Hoe lang is billenzalf houdbaar?

Misschien een beetje gekke vraag, maar ik heb nog een aangebroken tube billenzalf van Zwitsal liggen die ik gebruikt heb voor Tim. Dat is dus alweer ruim 2 jaar geleden. Weet niet of er een houdbaarheidsdatum op zoiets zit, of dat ik die straks voor de baby ook weer kan gebruiken.

Weet iemand dit?

Groetjes,
Sandra

Meestal is zoiets 12 maanden na openeing houdaar. Als het goed is staat er een symbooltje op van een potje met een geopend dekseltje en daar staat een getal naast met een M.

Groetjes,

Michèle

@ Bakmamma ik zou nooit zomaar op mijn eus afgaan wat dat betreft. Bepaalde producten kunnen nog heel goed ruiken, maar hebben hun werking allang verloren of zijn toch door het lange staan vervuild. Zo’n houbaarheidsdatum staat er niet voor niks op.

Groetjes,

Michèle

Officieel is het inderdaad wat Michèle zegt, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er zelf niet zo op let.
Bijvoorbeeld Seth zijn Bepanthen hebben we nu ook al bijna 2 jaar, en die is nog lang niet op.
Ik ga hem echt niet weggooien, maar gebruik hem gewoon nog.

Liefs, Anne

Lilypie Third Birthday tickers

Heb je de mond van de tube met je handen aangeraakt na het insmeren van Tim’s billen? Dan zou ik sowieso een nieuwe gebruiken ivm bacterieen en zo… Dan heeft dan lekker 2 jaar kunnen broeien en dat smeer je dan weer op de billen van je baby. Vind ik zelf niet zo’n prettig idee…

Verder weet ik niet of de zalf zijn werking verliest na zoveel tijd…

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

@Bakmama waar werkte jij dan dan weet ik dat ik dat niet meer eet hahaha
Nee maar serieus:k heb inderdaad ook tubes bepanthen enzo die ik al best lang heb. En dus nog gebruik. Het enige wat ik elk jaar nieuw koop is zonnebrand verder maak ik ook alles op als het nog gewoon goed is hoor, het geld groeit me ( helaas) niet op de rug

Gewijzigd door - Linette1 op 24 Feb 2011 10:48:46

Als hij groen van kleur is geworden zou ik hem niet meer smeren.
Anders wel, maargoed, dat ben ik he. Hihiiii.

Lauren & Alex (05-05-2010)

Hahah getver! Nou ik wil ook wel weten wie dat is geweest! Dan hoef ik daar niets meer van. bah

Bedankt voor jullie reacties.

Ik zag eerst geen houdbaarheidsdatum staan, maar na jouw berichtje Michelle heb ik even gezocht op dat teken. Die staat er idd op met een 12. Dus 12 maanden na openen en dat is al een stuk langer geleden.

Tja, het ziet nog niet groen haha. Het ziet gewoon wit en ruikt nog goed. Maar ik ga voor de zekerheid maar een nieuwe tube kopen.

Groetjes,
Sandra