Neeltje werd gisteren opeens s middags ziek, hoge koorts en huilen…
Na onderzoek in het VU ( kinderarts, dit omdat we bij haar altijd moeten uitsluiten dat ze een urineweginfectie heeft door haar lichte reflux) waar ik naartoe ben gegaan in overleg met de kinderats, bleek het gelukkig geen uwi.
Maar ze is echt ziek joh… gisteravond overgeven en diarree. Hele kamertje en papa eronder!
Gelukkig drinkt ze vandaag heel goed ( goede plasluiers en geen diarree of overgeven meer) verder slaapt ze veel en is ze wel pieperig. Een virus zei de kinderarts, wat waarschijnlijk heftig 'toeslaat"doordat ze de waterpokken ( dus minder weerstand) heeft.
Maar… hoe lang duurt een virus meestal? Ze had vanmorgen om 0700 uur al 38.7 en ze is echt een gloeiend kooltje. Verder is ze wel alert enzo hoor, maar toch… vind het zo zielig! En weten jullie hoe lang een virus ongeveer duurt? Paar dagen?
groetjes uit de ziekenboeg
Hoe lang duurt een virus?
hoge koorts moet na 3 dagen minder worden zo niet moet je gewoon naar de dokter gaan zoiezo… maar omdat er zoveel heerst kan het ook het 1 na het andere zijn. Rico is nu ook om de haverklap ziek en de dokter zei: ik snap dat dat in jouw ogen niet normaal is, maar voor ons is dat niets om zorgen over te maken omdat er heel veel heerst (meer dan vorig jaar) en kinderen nog zo’n laag immuunsysteem hebben.
maar als je je zorgen maakt, gewoon laten nakijken. ook al is dat volgende week weer, en de week erna weer.
Beterschap!
Ja als ik me echt zorgen maak, ga ik direct naar de huisarts hoor. Maar nu is ze behalve hangerig en koortsig niet zo dat ik me echt zorgen maak. Wat ik schreef ze drinkt goed en daar ben ik erg blij mee! Ik vind het gewoon moeilijk als mijn kind ziek is en ik er niets aan kan doen, snap je? Ik weet het, alle kindjes zijn weleens ziek, maar als het je eigen kindje is, is het altijd anders… dan wil je gewoon een wonderpil waardoor het meteen weer beter en de oude is . Ik heb morgen in elk geval al vrijgenomen zodt ik lekker bij haar kan zijn. En oma komt om met Minke lekker naar de speeltuin te gaan anders zit die ook maar binnen!
Hier is het meestal na een dag of 2 over.
Maar nu moet ik wel eerlijk zeggen dat Seth nog nooit gespuugd heeft, en echt diarree heeft gehad omdat hij ziek was, dus precies weten doe ik het niet.
Liefs, Anne
Ja dat is vreemd he, hier was het ook nooit tegelijk geweest… gelukkig vandaag al drie flessen op inmiddels van zo’n 160 cc die er gewoon inblijven, dus ik denk dat die maag in elk geval weer "rustig "is. Verder slaapt ze veeel meer, is net wakker en lag er om 12.00 uur in. Vanmorgen van 0900-10.00 ook geslapen. En nu knalrode wangetjes en loopneus en natte oogjes… ziek meisje dus… gelukkig kon er wel een dikke lach af toen ik haar uit bed haalde .
haha linette, ik denk dat ik daar heel goed over mee kan praten (je hebt rico’s topic denk ik ook wel gevolgd he) dus ik begrijp jouw heeeel erg goed!!
zullen we samen naar het beste idee van nederland gaan en dan zo’n pil uit proberen te vinden?
arme ziel… hee maar het komt wel goed hoor! tuurlijk maak je je zorgen maar dat gaat vanzelf over als ze weer beter zijn. tot die tijd blijven we toch de overbezorgde mama
Nou, net terug van de ha, arme schaapje bleek (inmiddels toch) een oorontsteking te hebben. Plasje ook nog even laten checken die was helemaal schoon. Maar goed na de waterpokken, buikgriep en koortsaanval dus ook dat nog! Gelukkig is ze er niet (erg) ziek van, Nu kuurtje en dan moet ze zich snel weer goed voelen… pff wat is het toch lastig als je kindje nog niet kan zeggen waar het pijn heeft!! Ben blij dat ik toch weer even terug gegaan ben naar de HA, maar dat oor is dus in een paar dagen ontstaan want vorige week woe waren haar oortjes nog helemaal goed. De HA zei dat het (griep) virus waarschijnlijk op haar oortjes is geslagen. Nou ja, weet nu in elk geval waar die koorts ( elke middag weer terug al een week) vandaan kwam! Hopelijk is mijn kleine Neel nou ook snel weer de oude.
groetjes