Hoe lang in bad?

Lindsey gaat dan niet echt in bad maar wij laten de douchebak vollopen zodat ze toch een soort van badje heeft. douchen is er helaas nog steeds niet bij.

maargoed waar het dus om gaat is dat ik met Daan nogal een gesprek had over het hoe lang in het badje laten zitten. punt is namelijk dat Daan ze met gemak een half uur laat zitten onder het mom van ze vind het zo leuk enzo.
ik heb daarentegen zoiets van dat het toch niet goed kan zijn om ze in dat koude water te laten zitten. bij mij is het dus meestal 10 minuten max. 15.
Overigens is het wel weer zo dat Daan het een probleem vind om ze op de gang te zetten terwijl het badje net gevuld is (wanneer ze dus voor de zoveelste keer niet luisterd om uit te kleden) omdat dan het water koud word. die redenering snap ik dan weer niet, maargoed dat zal wel een mannenlogica zijn.

dus hoe lang gaan jullie moppen in bad? en kan het nou kwaad of niet wanneer ze in koud (niet echt koud maar meer een beetje lauwig) water komt te zitten? terwijl het dus afkoeld bedoel ik dan he.

liefs,
Rinske

Gewijzigd door - Rinske op 18 Mar 2011 19:49:12

Hoi Rinske,

Ik ben ook sneller dan mijn man. Moppie gaat hier wel in bad, we doen een redelijk laagje en dan laten we de douche zachtjes aan waarmee wij haar lijfje warm houden. En we zetten een half uur van te voren de verwarming aan. Een half uur lukt hier ook makkelijk hoor met papa .
Misschien een tip om de douchekop te gebruiken om haar warm te houden?
groetjes,
Wendy

Zolang je de deur dicht houdt ivm tocht en de badkamer een lekker temp. heeft maakt het niks uit hoor. Weet niet of je wel eens gaat zwemmen, maar een zwembad is ook geen 38 graden en daar zitten ze ook wel een uur of wat in. Lekker laten badderen als ze het leuk vindt!

mama1980

@moppiesmama: de douche is echt geen optie. even in het kort: Lindsey heeft een tijd terug een liesbreuk gehad en deze heeft ze voor het eerst gehad onder de douche (dit was toen ook het meest pijnlijk) sindsdien heeft ze echt een trauma overgehouden aan het douchen.

@mama1980: de deur is idd dicht en de verwarming staat aan. maar moet wel zeggen dat het water toch echt nog wel kouder is dan in een zwembad hoor.
andere kant is dat ze er niet over klaagt, maar toch blijf ik er m’n twijfels bij houden.

liefs,
Rinske

Oh arm schatje! Nee ik snap dat ze het eng vindt. maar…(ben niet voor één gat te vangen ) Je kan natuurlijk dan wat warm water met een klein emmertje toevoegen aan het koudere badwater zodat de temperatuur aangenaam blijft. Of vindt ze dat ook eng?

haha nee hoor dat vind ze niet eng.
vind t trouwens nog een goed plan ook haha had er nog nieteens aan gedacht.

liefs,
Rinske

Hi hi! Ik heb zo mijn momenten…grinnik

tussen de 15 en 20 minuten meestal maar soms als we er same inzittne kan dat wel is een half uur zijn (dan doe ik het badwater niet te warm uiteraard)
maar dan zijn we bellen aan het blazen en aan het badkrijten en dan vergeet ik de tijd meestal

we hadden er geen ruzie over hoor maar gewoon even een gesprekje over of dat nou kwaad kon of niet.
voor mijn idee vind ik het idd wel prettig als er dan nog wat warm water bijgedaan wordt. en dat ze dan idd wat langer bij papa in bad zit dan bij mij vind ik niet zo’n punt. papa werkt ten slotte elke dag dus dat is ook wel echt even zijn tijd met d’r.

liefs,
Rinske