen in het ziekenhuis omdat hij een stofwisselingziekte heeft en een te hoge cholesterol.

Ook gaat hij vanaf volgende week naar een dieetiste.
Hopelijk valt hij dan nog iets meer af.

Hij heeft kledingmaat 110/116 en schoenmaat 28/29.

Wel in proportie denk ik.

groetjes

Bianca mv Nicky en Mika Dani 16-08-2007

Hylke was bij de 2-jaar-APK 87cm, en 13,3kg.
Kledingmaat schommelt tussen 86-92 en af en toe een 104
Schoenen zijn nu nog maat 23, maar moet binnenkort zeker over op
een maatje groter.

M.

Mijn zoontje is nu 26 maanden, weeg 14,2 kilo en is 95,5 cm lang.
Hij heeft maat 24 van schoen. Lange den voor zijn leeftijd dus…

lieke is 2,5 jr 93cm en 13 kilo. smal poppetje dus.
kledingmaat 98-104
schoenmaat 25

Groetjes Gytha

Jack is 2 jaar en 1 maand precies vandaag.
Hij is 95 cm, en weegt 12,8 kg. Lang en tenger dus.
Schoenmaat 25.
Kledingmaat wisselt enorm per merk, ik wordt er gek van. Meestal 92-98. Sommige merken 104…Maar hij heeft ook nog een spijkerbroek van Pointer in maat 86 die nog prima past…Snap er niks van.

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Mika was met 2j en 1 maand al 1m02 bij 23,5 kilo,maar was gelukkig wel goed afgevallen.

Ik vind het vaak zo rot dat mensen door zijn lengte hem al ruim 4 jaar schatten.
Want 1m06 is voor kindjes van dik 4 jaar,dus begrijp ik wel dat mensen hem dus ouder schatten,maar als ze goed naar zijn gezichtje kijken weten of zien ze toch dat hij jonger is.

Hij hoord nu dan ook 92 cm te zijn dus is hij 14 cm langer dan dat.
Moet donderdag weer naar het cb toe dan hoor ik zijn nieuwe meting,maar zijn neefje van 1m07 is even groot als hij(die is al 4,5 jaar oud).

Met zijn leeftijdsgenootjes kan hij niet stoeien of hij krijgt al opmerkingen vanheey zachtjes jij,mijn kindje is nog klein hoor,als ze horen hoe oud hij is,schrikken ze vaak en zeggen ow,dacht dat hij al ruim 4 was,sorry.

Best lastig.

Hoe reageren jullie als ze reageren alsof jullie kindjes ouder zijn?
Vinden jullie dit niet lastig?

Deze 2 schelen dus 4,5 maand maar je ziet dan echt hoe groot mijn mannetje is,vergeleken bij hem,en dat kindje is gemiddeld.

Groetjes Bianca

Gewijzigd door - Biebske op 12 Jan 2010 16:58:06

Mijn zoontje wordt eigenlijk nooit ouder geschat dan hij is. Hoewel hij wel langer is dan gemiddeld. Maar hij is een tenger mannetje dat scheelt. Ik moet zeggen dat ik het gewicht van je zoontje eigenlijk opvallender vind dan zijn lengte…
Hij is ruim 10 kg zwaarder dan mijn zoontje!!!
En ja, 1,06 is lang ja, maar goed, Jack is nu 95 cm en ik denk niet dat het tot zijn 4e verjaardag duurt eer hij 1,06 meter is…
Maar is de lengte van je zoontje wel in verhouding met zijn gewicht?

En tja, wat doe je eraan als anderen je kind ouder schatten…Ik denk dat het moeilijk is omdat men er dan ook vanuit gaat dat hij meer begrijpt/kan enzovoort. Waak ervoor dat je je frustratie niet overbrengt op je kind denk ik, en verwacht niet teveel van hem.
Maar leg ook aan anderen uit hoe het zit, dat voorkomt onbegrip. Klinkt dit logisch?

Hoi,

Ik vind het dus idd best moeilijk dat ze hem ouder schatten en idd veel meer verwachten,ik kom ook altijd voor mijn zoontje op vooral als er wat tegen hem gezegd word wat niet leuk is.

