Hoe lang in de hoek?

Hoi

onze zoon staat de laatste tijd regelmatig in de hoek omdat hij mij bijt (vorm van aandacht vragen denk ik). Ik zet hem erin en hij begint direct te huilen, omdat hij weet dat hij fout is geweest. De eerste paar keren bleef hij netjes zitten/staan, maar nu komt hij er na 5 sec alweer uit. Hoe pak ik dat aan? Terugzetten? En hoe lang houden jullie dat dan vol?

Als ik vind dat hij uit de hoek mag, ga ik naar hem toe (als hij nog in de hoek staat) en dan kniel ik bij hem, zeg dat hij in de hoek staat omdat hij mama heeft gebeten en dat dat pijn doet en dat hij mij een kus/knuffel moet geven. Dat doet hij ook altijd (ook als hij uit d ehoek komt, komt hij naar mij toe om mij een knuffel te geven).

Hoe pak ik dit nu aan?

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Ze zeggen de leeftijd in minuten, zou bij jou zoon dus anderhalve minuut zijn. En inderdaad iedere keer terugzetten als hij er uit loopt.

Liefs Michelle

idd zeggen ze naar minuten maar persoonlijk vind ik dat grote onzin. Rico blijft in de hoek staan tot hij zich kan gedragen, dit kan dus ook al na een halve minuut zijn
Maar misschien helpt het beter om te vragen waarom hij in de hoek staat ipv om het voor hem te herhalen. ik bedoel… het doel van in de hoek staan is juist dat hij gaat nadenken over wat hij heeft gedaan.
maar… hij is anderhalf he? kan hij zulke dingen zelf al benoemen? bijten… jee wel een lastige ja… Rico spuugt, ook niet leuk (echt vernederend in mijn ogen) maar doet tenminste geen pijn

Gelijk nadat hij heeft gebeten in de hoek zetten en net zo lang terugzetten tot hij blijft staan. Wij houden hier ook de leeftijd in minuten aan. En daarna inderdaad uitleggen waarom hij er stond en misschien kan hij al ‘sorry’ zeggen? Zo niet, dan een kus en een knuffel en klaar.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

hij kan inderdaad nog niet praten, maar hij geeft altijd (eigenlijk uit zichzelf al, want kennelijk weet hij wel dat hij fout zit) een knuffel en een kus. Ik ga hem dan vanaf nu steeds weer terugzetten. Vanmorgen trouwens al mee begonnen, haha!

En, ging het goed?

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Nou, ik heb hem 5 keer weer teruggezet, maar hij bleef niet zitten. Inmiddels was hij wel helemaal overstuur van het krijsen. Dus toen ik bij hem in de hoek kwam heb ik hem eerst (op ooghoogte) uitgelegd dat hij bijt en dat dat mama pijn doet en daarna een knuffel en een kus gekregen. Het gekke is alleen dat het lijkt alsof hij nog niet beseft dat het niet mag. Hij doet het wel 5 keer per dag (echt voor de aandacht naar mijn idee). Maar, we houden vol, want ik vind het echt niet kunnen!

Onze dochter bleef in het begin ook niet zitten, maar we hebben nu een (bad)matje in de hoek gelegd waar ze op moet blijven zitten. Dit werkt hier heel goed.
Succes!

Volhouden hoor, hij gaat vanzelf beseffen dat het niet kan. Het is echt zo’n fase die weer overgaat.

Groetjes,
M