Hoe lang in drukke omgeving/veel prikkels?

Misschien een beetje een vreemde vraag, maar stellen jullie een soort tijdsgrens wanneer jullie met de kids naar een drukke prikkelrijke omgeving gaan?

Ik ben vandaag zo’n 4 uur met Jasper naar Ballorig geweest, fantastisch vind ie dat. Hij rent, klimt, springt aan 1 stuk door en heeft nauwelijks tijd om even te drinken. Echt een hoofd als een tomaat en zweterig van de inspanning.
Met nu als gevolg dat hij nu compleet uitgeteld maar onrustig in z’n bed ligt en zich met regelmaat kreunend, gillend, huilend, wartaal pratend meld…
Denk dat ie wat overprikkelt is, ik herken het wel van andere drukke dagen, dat heeft bij Jasper snel invloed op z’n slaap.

Maar nu ik erover na denk is 4 uur achter elkaar rennen en klimmen misschien ook wel wat veel van het goede? Hoe doen jullie dit?

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Dat is dan inderdaad teveel geweest.
Ik heb er alleen nog nooit aan gedacht om er een tijd aan te verbinden.
Wat jij nu opnoemt gebeurt hier een enkele keer, dat ik achteraf zeg; te druk geweest.
Maar zoals ik zei; ik verbind er niet een tijd aan zeg maar.

Manderijn

Da’s een kwestie van uitproberen, denk ik. Het zal ook per kind verschillend zijn, wat ze aankunnen. En afhankelijk van de leeftijd, naarmate Erik ouder wordt, kan hij meer hebben. Je weet nu in ieder geval dat je volgende week na 3 uurtjes naar huis moet gaan

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Als wij zoiets intensiefs doen, proberen we ieder uur minimaal een kwartier pauze in te lassen: even aan een tafel zitten met een zakje chips, wat drinken ofzo. En dan ook MOETEN zitten… Daarna samen in zo’n monorail achtig ding om even rustig weer te beginnen. Dat werkt hier goed. De eerste keer pauze was lastig maar we pakten er een kinderstoel bij en hij zat gelijk stil haha. En voor een zakje chips wil de onze wel blijven zitten