Ik leg mensen ook altijd uit dat hij extreem lang is en dat hij een stofwisselingziekte heeft.

Mika is 3 kilo te zwaar,bij zijn lengte mag hij 18 kilo wegen.
Hij weegt er nu 21.

Hij is natuurlijk 3,5 maand ouder dan jouw zoontje,en is 11 cm langer,dus mag hij natuurlijk wel meer wegen.

Ik loop 2 keer per maand in het ziekenhuis met hem voor zijn stofwisselingziekte,maar medicijnen geven ze pas vanaf 25 kilo omdat het eigenlijk pas geschikt is voor kindjes vanaf 6 jaar oud.

Juist door zijn stofwisselingziekte is hij zo stevig,hij mist een hormoon in zijn bloed die zijn schildkleiren goed moeten laten werken,vandaar dat we dan ook naar een dieetist gaan,zodat hij met een dieet af gaat vallen.

Ik ben ook op zoek naar peutergym,maar bijna overal beginnen ze pas bij 3 jaar,dus moet hij nog ruim 7 maanden wachten voordat hij mag meedoen.

Het meeste wat mij frustreer is namelijk dat mensen die naar hem kijken gauw zeggen van zooow die eet zeker veel,terwijl hij helemaal niet veel eet,en zelfs nog meer mag eten.
Vind het zo rot dat mensen soms zo reageren.
Dat doet me best zeer.

Hoop dan ook echt dat die dieet aan gaat slaan.

bedankt voor je tips.

groetjes Bianca

Ik kan het me helemaal voorstellen dat je je er soms rot door voelt meid.
Mensen begrijpen soms niet dat ze anderen kwetsen met wat ze zeggen.

Jack zit ook op Peutergym, wij komen uit de buurt van Rotterdam. Bij ons beginnen ze met 18 maanden ofzo
Hij vind het geweldig…!!!

Heel veel sterkte meid!

Dank je wel

Ik woon ook dicht bij Rotterdam,ik woon in Dordrecht.
En ik zou best kunnen reizen om hem op peutergym te doen,vind het wel belangrijk voor hem dat hij goed kan bewegen en veel kan bewegen,is echt goed voor ze vind ik.

Ze worden er beter kwa ontwikkeling van en het is goed voor hun conditie.

Groetjes Bianca

Jack zit op Peutergym in Hoogvliet. Zelf wonen wij daar niet maar het is niet ver voor ons.
Ik vind het erg leuk moet ik zeggen. Het is vrijblijvend, er staat heel veel speelgoed en glijbanen en zo om mee te spelen. HEt is niet dat er echt gymnastiek oefeningen worden gedaan, en de meeste kindjes spelen ook nog niet echt MET elkaar hoor.
Vanmorgen hadden ze een springkussen nou dat was dikke lol natuurlijk…

Ik weet nog niet of ik Jack op Peutergym houd als hij ook naar PSZ gaat. Kijken of hij het allemaal kan hebben.

Wat naar Biebske, dat je zoontje ziek is. En dat mensen hem ouder schatten dan hij is. Lijkt me moeilijk om mee om te gaan soms, als moeder. Maar het is zeker een mooi knulletje, met z’n mooie blonde kuiffie!!

Hier is de peutergym al vanaf 1 jaar, ben laatst voor het eerst met Erik geweest. Echt een aanrader, zoals Christa het beschrijft was het bij ons ook. Zo leuk, zeker wel een autoritje waard!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Mika is 14 januari naar het cb geweest.

Meneertje is 1m07 lang en 21,7 kilo zwaar bij nu 29 maanden oud…

Ik heb ook eindelijk peutergym gevonden die begint in mei.
Zal hem zeker goed doen.

Zijn gewicht is nu redelijk stabiel,en ze waren erg tevreden over hem.
Hij groeit nog steeds erg hard,maar ja das helemaal niet erg(alleen voor mijn portemonee wat minder)

Woensdag weer naar de ka toe in het ziekenhuis.

Groetjes Bianca

Gewijzigd door - Biebske op 24 Jan 2010 09:52:46